سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

اینجا غزه سال ۱۳۹۰


اینجا غزه سال ۱۳۹۰
محرم سال ۵۷ محرم دیگری بود . در این سال مجالس عزاداری و سوگواری حضرت اباعبداله به مراکزی جهت مخالفت با حکومت و اعتراض به رژیم ستمشاهی تبدیل شد .
دراین ایام سخنرانان و واعظین بر روی منبرها به تبیین ماهیت حکومت ظالم شاه می پرداختند و به هر نحو ممکن مردم را به قیام و تظاهرات تشویق می کردند . نقطه اوج این حرکت ایام عاشورا و تاسوعای حسینی بود . سیل عظیمی از مردم با شرکت در راهپیمایی روزهای عاشورا و تاسوعا ، نمود عینی ظلم ستیزی را به نمایش گذاشتند و خشم و انزجار خود را از حکومت وابسته و ظالم اعلام کردند . در این سال مجالس سوگواری و عزاداری به تریبونی برای اعلام نارضایتی مردم از حکومت جور تبدیل شد و از همین جا بود که سقوط حکومت ظالم پهلوی شتاب بیشتری گرفت.
محرم سال ۸۷ محرم دیگری بود . اگر تا این زمان در مجالس عزاداری تنها به ذکر قیام امام حسین و مظلومیت ایشان و یاران و اهل بیتشان می پرداختند در این سال مردم شاهد نمایش واقعی این صحنه ها از طریق رسانه های تصویری بودند .
در این سال در پی چندین ماه محاصره شهر غزه ( از شهر های فلسطین ) توسط رژیم اشغالگر قدس ، خونخواران صهیونیست از ابتدای محرم با حمله به این شهر به کشتار مردم غیر نظامی و بی گناه پرداختند و ابته این تجاوز در فضای سکوت جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر به خصوص کشورهای عربی رخ داد.
در این ایام ، مردم ایران در پی فرمان تاریخی امام خامنه ای (مدظله العالی) با شرکت در تجمعات مختلف خشم و انزجار خود را از جنایات وحشیانه ی صهیونیست ها اعلام کردند .
در محرم سال ۸۷ منبرها و جلسات عزاداری تبدیل شد به تریبونی برای تبیین ماهیت اسرائیل جانیتکار به عنوان کافر حربی و منافقان امت همچون مصر و عربستان و اردن و اهداف این کشورها از حمله به غزه.
مردم در مساجد وتکایا در کنار عزاداری برای مصیبت رفته بر اهل بیت امام حسین (ع) در عاشورای ۶۱ ق بر مظلومین و عاشورائیان سال ۱۴۳۰ ق می گریستند غزه کربلایی دیگر بود و مردم ایران عزادار مظلومیت این ملت بی دفاع .
در ایام دانشجویان کشور در کنار برگزاری تجمعات و راهپیماییهای مختلف، خهاد دیگری با عنوان جهاد مجازی را به راه انداختند مردم نیز به هر نحو ممکن از راهپیمایی و بیانیه تاراه اندازی وبلاگ و سایت به بیدارسازی جهانیان برای مقابله با فجایع غزه پرداختند.
این حرکت در عاشورا و تاسوعای محرم ۸۷ نمود دیگری یافت، عاشورا و تاسوعای این سال تبدیل به فریاد خشم مردم جهان در محکومیت متجاوزان به غزه شد.
سیل عظیمی از جمعیت عزادار در خیابان ها با برافراشتن پرچم فلسطین انزجار خود را از حکومت غاصب صهیونیست و دولت های بی غیرت عرب اعلام کردند .
دولت جنایتکار اسرائیل که تا این زمان هنوز در رویای از نیل تا فرات بود کم کم از این خواب سنگین بیدار شد و دریافت که دیگر زمان خداحافظی فرا رسیده است .
پس از عاشورای سال ۸۷ ش و افزایش اعتراضات مردم جهان و شکست های پی در پی رژیم نژاد پرست اسرائیل ، آهنگ سقوط این غده سرطانی شتاب بیشتری گرفت.
اکنون فلسطین کشوری مستقل به پایتختی قدس شریف است . تمامی آوارگان به کشورشان بازگشته اند و دولت مردمی حماس نیز به بازسازی ویرانی های به جا مانده از دوران اشغال پرداخته و به آبادانی و پیشرفت کشور در سایه حمایت حکومت اسلامی ایران و دیگر ملت های مسلمان می اندیشد.
بر روی تابلوی ورودی شهر غزه نوشته شده : غزه جمعیت : ۵/۱ میلیارد نفر
منبع : شبکه خبر دانشجو


همچنین مشاهده کنید