جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

نگهداری و جلوگیری از ریزش موی سر


نگهداری و جلوگیری از ریزش موی سر
ـ شانه:
استفاده از برس برای سر بسیار لازم است و تنها استفاده آن برای موهایی كه به طورطبیعی خشك هستند، مناسب نیست. به گفته پزشكان پوست و مو، برای داشتن موهایی سالم باید روزانه به مدت ۵ دقیقه و در دو نوبت سررا كاملاً با برس ماساژ دهید، زیرا این عمل كاملاً گرد و غبار و آلاینده های سطح مو را پاك می كند و با تسریع جریان خون در سر بر شادابی موها می افزاید. فراموش نكنید كه پس از هر بار استفاده از برس یا شانه آنها را پاك كرده و بشویید.
ـ ماساژ:
این عمل برای احیای موهای آسیب پذیر و تقویت آن بسیار مؤثر است. زیرا ماساژ علاوه بر ترمیم مو، پوست سر را نیز حفظ میكند. بنابراین مقصوداز ماساژ سر تنها حفاظت از موها و تسریع جریان خون به این منظور نیست، بلكه پوست سر هم نیاز به نگهداری و حفاظت دارد. برای این منظور كافی است كه كف دو دست را روی گیجگاه قرارداده و پوست سر را با فشاری سخت تكان دهید. اگر ماساژ به خوبی انجام شود پوست سر شما گرم می شود.
ـ محلول ها:
در حین ماساژ پوست، می توانید از محلول های مناسب پوست سر نیز استفاده كنید. روغن كرچك یا روغن زیتون از جمله محلولهایی هستند كه استعمال آنها در حین ماساژ سر بسیار مفید است و با ترمیم موهای آسیب دیده و شكننده به افزایش زیبایی آنها كمك می كند. تركیباتی متشكل از روغن بادام شیرین و مواد ویتامینه نیز آثار درمانی مطلوبی برجای خواهند گذاشت. فراموش نكنید برای حفاظت بیشتر از موهای خود، تغذیه مناسب و مصرف موادغذایی حاوی كلسیم، پروتئین، ویتامین ب، آهن، مس و ید ضروری است. تخم مرغ، پنیر، لبنیات، حبوبات ماهی و میوه هایی چون پرتقال و توت فرنگی حاوی این ویتامینها و مواد مورد نیاز بدن شما هستند.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید