سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ / Tuesday, 24 April, 2018

دنیا از خنده ی زیاد نخواهد مرد»


دنیا از خنده ی زیاد نخواهد مرد»
کمال مرادی متولد ۲۸/۸/۱۳۶۶ شهرکرد.- جوانی پرکارو موفق.- کمال هم اکنون دانشجویی زبان و ادبیات انگلیسی است .او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۰در زمینه شعر و نقد ادبی آغازکرده و برای نشریاتی چون "دال"،"نافه"،"گوهران"و... قلم زده است. از مرادی چند کتاب شعر ،ترجمه ونقد ادبی آماده چاپ است .ازکمال خواستیم بر فیلم دلداده نقدی بزند.او ابتدا نپذیرفت .اما بعد گفت که در فضایی نقد امروز حتی دلداده هم باید فرصت نقد شدن را پیدا کند .
● کمدی
انسان به عنوان حیوان متفکر عامل اساسی به وجود آوردن خنده است. برگسون در رساله ی جالبش در مورد خنده می گوید: « انسان موجودی خنده آور است » و نتیجه می گیرد که در هیچ موردی تا پای انسان در میان نباشد امکان خنده نیست.
کمدی زمانی بوجود آمد که نوعی تفکر انسانی – زمینی به جهان , جایگزین رابطه ی جادویی بشر با محیط پیرامونش شد. بشر در آغاز به سبب عدم تسلط و آگاهی بر پدیده ها و دگرگونی های جهان , حتی علل و انگیزه های تحولات طبیعی را به نیروهای ماوراء طبیعه وابسته می دانست و در این مورد کمتر نقشی را برای خود و موجوداتی که در این وادی می زیستند قائل می شد. این شیوه ی نگرش تا حدودی در تراژدی های یونان باستان که در آنها اراده ی خدایان و تقدیر و سرنوشت بر علل واقعی حوادث می چربد , مشهود است. زمانی که افکار انسان ها , به تدریج به سمت اخلاقیات , روابط و رفتار های انسانی متمایل شد , موقعیتی فراهم شد تا بشر از دیدگاه خود به این قضایا بیندیشد و نتیجه بگیرد. انسان ها حتی به خود اجازه دادند تا رفتار و کردار خدایان و اسطوره ها ی آسمانی را نیز با دید تمسخر و انتقاد بنگرند. نمایش « ساتیر » دربرگیرنده ی این نوع نگاه مقتدرانه انسان ها به اساطیر و خدایان است. در کتاب تاریخ تئاتر می خوانیم:
« ساتیر به نوعی تقلید مسخره آمیزی بود از اسطوره که دهن کجی نسبت به خدایان یا قهرمانان و ماجراهای آنان و نیز حرکات ناهنجار و رقص های پر هیجان و اطوار و لهجه های بی وقار همراه شد. »
ظهور کمدی بنا بر آنچه ارسطو می گوید از نمایش بدیهه سازی های سرخوان آوازهای آیینی فالیک (آوازهای فالیک متشکل از اشعار فالیک , اشعار مربوط به نیایش های باروری و شاد خوانی های دیونیزوسی بود که همراه با حرکت های دسته جمعی مربوط به پرستش فالوس و شوخی های هرزه و هجو های فی البداهه عرضه می شد ) سرچشمه گرفته است ، با این نگرش انسانی و زمینی همراه شد و هر چه ارتباطات و رفتارهای اجتماعی مردم در تفکر و آثار اندیشمندان یونان باستان بیشتر شکل گرفت , هنر کمدی نیز رشد سریع تری یافت. از سوی دیگر آزادی و دموکراسی مساعدترین شرایط را برای رشد هنر کمدی , از راه تحمل گزنده ترین شکل تمسخر بوجود آورد.
کمدی با بهره گیری از خاصیت اجتماعی پدیده « خنده» به سرعت اقشار مختلف جامعه عوام را به هم پیوند زد و وسیله ای شد تا به کمک آن طبقات فرو دست جامعه , با هجو روابط , اندیشه ها و رفتارهای بزرگان و اشراف زادگان و حتی اندیشمندان آن روزگار , خود را در حالت برتری احساس کنند. به این ترتیب کمدی نزد اقشار فرودست جامعه که به دلیل فشار های اجتماعی بیشتر به داروی تسکین دهنده ی خنده و استهزاء نیاز داشتند , مقبول تر افتاد و در عین حال آینه ای شد تا تماشاگران در آن , خلق و خوی انتقاد برانگیز شخصیت های نمایش را, انعکاسی از نکات ضعف خود ببینند.
