پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

قابل توجه خانم‌های خانه


قابل توجه خانم‌های خانه
عطرشیرین گلها، آرامبخش و معالج بسیاری از بیماریها.مادران و مادربزرگهای مان از تأثیر وفایده عطرگیاهان درطبیعت به خوبی آگاه بودند. مردم باور داشتند كه عطرشیرین گلها برای سلامت و تندرستی فایده بسیار دارد، آرام بخش بوده و سرماخوردگی و سردردهای سینوسی را در زمانی بسیاركوتاه معالجه و برطرف می كند.
ـ متكای گلدار معطر:
شما می توانید داخل آستر بالش یا متكای خود گلهای سرخ، برگهای شمعدانی معطر و گیاهان معطر قرار دهید وبالش را روكش كرده ودر تخت یا صندلی ومبل اتاق نشیمن قرار دهید.
مواد لازم:
به اندازه سه فنجان گل سرخ ، یك فنجان برگهای شمعدانی معطر، نصف فنجان آویشن ، نصف فنجان برگ بو، یك قاشق غذاخوری فلفل جامائیكا آسیاب شده، یك فنجان خزه درخت بلوط، چندقطره اسانس گل سرخ.همه مواد را در داخل ظرفی بریزید و با دست خوب مخلوط كنید وچندقطره اسانس گل سرخ را به خزه درخت بلوط اضافه كنید وخوب هم بزنید، در ظرف را محكم ببندید وبپوشانید. حداقل یك هفته بعد آن را داخل كیسه نخی بریزید و سركیسه را بدوزید وداخل كوسن ، صندلی یا تختخواب بگذارید.
ـ بالشتك اوكالیپتوس.
روغن اوكالیپتوس از زمانهای خیلی دور برای بیماری سرماخوردگی وبازشدن حفره های سینوسی بینی و بازشدن راه تنفسی استفاده می شد، مقدار كمی از عطر اوكالیپتوس در داخل روكش متكای خود جا دهید، رایحه آن باعث می شود بطور حتم راحت تر بخوابید.برای خوشبوكردن اتاق نیز می توانید از آن استفاده كنید، برگهای خشك اوكالیپتوس را به انتخاب خود جمع آوری كنید وتكه های سخت را جدا كنید، برگها را خرد كنید.برگهای معطر مركبات را نیز می توانید دربالش قرار دهید، یك مشت خزه درخت بلوط را با چند قطره اسانس اوكالیپتوس مخلوط كنید و دریك كاسه بریزید، این مخلوط را دریك كیسه كوچك نخی بریزید وسرش را بدوزید ودر داخل بالش یا متكای خود قرار دهید، هروقت خواستید رویه متكا را بشویید آن كیسه را درآورید. برای اینكه همیشه این عطر رایحه تازه داشته باشد، هرچند وقت یكبار چند قطره اسانس اوكالیپتوس به آن بچكانید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید