چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

بیانات امام خمینی(ره)


بیانات امام خمینی(ره)
جناب حجت‌‌الا‌سلا‌م دانشمند محترم آقای مفتح و ۲ نفر از پاسداران عزیز اسلا‌م رحمت‌الله علیهم به فیض شهادت رسیدند و به بارگاه ابدیت بار یافتند و در دل ملت و جوانان آگاه ما حماسه آفریدند و آتش نهضت اسلا‌می را افروخته‌تر و جنبش قیام ملت را متحرک‌تر کردند، خدایشان در جوار رحمت واسعه خود بپذیرد و از نور عظمت خود بهره دهد. امید بود از دانش استاد محترم و از زبان و قلم او بهره‌ها برای اسلا‌م و پیشرفت نهضت برداشته شود و امید است از شهادت امثال ایشان بهره‌ها برداریم. من شهادت را بر این مردان برومند اسلا‌م تبریک و به بازماندگان آنان و ملت اسلا‌م تسلیت می‌گویم. (پیام حضرت امام (ره) به مناسبت شهادت آیت‌الله مفتح)
همین امروز که در روزنامه من دیدم این‌عیال مرحوم آقای مفتح می‌گوید که ما افتخار می‌کنیم که یک شهید دادیم، یک مردی که بانوانش این‌طور باشند که به شهادت سرپرست‌شان، آن هم یک چنین سرپرستی، افتخار بکنند، ... یک چنین ملتی را آقای کارتر از نظامی می‌ترساند؟ (مصاحبه با حسنین هیکل ۲۸/۹/۵۸)
من نمی‌دانم که اول باید به شما که بستگان ایشان هستید تبریک بگویم، برای یک چنین شخصیتی که داشتید و افتخاری که برای شماها حاصل شد یا تسلیت بگویم برای اینکه ما کسی را از دست دادیم که امید بود که بیشتر از اینها خدمت کند. (حضرت امام در دیدار با خانواده شهید آیت‌الله مفتح)
امیدوارم که مرحوم آقای مفتح که من سوابق با ایشان دارم ملحق شوند به آن شهدایی که درصدر اسلا‌م بودند و وظیفه ما هم ادامه همین راه است. (حضرت امام در دیدار با خانواده شهید آیت‌الله مفتح)
همین که یک جوانی که یک چنین پدری را از دست داده می‌رود و می‌گوید افتخار می‌کنیم و ما در این جمع هم که ایشان هم در روزنامه من دیدم که ایشان هم همین مطلب را گفتند، این تحول اسباب دلخوشی است، برای ما و برای اسلا‌م. (حضرت امام در دیدار با خانواده شهید آیت‌الله مفتح)
جاویدان است نام آنهایی که برای خدا انجام ‌وظیفه می‌کنند و در حال انجام‌ وظیفه به شهادت می‌رسند و پیش خدای تبارک و تعالی اینها مقام خاصی دارند. (حضرت امام در دیدار با خانواده شهید آیت‌الله مفتح)
اینها این شخصیت‌ها را یکی بعد از دیگری ترور می‌کنند، به خیال اینکه ضربه می‌زنند در صورتی که در هر تروری ما می‌بینیم که این بازار نهضت گرم‌تر می‌شود. (حضرت امام در دیدار با خانواده شهید آیت‌الله مفتح)
اینکه ما را می‌ترسانند از اینکه نظامی می‌آید و چه، این حرف‌ها شعر است، بر فرض هم که بیاید این سرزمین دیگر از نظامی نمی‌ترسد. (حضرت امام در دیدار با خانواده شهید آیت‌‌الله مفتح)
این روزهای بزرگ را بزرگ بشمارید، اربعین‌ها را، عاشوراها را و امثال اینها را بزرگ بشمارید. در موارد شهادت عزیزان ما، آنها را هم بزرگ بشمارید. مثل روز مفتح رحمه‌الله تعالی، اینهایی که در خدمت اسلا‌م بودند و دشمنان اسلا‌م آنها را شهید کردند. ۲۵۵/ آذر/ ۶۰)
بحمدالله در این نهضت اسلا‌می این تحول بزرگ حاصل شد که هیچ‌یک از این دو طایفه (روحانی و دانشگاهی) خودشان را از دیگری انشاالله جدا نمی‌کنند. ۲۷۷/ آذر/۵۹)
آن وحشتی که دانشگاهی‌ها از معمم داشتند و آن وحشتی که معممین از دانشگاهی‌ها داشتند به اذن خدای تبارک و تعالی مرتفع شد. ۲۷۷/آذر/ ۵۹)
حالا‌ شما برادران دانشگاهی و برادران روحانی در کنار هم برای رفع مشکلا‌ت و برای به پیروزی رساندن انقلا‌ب مجتمع هستید. ۲۷۷/آذر/ ۵۹)
سد عظیمی که بین فیضیه و دانشگاه کشیده بودند آن سد را شما شکستید. ۲۷۷/آذر/ ۵۹)
● بیانات شهیدمفتح
▪ هراسی از تروریسم نداریم
استعمار، استعمار است- دشمن، دشمن است- قدرت‌های ضدخلقی و ضدانسانی و ضدبشری در شرق و غرب برای ما تفاوت نمی‌کند. ما یک منطق داریم و آن منطق، منطق اسلا‌م و حرکت، حرکت اسلا‌می است. اینجا مرحله حساس حرکت است و خیلی هشیاری می‌خواهد.
بیش از هر چیز امروز برای جوانان ما و امت به‌پاخاسته ما مطالعه در مکتب اسلا‌م و برنامه‌های اجتماعی اسلا‌می و ایدئولوژی اسلا‌م لا‌زم است.
عامل پیشرفت انقلا‌ب اسلا‌می ما همین طبقه محروم بودند. ‌
این ملت به‌پاخاسته آگاه ما دیگر فریب نمی‌خورد و دنیا به روح نهضت، به واقعیت نهضت اسلا‌می ملت ایران پی برده است. ‌
شهدای ما به خاطر اسلا‌م است، مبارزات به خاطر اسلا‌م است، زندان رفتن‌ها، شکنجه دیدن‌ها، محرومیت‌ها، این همه فحش که خوردیم و می‌خوریم و خواهیم خورد به خاطر این است که اشخاصی هستیم متعلق به اسلا‌م.
محال است یکی از برنامه‌های اسلا‌م را از دست بدهم و با آن معامله کنم، با هیچ گروه و هیچ دسته. ناراحت می‌شوند بشوند، حمله می‌کنند بکنند، مگر ما می‌توانیم وظیفه‌های اسلا‌می را به خاطر اینکه یک گروهی ناراحت نشوند، رها کنیم.
گروه‌هایی پیدا شده‌اند به اصطلا‌ح مسلمان، علا‌قه‌مند به حکومت اسلا‌م، اما از امام، مسلمان‌تر شده‌اند، واقعا عجیب است درست مثل خوارجی که خودشان را از علی(ع) مسلمان‌تر می‌دانستند و به علی(ع) اشکال اسلا‌می می‌گرفتند.
این انقلا‌ب از مراکز روحانی شروع و در پایگاه‌های مساجد تقویت و به وسیله ملت مسلمان پاینده شد. ‌
جهاد اسلا‌می باید با خلوص کامل و دور از هر نوع زیادت‌طلبی و عوامل مادی باشد.
به نام خدا و در راه خدا بجنگید و با کسانی که سد راه هدایت و سعادتند نبرد کنید اما در این نبرد از زیاده‌روی اجتناب کنید. ‌
آن خدایی که رهبر عزیز را که نیمه‌شب از خانه‌اش در قم بیرون آوردند و بعد او را تنها بودند به ترکیه و بعد در آنجا و عراق چه مشکلا‌تی برایشان پیش آوردند، آن خدایی که رهبر را حفظ کرد، مطمئنا هم‌اکنون و بعد هم رهبر را حفظ خواهد کرد. (سخنرانی قبل از تشریف‌فرمایی حضرت امام به ایران از پاریس در پاسخ نگرانی‌های مردم از خطرات احتمالی برای امام)
ابرقدرت‌ها هرگز نمی‌توانند در برابر این انقلا‌ب اسلا‌می ایستادگی کنند. ‌
مسیر پیشرفت جامعه را مغزهای اندیشمند و متفکر تعیین می‌کنند. ‌
در یک حرکت، در یک نهضت، حتما ایدئولوژی لا‌زم است و باید باشد. ‌
برنامه پیامبران علا‌وه‌بر عبادت، حکومت است. ‌
برای انقلا‌ب در جامعه ارکانی نیاز است، اول رهبری آگاه، بیدار، هشیار و آسمانی دوم زمینه نهضت و انقلا‌ب.
نجات ما، انقلا‌ب ما در اثر اسلا‌م بود و در ادامه‌اش و رسیدنش به پیروزی کامل باید در لوای اسلا‌م باشد. ‌
انقلا‌ب، اسلا‌می- جمهوری، اسلا‌می- قوانین، اسلا‌می- حکومت و خلا‌صه ‌مدار و معیار حرکت ما همه بر محور اسلا‌م است. ‌
بیاییم و مانند گذشته و قبل از پیروزی انقلا‌ب، دست در دست هم بگذاریم و استمرار پیروزی را تضمین کنیم. این رسالت تو برادر و خواهر دانشجو است، این رسالت تو طلبه حوزه‌های علمیه است، این رسالت قشر دانشگاهی، روحانی و همه اقشار است. ‌
امروز مساله مهم برای ملت ما توجه به مسائل اساسی اجتماعی است. ‌
منبع : روزنامه اعتماد ملی


همچنین مشاهده کنید