● گذاری بر سینمای کمدی
فیلم کمدی جزء اولین گونه های سینمایی بود که شکل گرفت و به خوبی تداوم پیدا کرد. در واقع فیلم سازان اولیه بعد از اینکه در تجربه های اولیه شان , فیلم های مستند و واقعی از زندگی مردم ارائه دادند در تجربه های بعدی به سراغ خنداندن مردم رفتند . زیرا از طرفی نمایش های خنده دار بین مردم بسیار پرطرفدار بود و ار طرفی از آنجا که آنها به سراغ بازیگران تئاتر می رفتند و از آنجا که بعضی از آنها از فیزیک مناسبی بر خوردار نبودند , به سمت اجراهای کمدی کشانده شدند. بدین ترتیب فیلم های کمدی اولیه بر اساس بازیگرانشان شکل می گرفتند که عمدتا مرد بودند. ماکس لندر را اولین کمدین بزرگ سینما می دانند. می توان از سینمای صامت مک سنت و چارلی چاپلین نیز یاد کرد . کم کم قهرمانان زن کمدی نیز افزوده شد و خط داستانی فیلم ها را به سوی فیلم های عاشقانه ی کمدی کشاند. و پانتومیم به یک جزء سینمای کمدی تبدیل گشت.
با ورود صدا به سینما , سینمای کمدی دستخوش دگرگونی اساسی شد. کماکان شوخی تصویری وجود داشت , اما شوخی های کلامی بعد تازه ای به سینمای کمدی بخشیده بود. در این میان می توان از الیور هاردی و استن لورل و برادران مارکس نام برد.
در دهه ی ۱۹۳۰ نوع دیگری از کمدی مطرح شد . این کمدی به آثار تئاتری شباهت داشت , رئالیستی بود , به مسائل روز اجتماعی می پرداخت , ساختار نمایشی داشت و هوشمندانه بود. این کمدی ها به دیالوگ دهای طنز آمیز تکیه ی زیادی می کردند و از طرفی مورد علاقه ی تماشاگران هوشمندی بودند که به تازگی به سینما روی آورده بودند. از این جمله می توان به « دردسر در بهشت » ساخته ی ارنست لوبیچ ۱۹۳۲, « در یک شب اتفاق افتاد» فرانک کاپرا ۱۹۳۴ یاد کرد.
در دهه ۱۹۴۰ و به ویژه ،در سال های اوج جنگ جهانی دوم و سال های جنگ سرد ،دیگر جایی زیادی برای کمدی و شوخ طبعی وجود نداشت ،در اوخر دهه ۱۹۵۰ و در اوایل دهه ۱۹۶۰ چند فیلم کمدی ساخته شدند ولی آشکارا و بسیار سطحی بودند .در این دوران بیلی وایلدر دو فیلم با مایه های کمیک ساخت که جزء فیلمهای درخشان کمدی سینما هستند .بعضی ها داغش را دوست دارند (۱۹۵۹)و آپارتمان (۱۹۶۰)به این ترتیب سینمای کمدی که شروعی قدرتمند و دوران اوج نسبتاً قدرتمندی را پشت سر گذاشت اما در ادامه رکود چشمگیری داشت ،زیرا از طرفی تماشاگران روی خوشی به کمدی های سبک نشان نمی دادند و خواهان عمق و ظرافت بیشتری در فیلم های کمدی بودند. و از طرف دیگر ستاره های بزرگی در عرصه ی کمدی مانند سابق ظهور نکردند . همه ی این عوامل باعث شد که رویکرد جدیدی را در عرصه ی کمدی شاهد باشیم. این که فیلم های این ژانر , بیش از انکخ خنده آور باشند , تلخ و درد آور بودند. این کمدی را اصطلاحا کمدی سیاه می نامیدند. می توان به فیلم های خوش بینانه ی مل بروکس , کمدی های هجو گونه ی استنلی کوبریک و مایک نیکونر و فیلم های ظریف و حساس وودی آلن که موفق به خلق یک نوع کمدی خاص شد که آمیزه ای بود از هجو , فارس , و شوخی های کلامی و بهره مند از اندیشه ای خاص که نظام اجتماعی و سیاسی را زیر سوال می برد.
● اشاره ای به مخاطب دلداده – سینمای دل آزار
در حال حاضر بخش عمده ی تولیدات سینمای ایران کمدی هستند و اگر روند رو به رشد این ژانر ادامه یابد سالن های سینما به سیرک و جگ های شادی تبدیل می شود , که مردم فقط برای خنده و شاد شدن روحیه به آنها می روند.
فیلم های کمدی باید واقعا کمدی باشند و این شرایط خاصی را می طلبد. در صورتی که متوجه می شویم اکثر فیلم های کمدی تنها قصد دارند با دلقک بازی , لودگی , استفاده از کلیشه های فرسوده و فضای طنزهای شبانه , .... مردم را بخندانند. در حالی که در فیلم ها و تئاتر های کمدی می توان مسائلی را مطرح نمود که روی بیننده تاثیر فراوان بگذارد در عین اینکه او را شاد هم بکند. ولی در سینمای ایران بجز معدودی از کارها که از سطح کیفی خوبی برخوردارند. چون« اجاره نشین ها »ی مهرجویی که یک کمدی موقعیت است و می توان نمادها و رفتار های تماما ایرانی را در این کار یافت. یا« دایره زنگی» که نمونه ی خوبی از یک فیلم شهری است همراه با طنز تلخ اجتماعی , نگاه به معضل ماهواره و این رویکرد که خانواده ی ایرانی هنوز نتوانسته ما بین ارزش های مذهبی- سنتی خود و عوامل غیر قابل کنترل دنیای مدرن , تعادل و تعاملی برقرار کند. و- معدودی دیگر – خبری از مطرح کردن چنین مسائلی نیست.
کارگردان فیلم دلداده نشان داد که چگونه رگ خواب بیننده ی عام سینمای ایران را می شناسد , و برای بهره برداری از آن حاضر است سینما را هم مسخره بگیرد و قربانی کند . او هم مثل خیلی از ناکارگردانان این زمانه چشم اش به گیشه و فروش های چند صد میلیونی ست.
در فیلم دلدلداه حتی یک شوخی کلامی یا فیزیکی خوب در آن پیدا نمی شود و به سبک نازل ترین فیلم های کمدی از تکراری ترین شوخی ها استفاده می کند , که هیچ انتقادی هم دیده نمی شود و فیلم نامه نویس هم هیچ خلاقیتی در این فیلم نامه ندارد. تنها پس از این شوخی های تکراری و لوس و لوده , برای آنکه دست پختش سر و ظاهر بهتری پیدا کند , چاشنی هایی به آن اضافه می کند:
۱) استفاده از بازیگران شبانه به نحوی که در برنامه های شبانه ی تلوزیون حرفه نمایی می کنند. ( جواد رضویان , آن مرد افغانی )
۲) رگه های فیلم فارسی وار با تغییراتی جزئی و در مواردی با همان فرم بازی , استفاده از همان نحو و زبان فیلم های فارسی (آقای قهرمان. که البته قرار است همچون فیلم های قهرمان محور فیلم های فارسی, قهرمان فیلم دلداده باشد. )
۳) آوار خواندن کاراکتر ها که کم کم تبدیل به یک بیماری موروثی در سینمای کمدی و جدی ایران شده است.
۴) فضای لوکس , استفاده از آثار پیکاسو و هنرمندان بزرگ جهان برای ادای دین به جامعه ی هنری , استفاده از ماشین های گران قیمت , نشان دادن آن احساس زیبای ایران دوستی , خوراندن آبگوشت به ایرانی های برگشته از فرنگ و بیان عشق و علاقه آنها به آب و خاک وطن و نفرت از فرنگ
۵) روابط علی معلولی بین عاشق و معشوق و نحوی عشقیدن بگونه ایست که بجای اینکه در فضای تیره و غم انگیز تراژدی , تماشاگران تحت تاثیر هیجان , اظطراب و اندوه ناشی از بروز وقایع گوناگون نمایش , نفس در سینه حبس کنند , نفس را از سینه رها کرده اند و در سالن های نمایش به اجرای سوت و جیغ می پردازند.
البته این افت کیفیت در آثار کمدی باعث افت سطح سلیقه ی مردم نیز شده است به گونه ای که هم اکنون فیلم هایی که حتی از استاندارد طنز های تلوزیونی نیز پایین تر هستند با استقبال شدید مردم مواجهه می شوند. ( چه در شمال و جنوب تهران و چه در شهرستان ها )
هم: از بدبختی هیچ چیز خنده دار تر نیست.
آخر بازی / ساموئل بکت.

کمال مرادی
امین بسیم
منابع:
۱- اسکار .گ. براکت , تاریخ تئاتر , ترجمه ی هوشنگ آزادی ور
۲- ویل دورانت , تاریخ تمدن , ج۲ , یونان باستان.
۳- فرهاد ناظر زاده کرمانی , تئاتر پیشتاز , تجربه گر و عبث نما
۴- پیرامه توشار , تئاتر و اظطراب بشر , ترجمه افضل وثوقی.
www.artshahrekord.ir

مطالب مرتبط

چگونگی ساخت یک محصول کمدی

چگونگی ساخت یک محصول کمدی
● چگونه یک کمدی به کمک ارسال پردازه و مجموعه دستورهای کاربردی ایجاد می‌شود؟
چگونگی ترسیم شخصیت‌های کمدی و زد و خوردها و درگیری‌ها موضوع بسیار مهمی است که یک نویسنده کمدی باید به آن توجه بسیاری داشته باشد.
▪ نسخه کوچک تصویر که برای مرور سریع‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این بخش مهمترین و خلاق‌ترین بخش کار است. ایده‌ها در اینجا در ذهن جرقه می‌زنند، درست مثل ”پاپ‌کورنی“ که در مایکروفر قرار می‌گیرد، ترسیم و تقسیم‌بندی صحنه‌ها شروع می‌شوند. هدف این مرحله ثبت ایده‌های اولیه است. ابتدا این تصویرهای کوچک ثبت و سپس آنها را بازبینی و اصلاح کنید. گاهی آنچه که در ذهن دارید، قابل ترسیم است و شما می‌دانید صحنه‌ها را چگونه طراحی کنید یا صفحات را در جای مناسب بگذارید. اما گاهی هم به وقت بیشتری نیاز دارید تا ارتباط منطقی بین آنها را بیابید.
در طول زمان طولانی کار و ساختن کمدی‌ها همیشه نخستین تأثیر و اولین الهام (برداشت) بهترین است. گاهی آنچه که در ذهن دارید، قابل ترسیم است و شما می‌دانید صحنه‌ها را چگونه طراحی کنید یا صفحات را در جای مناسب گذارید. اما گاهی هم به وقت بیشتری نیاز دارید تا ارتباط منطقی بین آنها را بیابید. در طول زمان طولانی کار و ساختن کمدی‌ها همیشه نخستین تأثیر و اولین الهام (برداشت) بهترین است. گاهی پس از برداشت‌های بسیاری دوباره به برداشت اصلی می‌رسید. این بخش کار بسیار سیال است. ایده‌ها و طرح‌ها می‌آیند و می‌ریزند. در واقع شخص باید ایده‌های تازه را که ممکن است سبب پیشرفت داستان شوند، به آسانی بپذیرد.
● چگونگی ساخت یک محصول کمدی
▪ مرجع
یکی از کارهای اصلی در هنگام خواندن دستورهای کاربردی، تهیه یک مرجع از همه چیزهای موردنیاز و سپس بررسی در اینترنت است. با این کار شاید وقت‌گیر باشد، اما شما می‌توانید به منابع کاربردی بسیاری دست یابید. ممکن است شما مجبور باشید در زمان جستجو خلاقیت نیز به خرج دهید، اما در هر صورت مراجع مورد نیازتان را بدون ترک استودیوی خود خواهید یافت و زمانی‌که آنها را بررسی می‌کنید به‌طور یقیین با خود خواهید گفت: هیچ‌کجا چنین مرجع کاملی پیدا نمی‌شود، بهتر و بیشتر از آنچه که نیاز داشتم به‌دست آورده‌ام. شما می‌توانید به روش پلات مارول استایل کار کنید.
