شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

چگونه قدرت کششی خود را تا بیست درصد افزایش دهیم ؟


چگونه قدرت کششی خود را تا بیست درصد افزایش دهیم ؟
آیا مایلید که قدرت کششی خود، توانایی ایستایش و یا قدرت حرکت رو به جلوی خود را تا ۲۰% افزایش دهید؟ راه حل اینجا است. عهد کنید که کششهای سنگین را سه بار در هفته وبرای مدت ده هفته انجام دهید. آیا آسان به نظر می رسد؟ بله آسان است اما می بایست عهد کنید و همه مراحل را به طور کامل دنبال کنید تا نتیجه عاید شود.
ابتدا خودرا آزمایش کنید. مشخص کنید که چند کشش کنترل شده ی کامل می تواند به میله بارفیکس ویا جای انگشتان دسته ی یک سطل انجام دهید. این عدد را یادداشت کنید و محاسبه کنید که با ۲۰% افزایش چه خواهد شد. این هدف شماست.
برای دستیابی به این هدف می خواهیم از یکی از تکنیکهای آموزشی بیش- جاذبه ای من که در " آموزش صعود" به تفصیل آمده بود" استفاده کنیم.
به طو کلی، می خواهیم با اضافه کردن وزن به بدن شما در حال انجام ۵ حالت کشش، بیش جاذبه (بیشتر از کشش واقعی جاذبه) را شبیه سازی کنیم. حتماً تا به حال تجربه کرده اید که پس از در آوردن چکمه های اسکی و یا یک کوله پشتی سنگین، احساس سبکی کنید.
ما می خواهیم همین کار را باعضلات شما که در بالا رفتن دخیل هستند، بکنیم! راه حل این است که با ۱۰ تا ۳۰ پوند اضافه تمرین کنید تا سیستم عصبی و ماهیچه ای شما را وادار کنید تا با این افزایش ظاهری جاذبه سازگار شود. در دارز مدت توانایی ایستایش و کشش خود را افزایش می دهید، به طور پیوسته وبا همان وزن نرمال و آنگاه احساس می کنید که در ماه کوهنوردی می کند.
برنامه این است که در روزهای عادی تمرین و یا روزهای صعود پنج نوع کشش اضافه وزن شده را حتی الامکان تا پایان همان جلسه وقتی که عضلات خوب گرم شده اند انجام دهید. برای چهار هفته اول یک کمربند ۱۰ پوندی (بهترین روش) و یا یک بسته پر از لوازم به وزن ۱۰ پوند استفاده کنید.
حداکثر پنج حالت کشش را با حداقل ۳ دقیقه استراحت در بین هر کدام انجام دهید. با تکمیل این دوره ی ده هفته ای پنج روز از تمرینات فاصله بگیرید و سپس خود را در وزن واقعی خود امتحان کنید و تعداد آن را بشمارید . احتمالاً تعجب می کنید؟
نهایتاً این آموزش بیش- جاذبه ای برای کسانیکه قادر نیستند۱۰ کشش متوالی انجام دهند مناسب نیست. در عوض می توانید به یک برنامه ی سه روز در هفته برای ده هفته در همان وزن واقعی خود اکتفا کنید.
راز موفقیت خود بهره گیری از یک نشان است که شما را در انجام ۸ تا۱۰ کشش در هر کدام از آن پنج حالت یاری کند. هر مجموعه را با قدرت خود انجام دهید اما نشان را به انتهای ران خود منتقل کنید تا به شما کمک کند ۸ تا ۱۰ کشش را انجام دهید. در ظرف ده هفته به ۸ تا ۱۰ کشش می رسید و به طور پیوسته احساس قدرتمندی بیشتری می کند.
چنانچه وزن شما کمتر از ۱۵۰ پوند(۶۸ کیلو) نصف وزن توصیه شده بالا را استفاده نمایید.
رضا قاسمی
ترجمه شده توسط: مونا نصرتی
منبع زبان اصلی مقاله : http://www.mountainzone.com/blogs/performance_training/۲۰۰۶/۰۱/how-to-increase-your-strength-۲۰-by.html
منبع : هم طناب


همچنین مشاهده کنید