جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

مرگ بر اسرائیل و تحریم ها و ...


مرگ بر اسرائیل و تحریم ها و ...
مدتی است که این سوال در اذهان عمومی ایجاد شده است که مرگ بر اسرائیل به چه قیمتی ؟ آیا این درست است که دکتر احمدی نژاد با طرح مسئله اسرائیل و جنایات او و حامیانش و کذب خواندن هلو کاست خشم آمریکا را بیافزوده و موجبات تحریمهای سنگین بر ملت ایران را فراهم آورده است ؟
البته توده مردم قبل از اینکه این سوالات و افکار به ذهنشان برسد از اطراف و از طریق گروه هایی تغذیه میشدند و میشوند. گروه ها و اشخاصی که برای منافع حزبی و شخصی و کینه توزی هایشان حاضرند هر کاری بکنند حتی تخریب اصول و اصلا نمی اندیشند که آب به آسیاب دشمن میریزند و فرداروز که (طبق آرزویشان) احمدی نژاد را زمین زدند و خودشان قدرت را به دست گرفتند چگونه میخواهند مردم را جمع و جور کنند .هر چند در این بین افرادی نیز شاید بدون غرض در مسیر ضاله قدم بر میدارند . آقای محمد هاشمی (برادر آیت ا... هاشمی) در مصاحبه ای که &#۰۳۹;با شهروند امروز&#۰۳۹; داشته اند همین نکات تخریبی (تخریب نه تنها علیه دولت بلکه علیه نظام و اسلام) را اظهار کرده بودند و به اظهارات دولت راجع به هلوکاست و محو اسرائیل اعتراض کرده و آنها را نابخردانه خوانده بودند . این در حالی است که رهبری بارها و بارها از سیاست تهاجمی و ارزشی دولت که همان گفتمان امام است به طور رسمی و آشکار حمایت کرده اند .
این دسیسه ها از سوی دشمن و دنباله روهای داخلی آنان همچنان ادامه دارد . در اقدامی مبتکرانه و موزیانه ، دشمن تقابل شیعه و برخی از گروه های غیر شیعی را به حربه ای برای تخریب ارزشی به نام حمایت از فلسطین تبدیل کرده است . وقتی بحثی از فلسطین میشود برخی از جوانان عزیز و فریب خورده میگویند فلسطینی ها ناصبی هستند و ضد شیعه ما چرا باید از آنها حمایت کنیم ؟
کافیست کمی تامل کنیم . این مساله آنقدر عیان است که با شناختی ناقص از اسلام نیز میتوان جواب سوالات بالا را گرفت و خط صحیح را انتخاب نمود.
من خطاب به تو مخاطب عزیز میگویم . لطفا لحظه ای هر آنچه در ذهن ، نسبت به مساله فلسطن داری پاک کن و بدون پیش داوری و با منطق به مطالب زیر دقت کن:
برادر عزیز یا خواهر گرامی اگر مسلمان هستی پر واضح است که آموزه های اسلام به ما میگوید که دربرابر چنین ظلمی آن هم در سطح بین الملل هرگز نباید سکوت کرد و باید فریاد زد و اعتراض کرد . باید به همه جهانیان گفت این کار آمریکا و اسرائیل جنایت است . اسلام هرگز اجازه نمیدهد برای رسیدن به توسعه و پیشرفت اقتصادی (در سایه لغو تحریمها) ظلمی نادیده گرفته شود آنهم چنین ظلم عظیمی.
اگر مسلمان نیستی انسان که هستی . کافیست لحظه ای خود را جای مردم فلسطین و ... بگذاریم . یک محله با ده خانوار را تصور کن . به داخل یکی از خانه ها برو . تو و خانواده ات از کمترین امکانات زندگی محروم هستید . هر بار که پدر یا مادرت ، همسر و فرزندانت از خانه خارج میشوند بارها باید آرزو کنی تا سالم باز گردند . هر لحظه امکان دارد بمبی منفجر شود و تو عضوی از خانواده ات را از دست بدهی . دارویی نمیابی تا مرهمی باشد بر بیماری فرزندت . یک جنگ نابرابر . شب است دو اجنبی مست با اسلحه هایی در دست در حال خوش و بش و سر و صدا هستند . فرزندت بیدار میشود . چگونه پدری (مادری) هستی که حتی نمیتوانی خوابی آسوده برای فرزندت فراهم کنی بیرون میروی تا بلکه بتوانی کاری کنی در حال نگریستن بهآنها هستی فرزندت نیز همراه تو بیرون آمده است . دو اجنبی به تو خیره میشوند .ممکن است عشقشان بکشد مسابقه تیر اندازی به راه بیاندازند و سیبلشان صورت معصوم فرزند تو باشد . فرزند تو کشته میشود . دوست داری فریاد بزنی و با نهایت وجودت انتقام فرزندت را بگیری کسی به تو کمک نخواهد کرد . سازمان ملل آنقدر دور هست که صدایت را نشنود . شب است هنوز . اعراب و مسلمانان و انسانهای آزاده جهان هم که خوابند .خودت باید دست بکار شوی به طرفشان میروی باخود می گویی اگر مردید اسلحه بدهید تا مردانه بجنگیم و سنگی در مشت میگیری و با خشم و کینه ی تمام آنرا پرتاب میکنی . کارت با شلیک یک تیر تمام میشود و نزد فرزندت در دیار باقی میروی . حال ناموس تو است و آن دو اجنبی ... اما این فقط مشکلات یکی از این خانوارهاست . وسعت این محله به اندازه وسعت کشورهای فلسطین و لبنان و عراق و افغانستان و.. است و تعداد خانوارهایش بسیار بیشتر از ده عدد . حال تصور کن ما نیز مانند دیگر کشورهای جهان ، فلسطین را نادیده بگیریم و در سایه این بی توجهی تحریم ها قطع شده و به پیشرفت و توسعه برسیم . آیا این غیر انسانی نیست که همه ما پیشرفت کنیم ولی ملتهایی بی گناه حتی توان اظهار نظرراجع به کشورشان را نداشته باشند .
و در آخر اگر بازهم قانع نشدی کافی است کمی سیاس و زیرک باشی آنوقت در میابی که ما با حمایت معنوی و مادی خود به فلسطین و لبنان ، اسرائیل و آمریکا را در همان منطقه مشغول و درگیر ساخته ایم . در واقع این کمکی به خود ماست . در غیر اینصورت اسرائیل، لبنان و فلسطین را به راحتی به زیر میکشد و آنوقت نوبت ماست که مورد هجوم اسرائیل قرار گیریم .
حال اگر ما اعتراض خود نسبت به این جنایات را فریاد زدیم و زورگویان جهان خشمگین شده و دست به تهدید و تحریم ما زدند آیا باید آنها را سرزنش کنیم و بر آنها فریاد مرگ سر دهیم یا اشخاصی چون دکتر احمدی نژاد را که تنها حرف حقی را بر زبان رانده اند ، سرزنش کنیم؟
راجع به مساله هلوکاست نیز نباید سکوت کرد . عده ای آمده اند و با جعل تاریخ و انحراف اذهان عمومی دروغی را گفته اند و به بهانه آن دروغ یک کشور که هیچ نقشی در هلوکاست نداشته است را اشغال کرده اند . سکوت در مقابل این عمل یعنی ما آنقدر ساده لوح و کودن هستیم که حرف های شما را باور کردیم .
بنابر این اگر درست بنگریم خواهیم دید این مساله هیچ ارتباطی به دولت نهم و شخص دکتر احمدی نژاد ندارد. دکتر احمدی نژاد تنها گوینده یک مساله بسیار سابقه دار به نام فلسطین و جنایات آمریکا و اسرائیل است که قبل از ایشان اسلام آنرا گفته است امام آنرا گفته است انسانیت آنرا گفته است و ...پس نباید به بهانه مخالف بودن با دولت این اصول که رعایت آن بر هر انسان و هر مسلمان واجب است ، نادیده گرفته شود و با حزبی بازی با آن برخورد شود.
سید محمد علی صمدانی


همچنین مشاهده کنید