چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 17 April, 2024
مجله ویستا

دستکش‌های فانتزی


دستکش‌های فانتزی
دستكش با حیوانات حیران
دستكش با صورت آدمهای خندان
دستكش با صورتهای شبح وار
شما می توانید یك جفت دستكش پشمی را به صورت یك دزد دریایی ، یك مترسك ، یك سرباز، یك دلقك عجیب وغریب و یك مرد خندان درآورید. سرانگشتان دستكش عروسكی خودتان را به شكل حیوان یا اشباح درست كنید. می توانید برای خودتان تهیه كنید ویا به دوستانتان هدیه دهید. كوچولوها عاشق به دست كردن این جور دستكش ها می شوند.
ـ وسایل موردنیاز:
یك جفت دستكش راحت بافته شده پشمی به رنگهای روشن، كاموا، منجوق ، چند تا دگمه، روبان، قیچی ، نخ وسوزن ، تكه های پارچه فوتر با رنگهای شاد ، چسب پارچه و دستمال كاغذی طرح صورتهایی را كه دوست دارید از پارچه به رنگهای مختلف ببرید وبه هم بچسبانید. به یاد داشته باشید كه زمانی كه گردی سر و یا كلاه را از پارچه می برید، بایستی از هركدام دوتا درنظر بگیرید، یكی را برای پشت و دیگری را برای روی نوك انگشتان دستكش.
۱ـ برای انگشت كوچك دستكش صورت دزد دریایی را از پارچه فوتر صورتی گرد ببرید، دماغ قرمزرنگ ، ریش قهوه ای ، چشمان مشكی ، چشم بند مشكی ، صورت را تكمیل كنید وروی دستكش بچسبانید.
۲ـ از پارچه فوتر سیاه ۲تا كلاه ببرید یكی را به روی انگشت ودیگری را به پشت سرانگشت دستكش بچسبانید تا قسمت بالای صورت را بپوشاند. روی كلاه را تزئین كنید وبا پارچه دستمال گردن برایش گره بزنید.
۳ـ برای انگشت بعدی صورت یك مترسك درست كنید. از فوتر سیاه چشم ودماغ واز پارچه فوتر صورتی دهان واز پارچه قهوه ای دوتاكلاه ببرید. اول از كاموای زرد برایش مو و سپس كلاه را بچسبانید.
۴ـ انگشت وسطی صورت سرباز با صورت صورتی ، سبیل مشكی ، دماغ قرمز وكلاه سیاه با بند زنجیر طلایی ، ۴تامهره ریز طلایی را روی لباسش بدوزید كار تمام است.
۵ـ برای انگشت چهارم یك دلقك با چشمهای سیاه + شكل، دماغ صورتی، دهان قرمز، كلاه صورتی روشن ویك شاخه گل. با روبان چین دار برایش یقه بدوزید وچند تا دگمه زیر آن .
۶ـ انگشت شصت، صورت مرد خنده رو با پیراهن سفید است. صورت را از رنگ صورتی انتخاب كنید و چشمان ریز سیاه و لب خندان وموهای فرفری.
توجه كنید به نكات مفید:
ـ برای اینكه چسب انگشتان دستكش با چسب به هم نچسبد بایستی قبل از شروع به چسب زدن درهرانگشت دستمال كاغذی پركنید وسپس تكه های مختلف شكلك ها را به هم بچسبانید.
ـ موقع دوختن دگمه ها یا دیگر تزئینات كله ها مواظب باشید كه انگشتان دستكش را به هم ندوزید.
ـ چشم و دماغ و دهان عروسكها را از قبل به صورت بچسبانید وبعد كله را به سرانگشتان دستكش وصل كنید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید