شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

نکاتی در رابطه با پوست


نکاتی در رابطه با پوست
ـ اگر یك جوش در جای نامناسب روی صورت تان درآمده، اول روی جوش را ضدعفونی كنید و سپس بایك سكه ضدعفونی شده، روی آن را به آرامی بسایید، ورم آن به مقدار زیادی فروكش خواهد كرد.
ـ اگر پوست پاشنه و كف پای تان خشك و خشن شده، هر بار بعد از استحمام با كمی گلیسیرین یده یا گلیسیرین و كمی آب لیموترش مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید، به زودی این مشكل تان رفع خواهد شد.
ـ كمپرس چای سریعاً خستگی چشم ها را از بین می برد، دو قطعه پنبه را به چای ولرم آغشته كنید. آب اضافه آن را بگیرید و برای ۵ دقیقه روی پلك چشمانتان قراردهید و استراحت كنید. نتیجه بسیار فوری است، حتی می توانید یك عدد چای پاكتی مصرف شده و مرطوب را روی چشم هایتان بگذارید و ۵ دقیقه استراحت كنید.
ـ برای این كه خشكی پوست صورت تان از بین رفته و طراوت خود را بازیابد، یك قاشق غذاخوری گوشت چرخ كرده بدون چربی خام را با یك قاشق مرباخوری روغن زیتون و چند قطره آب لیموترش مخلوط كنید و ۲۰ دقیقه بر پوست صورت تان بگذارید، سپس با آب نیم گرم بشویید.
ـ برای این كه چربی زیادی پوست صورت تان را از بین ببرید، یك عدد سفیده تخم مرغ را آنقدر بزنید تا سفید و برفی شود، چند قطره آب لیمو به آن اضافه كنید و مدت ۱۵ دقیقه این محلول را روی پوست صورت تان بگذارید، سپس با آب نیم گرم بشویید.
ـ اگر به لطافت پوست بدن تان علاقه مندید، روی لیف صابون زده تان چند قطره آب لیموترش بریزید و با آن بدنتان را شست وشو دهید.
ـ ماسك آب هر نوع انگور اگر ۱۵ دقیقه روی پوست صورت تان بماند، بطور باورنكردنی به چهره تان طراوت بخشیده و چروك ها را از بین می برد.
ـ گفته شده موخوره را می توان با مالیدن آب شنبلیله برك موها از بین برد، ضمناً خوردن كته و ماست و خوردن پوست و آب شلتوك برنج و گندم و جو به صورت خام یا به صورت پخته موخوره را از بین می برد.
ـ برای از بین بردن جوش های قرمز روی پوست صورت و بدن، یك پیاز را در سركه فروكرده و روی جوش ها بمالید یا پیازی را كه در بخار آب پخته اید به صورت ضماد روی جوش ها بگذارید.
ـ اگر روی پوست صورت و بدن تان لكه های سفیدی نمایان می شود ماش بخورید، در انواع خوراكهای تان كمی ماش بریزید و یا آش ماش را به برنامه غذایی تان اضافه كنید، خواهید دید كه لكه ها به زودی ناپدید خواهند شد.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید