پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

iPhone های مجازی شده


iPhone های مجازی شده
ابتکار VClient شرکت VM ware شاید اجباری باشد. اما یک تحلیلگر صنعتی شگفت زده شده است که چه تعداد کاربر به محیط دسک‌تاپ خود در دیوایس‌های پورتابل نیاز خواهند داشت.
ابتکار Vclient در دهمین کنفرانس سالانه VM World جهت ارائه یک چشم‌انداز به تمام برنامه‌ها و داده‌ها در دیوایس‌های متفاوت به کاربران طراحی شده است و توسط فروشندگان بزرگ سخت‌افزار چون فوجیتسو، زیمنس، HP و NEC تایید شده است.
اگر چه Paul Maritz مدیر ارشد اجرایی در اجرای تلفن‌های هوشمند و دیوایس‌های دستی به زحمت نیافتاده است، گفت که طرح‌های شرکت شامل نسخه‌های Vclient برای سخت‌افزار سیار در آینده می‌باشند.
Vclient شامل VMware view به منظور در دسترس قرار دادن برنامه‌ها و پروفایل‌های کاربر در دیوایس‌های مختلف شامل ویندوز و مکینتاش طراحی شده است.
David Floyer یکی از موسسان پروژه Wikibon در شهر مانتین ویو ایالت کالیفرنیای آمریکا در تحقیق آن‌لاینی گفت "افرادی که دارای Black Berrys و دسک‌تاپ‌ها هستند، به وضوح گروه افرادی می‌باشند که میزان قابل توجهی برای آنها هزینه‌ کرده‌اند، اما از ارزش واقعی آن مطمئن نمی‌باشم. Floyer افزود، به طور مثال با استفاده از iPhone برخی از کاربران ممکن است از دسک‌تاپ بی‌نیاز شوند و از دیوایس‌های پورتابل به عنوان کلاینت نخستین خود استفاده نمایند.
Floyer در مورد iPhone گفت، سیستم عامل و دیوایس بسیار قدرتمندی است. شاید ساده‌تر از آن باشد که کامپیوتر شخصی آتی باشد. شما می‌توانید نیاز خود را به چندین دیوایس برطرف سازید شما آنچه را که برای زندگی خود مناسب است، انتخاب می‌نمایید و آنچه را که می‌تواند انجام دهد، با آن انجام خواهید داد و در صورت ضرورت یکی دیگر را انتخاب خواهید نمود.
در کنار Vclient، شرکت Vmware نیز سیستم عامل (VDC-OS) Virtual DataCenter را معرفی نمود که شامل سرویس‌های زیر ساختار، ذخیره‌سازی و محاسبات انبوه می‌شود. یک محصول تحت چتر VDC-OS، سرویس Fault Tolerenace است که جهت انتقال برنامه‌ها به سخت‌افزار متفاوت در زمان عدم موفقیت بدون زمان غیرفعال سرور طراحی شده است.
Stephen Harrod، مدیر ارشد تکنولوژی Vmware گفت، اگردستگاهی خراب شود، ما منبع فیزیکی دیگری را در میان منابع بسیاری که داریم، انتخاب می‌نماییم. ایده‌ای که اجرا می‌کنید، دستگاه مجازی است، شما دارای سایه کپی که در جنبه دیگری در همزمان سازی کامل نگهداری شده است، می‌باشید و نمی‌توانید اشتباهی را در آن نوع کارها تحمل نمایید.
Floyer گفت امروزه مدیریت ذخیره‌سازی در مدیریت محیط‌های مجازی مسئله بزرگی است.
وی اضافه کرد، اگر به طور صحیح مدیریت نکنید، نمی‌توانید کارها و ذخیره‌سازی خود را مدیریت نمایید، چون به جای اینکه ده دستگاه واقعی داشته باشید، دارای ۵۰ دستگاه مجازی که در یک زیر ساختار اجرا می‌شوند، می‌باشید و بیمناک نیستید که ۵ بار فرصت ذخیره سازی دارید. بنابراین باید به دقت ذخیره‌سازی و محیط پشتیبانی را مدیریت نمایید.
VM ware به عنوان بحشی از کیف مجازی‌سازی دسک‌تاپ خود، نسخه Fusion ۲.۰ را معرفی نمود که به کاربران اجازه اجرای برنامه‌های ویندوز در مکینتاش‌های خود بدون اجبار به خرید نسخه‌های مک نرم‌افزار آفیس را می‌دهد.
Pat lee، مدیر گروه محصولات مصرف کننده Vmware گفت، شرکت‌های بسیاری، گواهی سایت برای آفیس و برای ویندوز را دارند و نمی‌خواهند تا گواهی‌های آفیس برای مک را بخرند.
Lee اضافه کرد، Fusion ۲.۰ می‌خواهد تا کاربران تجاری، نرم‌افزار CAD را اجرا نمایند و کاربران مک را استخدام کرده‌اند که بر روی سخت‌افزار اپل خود کار نمایند.
نمایندگان Vmware گفتند که حدود ۱۴ هزار کاربر در کنفرانس حضور داشتند که شامل نمایشگاه شرکا و جلسات آموزش می‌شد.
یک کاربر کانادایی، Kris Jmaeff، تحلیلگر ارشد سرور و متخصص امنیتی سیستم‌های اطلاعات Interior Health Authority بود که معرفی شد. شرکت IHA واقع در شهر Kelowna ایالت بریتیش کلمبیا در کل ۱۸۳ وسیله سلامتی را به کار می‌اندازد.
بیش از سه سال پیش، سازمان تصمیم گرفت تا از Vmware Infrastructure جهت تحکیم سرورها در زمانیکه پس از ادغام چندین سازمان سلامتی ناحیه‌ای تشکیل شد، استفاده نماید.
Jmaeft گفت، در سال ۲۰۰۶، سازمان کلا دارای ۶۶ سرور فیزیکی و مجازی بود و اکنون دارای ۲۵۰ سرور مجازی می‌باشد. وقتی Vmware را در سال ۲۰۰۶ ارائه دادند، سازمان دریافت که به سبب مجازی سازی سرور، ظرفیت ۴۰ درصد بیشتر است. وی افزود، اکنون، بیش از ۵۰ درصد سرورها در مرکز داده خود مجازی می‌باشند.
Floyer ذکر کرد، مجازی‌سازی از زمانیکه آی‌بی‌ام CP ۶۷ را در سال ۱۹۶۷ معرفی کرد، راه طولانی را طی کرده است.
او اضافه کرد، من با دستگاه مجازی اصلی آی‌بی‌ام که CP۶۷ بود، بزرگ شده‌ام. همیشه به آن علاقمند بودم شما می‌توانید، دیوایس‌ها، دستگاه‌ها و دیسک‌ها و هر چیزی را مجازی نمایید، اما وی گفت که اشکالاتی هم داشت.
او افزود، نسخه‌های نخستین آن دارای حاشیه‌های زیادی بودند در پردازشگر گم می‌شدید. ترکیب آنچه که اینتل انجام داد تا کارها را همراه با عملکرد خود تسریع ببخشد تا Vmware که کارها را سروسامان داده و فقط تشخیص می‌دهد، بیش از تهیه hypervisor است.
نویسنده: Greg Meckbach
مترجم: آزاده ارشدی
منبع : علم الکترونیک و کامپیوتر


همچنین مشاهده کنید