شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

اهداف گم شده فوتبال چیست؟


اهداف گم شده فوتبال چیست؟
«برای دستیابی به اهداف شیرین و آشکار فوتبال الزاما" بایستی وقایع تلخ و اهداف گم شده آنرا با حقیقت فوتبال منطبق کرد.»
سخنان صادقانه و در عین حال وقایع تلخ فوتبال کشورمان مطرح شده در بیانات ریاست محترم سازمان تربیت بدنی در مجمع فدراسیون فوتبال را حقیقتا" باید به فال نیک گرفت و تمامی دلسوزان و علاقمندان ورزش و فوتبال کشور عزیزمان باید برای بهبود و تطبیق وقایع تلخ و ناگوار فوتبال با حقایق شیرین و گوارای آن همت و اراده عملی بخرج دهند. در این راستا من باب پیشنهاد مطالب ذیل خدمت ریاست عالیه سازمان و جامعه بزرگ ورزش فوتبال تقدیم میگردد.
سخنان قابل تاءمل ریاست محترم سازمان تربیت بدنی در مجمع اخیر فدراسیون فوتبال بخشی از واقعیتهای بسیار تلخ فوتبال کشورمان را عیان کرد. به گفته آقای مهندس علی آبادی(بی فرهنگیها و بداخلاقیهای رایج؛حیف و میل میلیاردی بیت المال در پرداخت به بازیکنان و سایر هرینه ها؛نداشتن تکنیک و تاکتیک قابل قبول .طوری که بازیکنان توان دویدن و ارسال پاس عرضی و عمقی و....؛ و خیلی از موضوعات دیگر را ندارند) و نهایتا" اهداف در فوتبال کشور گم شده اند.بیانگر بسیاری ازموضوعات میباشد.
به تعبیری دیگر متولیان؛ مسئولان ؛مدیران عالی و...؛ فوتبال کشورمان در سطوح مختلف در دستیابی و حصول به اهداف متعالی و ارزشمند ورزش فوتبال که علاوه بر محبوبیت فراوان جهانی علاقمندان بی شماری در کشورمان پیدا کرده ناموفق عمل کرده و اصطلاحا" آنها را گم کرده اند. راستی به نظر شما چرا پیدا کردن اهداف فوتبال که به روشنی نور ماه درشب و گرمای حرارت خورشید در روز؛قابل مشاهده و احساس برای همه است ؛ برای متولیان فوتبال کشور گمشده و ناپیداست؟
جناب آقای مهندس علی آبادی و متولیان فوتبال: در دلسوزی؛ صداقت و علاقمندی شما به توسعه؛ رشد و گسترش فوتبال شک و تردیدی نیست؛ اینک که همت و اراده عالی عالیرتبه ترین مقام ورزش برای حل مشکلات و واقعیتهای تلخ فوتبال با شهامت و صداقت کم نظیری بصورت شفاف بیان شده است به نظر میرسد بررسی بی غرض و کارشناسانه دلایل ذیل میتواند مورد توجه باشد: بعبارت ساده تر بکارگیری و توجه عمیق و صادقانه به حقایق فوتبال که شامل:
ـ اولا": ورزش و بویژه فوتبال یک تخصص ؛ علم و پدیده پیچیده و ویزه ائی است که برای اداره آن به فنون ؛ روشها و افرادی آشنا به مسیر های پیچیده تر ازخیلی موضوعات دیگر ؛قطعا" ضرورت و نیاز وجود دارد.
ـ ثانیا": علم و دانش ؛ تجربه و منطق ؛تحقیقا" ثابت نموده است برای پیدا کردن ؛ یافتن و دستیابی به اهداف گمشده حتی در مسائل بسیار ساده و بدیهی ؛ الزاما" افراد آشنا؛ آگاه ؛کاربلد بکار گرفته میشوند
▪ پس حقیقت فوتبال:
باوربه علم و تخصصی بودن و مهمتر از آن عمل به این باور؛یعنی بکارگیری افرادمتعهد متخصص در فوتبال لذا به نظر میرسد برای حل مشکل اساسی( گم شدن اهداف فوتبال کشورمان )؛ پاسخ حقیقی به سئوال ذیل باشد:
ما در ورزش فوتبال از راءس هرم فدراسیون تا پائین ترین نقطه آن بویژه در حوزه باشگاهها ( مدیران عالی وعامل فوتبال ) چند درصد از افرادی که کاربلد؛ آگاه؛ آشنا به پیچیدگیهای مسیر و متعالی بودن اهداف فوتبال باشند؛ بکار گرفته و استخدام کرده ائیم تا ما را به اهداف شیرین؛ حقیقی و متعالی فوتبال رهنمون سازند؟
آری حقیقتا" برای پیدا کردن اهداف حقیقی ؛منعالی و ارزشمند فوتبال بیائید :
صادقانه در فوتبال افرادی متخصص؛ کاربلد ؛ آگاه؛ دلسوز و...؛( بویژه مسئولیتهای اصلی در فدراسیون؛ باشگاهها و...)که به مسیر پر پیچ و خم و اهداف متعالی فوتبال آشنا ؛آگاه؛ معتقد و علاقمند هستند در همه سطوح آن بکار گیریم تا موفق درحصول به اهداف حقیقی وپیروز در تمامی صحنه های واقعی شویم. و نهایتا" این آرزو و خواست قلبی میلیونها ایرانی که ایران وایرانی ( بر اساس مستندات حقیقی و واقعی که به اعتراف جهانیان و منعکس شده در بیانات ریاست محترم سازمان تربیت بدنی ؛ دارای ضریب هوشی بالا و توانمندیهای فراوان در همه زمینه ها هستند) شایستگی آقائی و سرافرازی: در تمامی عرصه های اجتماعی بویژه ورزش و فوتبال را به عینه محقق و تبیین نموده تا اهتزاز پرچم سه رنگ و مقدس ایران عزیز و اسلامیمان را بر بلندای سکوهای میادین جهانی و بین المللی شاهد باشیم.انشاء ا لله که چنین باد وگرنه مطمئن باشیم مصداق عینی این جمله خواهیم شد که هر روز بدتر از دیروز. انشاءالله که چنین مباد.
بعبارت ساده تر بیائید وقایع تلخ فوتبال را با پذیرش حقایق ذلال و شفاف آن به حقیقت شیرین تبدیل کنیم . انشاء الله
یونس قربانی
عضو هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز


همچنین مشاهده کنید