دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ / Monday, 25 June, 2018

Googlebot، روبات جست‌وجوگر


Googlebot، روبات جست‌وجوگر
بدون شک هر یک از ما هنگامی که موضوعی را در اینترنت جست‌وجو کرده‌ایم با لیست مفصلی از اطلاعات مواجه شده‌ایم که در بیشتر مواقع با دریافت مطالبی که در صدر فهرست هستند به مقصود خود رسیده‌ایم. google به عنوان مهمترین مخزن اطلاعات جهان از مکانیسم‌های ویژه‌ای برای طبقه‌بندی و نیز اولویت‌گذاری مطالب استفاده می‌کند. googlebot روبات جست‌و‌جوگری است که فهرستی طبقه‌بندی شده از مطالب و موضوعات گوناگون را به کاربر ارائه می‌دهد. در واقع مانند یک روبات خزنده عمل می‌کند بدین ترتیب که در بین صفحات سایت‌ها حرکت کرده و تمامی اطلاعات را در یک محل ذخیره می‌کند و برای استفاده آسان‌تر فهرستی از آنها تهیه می‌نماید.
اصطلاحا می‌گویند googlebot مانند عنکبوتی عمل می‌کند که قادر است تمامی تارهای شبکه خود را زیر نظر داشته و با سرعتی زیاد روی آنها حرکت کند. googlebot تمامی صفحات سایت‌ها را می‌پیماید و حتی تمامی پیوندهای بین صفحات را برای یافتن اطلاعات جست‌و‌جو می‌کند. به عبارتی مانند یک web browser عمل می‌کند. google از سه قسمت مجزا تشکیل شده است:
▪ ابتدا googlebot در بین شبکه‌ها حرکت می‌کند در این رفت‌وآمد بین صفحات، مطالب گوناگون را جست‌و‌جو کرده و می‌یابد.
▪ کلمات پیدا شده در روی هر صفحه در قالب فهرستی طبقه‌بندی شده ذخیره می‌شوند، بدیهی است که این فهرست بسیار بزرگ خواهد بود و در یک پایگاه اطلاعاتی بسیار بزرگ ذخیره می‌گردد. googlebot به صفحات پیمایش شده شماره‌ای مشخص می‌دهد و کلمات گوناگون را بر اساس حروف الفبا فهرست‌بندی می‌کند. با پیمایش هر صفحه، موضوعات و مطالبی جدید به این فهرست اضافه می‌شود. در هنگام جست‌و‌جو برای فهرست کردن مطالب google به طور اتوماتیک فضاهای خالی، برخی علامات و نقطه‌گذاری‌ها، کلمات تکراری و نیز واژه‌هایی از قبیل the, is, on, or, of , how, why , را حذف می‌کند و تمامی حروف را به اندازه کوچک تبدیل می‌نماید. این مسئله خود باعث سرعت بیشتر خواهد شد.
▪ آخرین مرحله، پاسخ به درخواست کاربر است. هنگامی که کاربر در رابطه با موضوعی پرسشی می‌کند یا کلمه خاصی را در محیط google تایپ می‌کند googlebot به جست‌و‌جو در فهرست تهیه شده، می‌پردازد و هر آنچه را که در پایگاه داده‌های خود ذخیره کرده است بر اساس اولویت تعیین شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بدیهی است که با استفاده از این روش شاخص‌گذاری سرعت دسترسی به اطلاعات بسیار بالا می‌رود زیرا هنگام جست‌و‌جوی مطلبی خاص google ابتدا در فهرست الفبایی خود به دنبال کلمه موردنظر گشته و سپس براساس شاخص یا آدرس مشخص آن در پایگاه داده‌های خود می‌یابد. اما برای اولویت‌بندی مطالب، google چندین فاکتور را درنظر می‌گیرد که برخی از آنها عبارت است از: طراحی مناسب، داشتن پیوندهایی دقیق به سایت‌های دیگر، اعتبار و شهرت سایت و نیز میزان استقبال کاربران از آن می‌باشد.