در این روش نویسنده پلات را بدون کلام یا با کم‌ترین مقدار آن تهیه می‌کند و یک سری از پلان‌ها از هر صفحه و در طول صحنه‌ای که هنرمند بازی می‌کند گرفته نمی‌شود. در این روش بازیگر در هر قدم کنترل می‌شود (در تمام دیالوگ‌ها و تصاویر) پلات‌های طرح‌های کمدی بهتر هستند، زیرا آزادی عمل بیشتری را به شما می‌دهند. (به‌ویژه در کمدی‌های اکشن و سوپرقهرمانی). مشکل اصلی بیشتر ما نداشتن فضای کافی داستان است، زیرا همیشه در صفحات کتاب محدودیت وجود دارد و شما باید صفحات را به بیان داستان که شامل معرفی شخصیت‌ها، درگیری‌ها و توصیف صحنه‌های دلهره‌آور است، تقسیم کنید.
مرحله بعد ایجاد صفحه تازه‌ای برای برقراری ارتباط فیلمنامه است. طرح‌های ارتباطی مهمترین و خلاق‌ترین بخش کار ما است. به‌طور یقین طراحی و رنگ‌آمیزی خوب، ارتباط مستقیمی با خلاقیت فکری خواننده دارد. بهتر است داستان‌های خنده‌دار به‌صورت نقل قول بیان شوند و به‌صورت بخش‌های خنده‌دار پشت سر هم تقسیم‌بندی شوند.
جالب‌ترین مرحله پس از طراحی، رنگ‌آمیزی است. شما باید هر چه بیشتر به جزئیات و چگونگی استفاده از برس و مداد دقت کنید.
از ابتدا تا انتهاء را ببینید. نقاشی با جوهر باید با همان ظرافت نقاشی با مداد صورت گیرد. پیش از کار می‌توانید با قلم مو یا خودنویس کمی خط خطی کنید تا به‌اصطلاح گرم شوید. اگر از این‌کار لذت ببرید ممکن است نیم ساعت یا یک ساعت به انجام این‌کار بپردازید (مانند نوازنده‌ای که سازش را گرم می‌کند).
در این‌کار بسته به سلیقه خودتان هر جا که نیاز می‌بینید از قلم‌مو یا وسیله دیگر استفاده کنید. قلم‌مو برای رنگ‌آمیزی برخی از بخش‌ها مثل مو بسیار بهتر ست. رنگ‌آمیزی یا راپید هم مناسب است. راپیدها با عرض‌های مختلف دست شما را باز می‌گذارند.
الگوهای دایره یا بیضی هم به شما کمک بسیاری در ترسیم بخش‌های هندسی طرحتان می‌کنند. ابزار Copic با نوک ۰۲/۰ و ۰۳/۰ هم برای رنگ‌آمیزی چهره‌های کوچک و جزئیات آن بسیار خوب است، اما پیش از پاک کردن صفحه پس از استفاده از آنها بیست دقیقه صبر کنید، زیرا پس از افزودن جوهر اگر سطح خشک نباشد، کثیف می‌شود.
● ابزارهای تجاری موجود در بازار
▪ راپید گراف‌های تکنیکی از اندازه صفر تا ۳۵
▪ قلم‌موی وینزور نیوتون سری ۷ شماره ۳: این قلم‌مو با موهای خشن و زبر خود امکان کنترل دقیق را دارد.
ساکورا پیگما میکرون قلم بسیار عالی است که جوهر آن ضدآب است. تنها باید صبر کنید تا جوهر آن در حدود پانزده تا بیست دقیقه خشک شود.
▪ قلم ۱۰۲ هانت: سر این قلم صنعتی حالت انعطاف‌پذیری داشته و امکان کشیدن خطوط ریز را دارد.
● شخصیت‌پردازی
▪ شخصیت موردنظر شما چگونه است؟
این یکی از مشکلاتی است که باید در هنگام نوشتن داستان به آن دقت کنید. خلق شخصیت به‌نظر ساده می‌آید؛ یک طرح برای بدن، رنگ مو و یقه را انتخاب می‌کنید. اما به این سادگی هم نیست! جنبه‌های دیگر ساخت کاراکتر و شخصیت دادن به آن بسیار مهم است. قهرمان موردنظر شما باید نقطه‌نظرات خاصی را در خواننده ایجاد کند.
برای مثال زمانی‌که قهرمان شما شخصیت منفی دارد، به‌طور تصادفی دشمنش را می‌کشد و تفنگی را از مغازه می‌دزدد، باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. اگر این آدم شرور در زمان بیماری، جزئیات جنایات خود را شرح دهد، آیا داستان جالب‌تر نمی‌شود و به زندگی مردمی که روزانه می‌بینید شبیه‌تر نمی‌شود؟
به همین دلیل است که شخصیت‌پردازی اهمیت خاصی دارد و این‌کار، تفاوت بین شخصیت‌پردازی سطحی و عمیق را نشان می‌دهد. شخصیت‌پردازی سطحی زمانی است که یک شخصیت همانگونه که گفته می‌شود به‌نظر می‌آید. برای مثال در فیلم ”سوپرمن“، در دید خواندگان جوان این شخصیت همیشه کاری درست را انجام می‌دهد.
در شخصیت‌پردازی عمیق، شخصیت‌ دارای انگیزه‌های پیچیده‌تری است. فیلم ”سوپرمن“ برای افراد بالغ‌تر این پرسش را پیش می‌آورد که چرا او باید این‌کارها را انجام دهد؟ آیا زمانی که مردم مرتکب جنایات گوناگون می‌شوند انجام کاری درست ارزشمند است؟ درک این مسئله که آیا بهتر است این شخصیت در یک جزیره بازنشسته شود یا جنگیدن برای حفظ ارزش‌ها در زمانی‌که قدردانی وجود ندارد و تشخیص خوب از بد، کار ساده‌ای نیست. راه دیگر بررسی شخصیت‌پردازی عمقی، درک انگیزه‌های واقعی شخصیت است. این مسئله با تضاد بین انگیزه‌ها و آنچه که یک کاراکتر انجام می‌دهد نمایان می‌شود. اگر دقت کنید می‌بینید که ما حتی در زندگی واقعی گاهی انگیزه‌های دقیق خود را به‌خوبی نمی‌دانیم.
آنچه که شما از شخصیت داستان می‌خواهید، بسیار پیچیده است. حتی شخصیت ”مرد عنکبوتی“ هم دارای نقص‌هائی است و شاید به همین دلیل مردم می‌توانند نسبت به او احساس نزدیکی داشته باشند. یکی از خوانندگان می‌گوید: او در مواقع و شرایط گوناگون همانگونه رفتار می‌کند که شاید من رفتار کنم و شاید این رمز موفقیت او باشد. اگر این شخصیت با کسی که مورد علاقه‌اش است به بدی رفتار کند، جزء پیچیدگی‌های شخصیت وی محسوب می‌شود، اما آیا ما این جنبه شخصیتی را دوست داریم؟
به‌طور کلی شخصیت اصلی باید دارای شخصیت‌پردازی پیچیده‌ای باشد نه سفید سفید و نه سیاه سیاه. این شخصیت تا زمانی‌که بازتاب قهرمان داستان باشد، ادامه حیات می‌دهد. این در حالی است که شخصیت‌های فرعی نباید چندان عمیق باشند. آنها در طول داستان وجود دارند. فردی که در داستان در دکه روزنامه‌فروشی کار می‌کند تنها برای فروش روزنامه به قهرمان داستان در یک صحنه وجود دارد. شاید کمی پرداختن به شخصیت او جالب باشد، اما عمق بخشیدن زیاد به شخصیت وی داستان را از مسیر اصلی خود دور خواهد کرد.

وبگردی
ایران نیاز به مردانی بزرگ و دانشمند دارد / چرا اینهمه انسانهای حقیر ...
