چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا


حمید حامی


حمید حامی
حامی به عنوان یکی از خوانندگان نامی موسیقی پاپ پس از سال ها فعالیت در عرصه موسیقی پاپ، سرانجام اولین کنسرت رسمی‌اش را با حمایت موسسه خیریه مهرآفرین و به تهیه‌کنندگی مهرداد اکبریان ۱۰ و ۱۱ شهریور ماه سال جاری در کاخ سعدآباد، برگزار کرد.
جمعیتی حدود ۲۸۰۰ نفر علاقمند به صدای حامی و صد البته آثار فاخر در فضای باز کاخ سعدآباد گرد هم آمده بودند تا شاهد اجرای خواننده محبوب خود باشند. رهبری این ارکستر را محمد رضا عقیلی برعهده داشت که علیرغم از دست دادن برادر خود تنها به احترام مردم به اجرای زنده برنامه پرداخت.
این خواننده برنامه خود را با ترانه‌ای از زهرا عاملی با عنوان «احساس» با ملودی ای از خود حامی آغاز کرد. «ستاره»، «پرستش»، «غزل»، «خسته شدی» و «یاد من باش» قطعات بعدی بودند که حامی آن‌ها ‌را در پارت اول برنامه اجرا نمود. در این قسمت مردم قطعات «پرستش»، «غزل» و «لیلا» را با حامی همصدا شدند که باعث تعجب همگان شد. این بود که حامی برای اولین بار دو قطعه به نام «خسته شدی» و «باغ گیلاس» را اجرا کرد که با استقبال روبرو نشد! انگار طرفداران حامی از او تنها آثار احساسی می خواهند.
در پارت دوم برنامه حامی با قطعه «لالایی»، کاری از پرویز اتابکی کار خود را آغاز کرد. «دست خودم نیست»، «ماهی دلتنگ»، «باغ گیلاس» قطعات دیگری بودند که اجرا شد. نکته دیگر اینکه، ایشان قطعات محبوب خود را که مردم دوست داشتند از جمله «گل مینا»، «خداحافظ»، «فقط نگاه می‌کنم» را به طور کامل اجرا نکرد، که این هم باعث دلخوری طرفداران وی شد. البته وی تنها چند بیت از این قطعات را با همکاری پیانو اجرا کرد که همین چند بیت نیز مردم را به وجد آورد. حامی آخرین آهنگ خود را با عنوان «خسته شدی» با شعری از بابک صحرایی که کاری ریتمیک بود به پایان برد.
در دو شب اجرای حمید حامی مهمانان بسیاری از جمله: نیما مسیحا، حمید خندان، مهران جمالی‌راد، بابک صحرایی، مهدی فردی، علی ثابت، حمید دیبازر، هومن غفاری، مهدی اسدی، نیکان، حسن فراهانی، وحید دین‌پرور، حضور داشتند. کلیه تنظیم‌های ارکستر بر عهده سید بهنام ابطحی بود. لیست همکاران حامی در این کنسرت عبارت بودند از :
▪ رهبر ارکستر: محمدرضا عقیلی
▪ تنظیم‌کننده: بهنام ابطحی
▪ پیانو: رضا تاج‌بخش
▪ گیتار اسپانیش: رضا لمعانی
▪ گیتار الکتریک: مسعود همایونی
▪ گیتار باس: آرش مقدم
▪ پرکاشن: حمید نصراللهی
▪ ویولن (۱): علی جعفر‌پویان / تینا جامه‌گرمی / مونیکا کوران / سحر دادبین / پریسا قمصری / بهراد سوخکیان
▪ ویلون (۲): شاهرخ قائم‌مقام / حمیدرضا مختاری / شهره مهرآبادی / نیلوفر محبی / اشکان پویانیان/ امین غفاری
▪ آلتو: سهراب برهمندی / رضا رحمتی / آتنا زنگنه / امیر پورخلجی
▪ ویلنسل: داوود منادی / موژان مختاری / آهو پورفلاح
▪ ساکسیفون: مجید ترکاشوند / رامین درودی
▪ ترومبون: حسین شریفی
▪ ترومپت: امید حاجیلی / علیرضا میرآقا
▪ تهیه‌کننده: مهرداد اکبریان
▪ اسپانسر: موسسه خیریه مهرآفرین
پس از پایان کنسرت حمید حامی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.
▪ چرا از آهنگ‌های محبوبتان امشب استفاده نکردید، با توجه به این‌که مردم درخواست کردند؟
ـ اول این‌که از این ۱۳ قطعه‌ای که اجرا شد ۶ قطعه از کارهای معروفم بود از جمله: «دلم گرفت»، «لیلا»، «غزل»، «پرستش»، «یاد من باش» و «ماهی دلتنگ» که حتی مردم با من همخوانی نیز می‌کردند در ثانی از جایی که که فکر می‌کردم وقتی قرار است برای اولین بار بعد از ۱۲ سال کار حرفه‌ای در تهران کنسرت اجرا کنم ۱۰ اثر اکتیو بهتر جواب می دهد از اجرای قطعاتی چون فقط نگاه می کنم، گل مینا، خداحافظ، هم گریه، منصرف شدم غافل از این‌که جمعیتی که به کنسرت بنده آمدند، دقیقا کسانی بودند که آهنگ‌های من را دوست داشتند و از آن دسته از افرادی نبودند که به هر کنسرت بروند و آدم‌های خاصی این گروه را تشکیل می‌دادند.
شب اول وقتی دیدم مردم «گل مینا» را از من درخواست می‌کنند و با من همصدا می‌شوند، گریه‌ام گرفت و نمی‌توانستم خوشحالیم را کتمان کنم و در شب دوم سعی کردم مردم را راضی نگه دارم، و هر آهنگی که مردم درخواست می‌کردند و با ارکستر کار آماده نبود، آن‌را با پیانو اجرا می‌کردم و امشب به این نتیجه رسیدم که مردم از حمید حامی فقط کارهای احساسی می‌خواهند.
در این دو شب این تجربه را به دست آوردم که مردم با آثار من خاطره دارند و وقتی به کنسرتم می‌آیند، دوست دارم خاطراتشان را برایشان تداعی کنم.
▪ چرا در این دو شب مهمانان کمی را دعوت کردید و به غیر از چند نفر، مهمان شاخصی در کنسرتتان نبود؟
ـ من از همین جا از همه کسانی که باید دعوت می‌کردم و در توانم نبود ک عذرخواهی می‌کنم. چون تهیه‌کننده برنامه به هیچ عنوان بلیتی را در اختیار من قرار نداد و به ناچار مجبور شدم خودم بلیت کنسرت خودم را بخرم تا بتوانم مهمانان خود را دعوت کنم.! من حتی بلیط برای مادرم هم نداشتم و خودم بلیط را خریدم و امیدوارم بتوانم در کنسرت بعدی که بعد از ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد جبران کنم.
در پایان از محمدرضا عقیلی رهبر ارکستر تشکر می‌کنم که با توجه به فوت برادرش بنده را تنها نگذاشت و در این سه، چهار ماه اخیر سختی نوشتن پارت‌ها را بر عهده گرفت. از سید بهنام ابطحی هم به خاطر تنظیم‌های خوبش تشکر می‌کنم و از کلیه دوستانی که برای بهتر برگزار شدن این کنسرت تلاش کردند تشکر و قدردانی می نمایم.
منبع : سایت تخصصی موسیقی ریتم


همچنین مشاهده کنید