جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

ازدواج آسمانی


ازدواج آسمانی
ام‌سلمه نقل می‌کند: پس از گفتگوی پدر و دختر، وقتی رسول خدا (ص) از نزد فاطمه (س) برگشت، دیدیم روی مبارک او شکفته و خندان شد و با تبسم و شادی به علی (ع) فرمود: «آیا چیزی از مال دنیا داری که فاطمه (س) را به تو تزویج کنم؟» علی (ع) گفت: «پدر و مادرم فدای تو باد! به خدا سوگند که بر شما پوشیده نیست چیزی از من. شمشیر، زره و شتری که با آن آبکشی می‌کنم، همه دارایی من است و چیزی به غیر از اینها ندارم»
رسول (ص) فرمودند: «اما شمشیر، که تو بدان برای جهاد در راه خدا نیازمندی و شتر برای معاش زندگی تو و خانواده است به جهت حمل اسباب و آبکشی وسیله زندگی توست، پس زره خود را بفروش تا هزینه ازدواج و تشکیل خانواده با آن فراهم شود» و حضرت رسول(ص)، علی (ع) را به ترویج الهی زهرای اطهر (س)، بشارت داد و بدین شکل سبزترین خانواده هستی شکل گرفت.
● لباس نمایش!
سخنی قدیمی است که می‌گوید: «لباس موجب موفقیت انسان است!» اما در دنیای امروز لباس وسیله‌ای برای نمایش است. این نمایش ممکن است فریبنده باشد یا چیزی را بسیار کمتر از آنچه که حقیقت دارد، نشان دهد اما در مورد لباس پوشیدن نیز اصول یکسانی وجود دارد. لباس بپوشید که برای شوهرتان جذاب به نظر برسید.مدهای لباس دائم می‌آیند و می‌روند، از روی مد لباس نپوشید، تنها سعی کنید لباس آراسته و مطابق میل شوهرتان را بپوشید. زن باید توجه زیادی به انتخاب نوع لباسش داشته باشد. برای مثال پوشیدن لباس آراسته در منزل اهمیت زیادی دارد و پوشیدن لباس‌های نامرتب و نامناسب هیچ جذابیتی برای شوهر نخواهد داشت. در واقع شما برای شخصی که برایتان خیلی مهم است، یعنی همسرتان لباس آراسته می‌پوشید، پس چرا لباس جذاب نپوشید؟ اگر از مردان بپرسید، آنان هم با پوشیدن لباس‌های شرعی و مناسب موافق هستند، نه لباس‌های مد روز.
● باریک‌تر از مو
چند ماهی بود که ازدواج کرده بودند، سه ماهی می‌شد! اما در این سه ماه؛ از همان شب اول ازدواج، بین آنها نفرتی افتاد که هیچ کس نتوانست آن را از بین ببرد. این زن و شوهر چنان پیش از ازدواج به هم عشق می‌ورزیدند که در جمع به آنان لیلی و مجنون می‌گفتند اما گویی که همه چیز تمام شد و آن التهابات و هیجانات پیش از ازدواج کم شد، عشق آنها هم به یکدیگر کاهش پیدا کرد! شاید بپرسیدچطور اینگونه شد؟
تا ساعاتی پیش از ازدواج همه چیز به خوبی پیش می‌رفت، پدر داماد که می‌خواست حسن نیت خود را به طور تمام و کمال ثابت کند (برای پسرش یک واحد آپارتمان خریده بود) و از طرفی برای اینکه کمی در مخارج مراسم ازدواج هم صرفه‌جویی کند، اتومبیل شب عروسی را پیش دوست گل‌فروش خود برد... آقا داماد هم پیش از اینکه به دنبال عروس به آرایشگاه برود، اتومبیل را از گل‌فروشی تحویل گرفت و به آرایشگاه رفت. عروس خانم به محض اینکه چشمش به اتومبیل و گل‌هایش افتاد، اخمی کرد و در طول مسیر، اعتراض خود را به سلیقه پدر داماد اعلام کرد. همین امر هم باعث شد داماد، شاکی شود و او هم اعتراض خود را به سلیقه مادر عروس و خود عروس خانم نسبت به جهیزیه بگوید. تا رسیدن به تالار یک بگومگوی داغ بین آنها به وجود آمد و هر دوی‌شان در شب عروسی، تصنعی مقابل دوربین ظاهر شدند، آنها حتی فردای ازدواج هم، آن قصه را فراموش نکردند! و چند عدد کاسه بشقاب به سوی هم پرت کردند تا جایی که باعث تعجب درو همسایه شدند «مگر می‌شود فردای ازدواج چنین اتفاقی بیفتد!؟» و سرانجام سه ماه دیگر جدایی، در حالی که کمی گذشت، باعث می‌شد پاتختی آنها به هم نخورد و زندگی‌شان اینگونه نشود...
● معجزه عشق
هیچ می‌دانید که همه ما بانک عشق داریم که شامل حساب‌های زیادی است، هر شخص که می‌شناسیم و با ما ارتباط دارد، در این بانک حساب ویژه‌ای برای خودش دارد و همه اشخاص در هنگام برقراری ارتباط با ما یا از حساب‌شان برداشت می‌کنند و یا به آن اضافه می‌کنند و در این بین تعاملات لذت‌بخش موجب سپرده‌گذاری در این بانک می‌شود و تعاملات دردناک و ناراحت‌کننده، موجب برداشت از حساب این بانک. در نظام بانک عشق، هرگونه سپرده‌گذاری یا برداشت از واحدهای عشق، اهمیت ویژه‌ای دارد.
در زندگی زناشویی اگر گفتگو با همسرتان در شما احساس آرامش ایجاد می‌کند، در واقع یک واحد عشق در حساب شما سپرده‌گذاری شده است و اگر تعاملات، باعث ایجاد احساس بهتری شوند، سپرده‌گذاری‌های‌تان بیشتر می‌شوند.
در واقع هر چه ارتباطات خوب و خوب‌تر شوند، به همان میزان به واحد هر دوی شما در این بانک افزوده خواهد شد. البته برعکس آن هم صحیح است، یعنی اگر ارتباطات شما، احساس بدی را در شما به وجود آورد، به همان میزان، واحدهای عشق از حساب شما در بانک عشق‌تان کاسته می‌شود و اگر این روند ادامه پیدا کند، شاید با کسر موجودی روبه‌رو شوید. چرا که مراوده‌هایتان سراسر ناراحتی است و به تدریج از حسابتان کاسته خواهد شد.در جریان زندگی زناشویی دو بانک عشق، دائم در حال کار است: بانک عشق شما و بانک عشق همسرتان.
نکته پایانی در این مورد این است که اگر شما و همسرتان زندگی‌تان را بدون عشق طی کنید، همان طور که گفته شد از حساب بانک‌تان کاسته خواهد شد و... پس معجزه عشق را دریابید و به خوبی درک کنید. شما می‌توانید با آوردن عشق به زندگی‌تان، خودتان را از یکنواختی خارج کنید، به این شرط که هر دویتان همدیگر را به طور کامل درک کنید، نیازهای یکدیگر را برطرف کنید و با کلام منطق با هم به گفتگو بنشینید، تنها در این صورت است که «عشق» در زندگی‌تان پدید خواهد آمد و این عشق معجزه‌ای به همراه خود دارد که آینده‌ای درخشان را برای شما فراهم می‌سازد. پس عشق را باور کنید و آن را به زندگی‌تان دعوت کنید... و شیرینی آن را به زندگی‌تان تحمیل کنید.
● پرسش‌هایـی بـرای زنـان
۱) آیا تحسین شوهرتان برای‌تان مشکل خاصی دارد؟ آیا هرگز از شما خواسته نسبت به او کمتر انتقادی باشید یا شما را تشویق می‌کند که به یاد بیاورید چقدر خوشبخت هستید؟
۲) آیا نیاز دارید عادت به تحسین را در خودتان رشد دهید؟
۳) فهرستی از تغییراتی که دوست دارید در شوهرتان به وجود آید، تهیه کنید. سپس صفات را جدا کنید و آنها را به عادت تبدیل کنید. فهرستی از تغییرات غیرضروری تهیه کنید. اگر شوهرتان این تغییرات را کرد، آیا تصور می‌کنید بتوانید او را تحسین کنید؟
سرهنگ قاسمی
منبع : خانواده سبز


همچنین مشاهده کنید