ایران نیاز به مردانی بزرگ و دانشمند دارد / چرا اینهمه انسانهای حقیر ... - مرتضوی هیچ گاه قاضی و حقوق دان نبود و نباید کار قضایی انجام می‌داد. اما این ضعف ماست که چنین فردی در جایگاه بالایی قرار می‌گیرد. شگفتی من از قاضی مرتضوی و رفتار او نیست که چرا خودش را برای اجرای حکم خود به زندان معرفی نکرد. من رفتار او با زهرا کاظمی را دیده بودم.
معنی و مفهوم "به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده"؟
معنی و مفهوم "به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده"؟ - بعد از انقلاب، به واسطه تنیده شدن حکومت و دین بسیاری از پست‌ها و سمت‌های سیاسی با هاله‌ای رو به رو شد که اجازه نمی‌داد صاحب آن منصب مورد نقد قرار بگیرد....
سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر
سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر - سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از 30 فروردین با حضور فیلم سازانی از ایران و نمایندگانی ازسینمای 78 کشور جهان تا 7 اردیبهشت در پردیس سینمایی «چارسو» برگزار می شود.
سیلی زدن به «امید» مردم در پارک!
سیلی زدن به «امید» مردم در پارک! - کتک خوردن دختری که جز التماس دوستانش هیچ فریادرسی ندارد از یک پلیس زن عضو گشت ارشاد که ماموران مرد هم آنها را همراهی می کردند، آنقدر دردناک است که کمتر وجدان بیداری به آن واکنش نشان نداده است.
عصر ما - پرونده حضور زنان در ورزشگاه ها
عصر ما - پرونده حضور زنان در ورزشگاه ها - بررسی حضور زنان در ورزشگاه ها با حضور نرگس آبیار، لاله افتخاری، حمید رسایی، حجت الاسلام محسن غرویان و فائزه هاشمی.
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس - بازیگر سریال "تعطیلات رویایی" از حمله افراد ناشناس به خود خبر داد. مریم معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
گفتگوی تلفنی با همسر مرتضوی / صوت
گفتگوی تلفنی با همسر مرتضوی / صوت - سعید مرتضوی که در روزهای گذشته خبری از او نبود و حتی سخنگوی دستگاه قضایی گفته بود حکم جلبش صادر شده اما گیرش نیاورده‌اند، به گفته همسرش در تهران است.
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد - «احمد مهران فر» بازيگر نقش «ارسطو عامل» در سريال پايتخت ۵ در اینستاگرام خود از ازدواجش با «مونا فائض پور» خبر داد.
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی - صحبت های جنجالی رییسی پیرامون استفاده روحانی از نام امام رضا در انتخابات
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند!
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند! - محمد غرضی می‌گوید: زمانی که به عنوان وزیر در وزارت حضور یافتم بیش از ۵۰۰ نفر را دیدم نامه‌هایی که از داخل به خارج و از خارج به داخل کشور ارسال می‌شدند را چک می‌کردند و به صورت سه شیفت فعالیت می‌کردند و نامه‌ها را می‌خواندند.
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس!
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس! - عکس و ویدیویی منتسب به ستاره پرسپولیس فرشاد احمدزاده و ترلان پروانه بازیگر سینما و تلویزیون در فضای مجازی منتشر شده است. عجب پاپراتزی‌هایی داریم!
دختر داعشی سریال پایتخت کیست ؟
دختر داعشی سریال پایتخت کیست ؟ - در قسمت های اخیر سریال پایتخت بازیگر جدیدی به جمع خانواده معمولی پیوسته است؛ نیلوفر رجایی فر نقش الیزابت را در سریال پایتخت ۵ ایفا می کند ؛ این بازیگر با جلب اعتماد سیروس مقدم این فرصت ط بازی در سریال پر طرفدار پایتخت را به دست آورد .
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم - ویدیوهایی از نسیم نجفی اقدم در شبکه های اجتماعی به زبان های انگلیسی و فارسی موجود است که در آن ها وی از حذف ویدیوهای خود توسط یوتیوب شکایت دارد.
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟ - بگذارید اینطور بپرسم: مگر کیروش، مربی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران عرق نمی‌خورد؟ نمی‌رقصد؟ مگر برانکو و شفر نمازشب می‌خوانند و روزه می‌گیرند و اصولگرا و ارزشی و انقلابی هستند؟!