در بین فاکتورهای تعیین کننده اولویت، آنچه از همه موارد مهم‌تر است پیوندهای مناسب صفحات یک سایت به سایت‌های دیگر می‌باشد که هر اندازه دقیق‌تر و همچنین از تعداد بیشتری برخوردار باشد آن سایت از جایگاه بالاتری در فهرست جست‌و‌جو برخوردار است. عامل مهم دیگری که باعث صدرنشینی سایتی می‌شود میزان جست‌و‌جو و دیدن آن از طرف کاربران است در واقع هر چه میزان استقبال از آن بیشتر باشد در اولویت بالاتری قرار خواهد گرفت. google این امکان را به مدیر شبکه یا طراح سایت می‌دهد که در صورت تمایل با استفاده از تمهیداتی خاص اطلاعات را در دسترس دیگران قرار دهد یا مانع از دیدن و استفاده داده‌ها و اطلاعات مربوطه شود. طراح سایت یا شبکه می‌تواند با اجرای فایل robots.txt و یا اضافه کردن عبارت زیر به صفحه سایت خود اطلاعات آن را قابل دسترس برای googlebot نماید.
روش دیگر ، معرفی سایت در آدرس www.google.com/addurl.html می‌باشد در واقع با بکاربردن چنین روش‌هایی، سایت‌های گوناگون خود را به googlebot معرفی می‌کنند تا در لیست پیمایش آن قرار گیرند و در فهرست طبقه‌بندی شده آن جایی مناسب را به خود اختصاص دهند. بدیهی است که هر چه اطلاعات و محتوای سایتی در رده‌بندی بالاتر باشد امکان دسترسی و دیده شدن بیشتر خواهد بود. بعضی از سایت‌ها با ایجاد پیوندهایی به سایت‌های مهم و شناخته شده سعی می‌کنند تا بیشتر مطرح شوند، زیرا googlebot تمامی صفحات سایت‌ها را اعم از پیوندها و صفحات مرتبط، جست‌و‌جو می‌کند و با درنظر گرفتن تعداد پیوندها، سایت موردنظر را در رده‌ای مناسب قرار می‌دهد. هنگامی که کاربر کلمه‌ای را از طریق google جست‌و‌جو می‌کند، googlebot از سرور شبکه درخواست می‌کند تا کلمه موردنظر را در فهرست طبقه‌بندی شده شناسایی کرده و اطلاعات مربوطه را بر اساس اولویت تعیین شده به نمایش درآورد.
درواقع googlebot شامل تعداد زیادی از اطلاعات وب سایت‌هاست و googlebot.com شامل آدرس‌های آنهاست. Googlebot دارای دو نوع شناخته شده است: deepbot , freshbot deepbot در سایت‌ها و شبکه‌ها جست‌و‌جو می‌کند و تمامی اطلاعات، داده‌ها و پیوندهای صفحات را بررسی کرده و بطور کامل در سرور خود بارگذاری می‌نماید. در نهایت اطلاعات ذخیره شده را طبق روش‌هایی خاص فهرست‌بندی می‌کند. deepbot در فواصل زمانی مشخص که اغلب یک ماه یک بار است، اطلاعات سایت‌ها را جست‌و‌جو کرده و آنها را در محل سرور خود ذخیره می‌نماید.
Fresh bot نیز در سایت‌ها و شبکه‌های گوناگون جست‌و‌جو کرده و اطلاعات بروز شده که تازه و جدید هستند را پیدا می‌کند و آنها را در سرور خود بار گذاری می‌کند. در واقع freshbot برای سایت‌هایی تعبیه شده است که اطلاعات و محتوای آنها دائما تغییر می‌کند به عبارتی دائما بروز رسانی می‌شوند.
google برای پیمایش صفحات دارای انواعی است که هر کدام وظایف خاصی را بر عهده دارند:
▪ Googlebot انتخاب و پیمایش صفحات سایت‌ها
▪ Mediabot این پیمایش از اهمیت بالایی برخوردار است ابتدا به تجزیه و تحلیل صفحات سایت‌ها می‌پردازد و در نهایت پیوند معنی داری بین مطالب و موضوعات مرتبط ایجاد می‌کند. این پیمایش منحصر به جنبه‌ای خاصی از موضوعات نمی‌شود، در واقع ایجاد ارتباط منطقی بین موضوعات گوناگون در هنگام جست‌و‌جوی مطالب از مواردی است که دارای اهمیت ویژه‌ای است. طراح سایت می‌تواند با اضافه کردن این عبارت user-agent:mediapartners-google* از این ویژگی استفاده نماید.
▪ Imagebot برای پیمایش صفحاتی است که تصاویری در آنها وجود دارد. رتبه‌بندی آن نیز اغلب از روی کلمات کلیدی است که هدف و مقصود تصویر را می‌رساند ولی از روی نام فایل تصویری، تیتر، زیرنویس و یا متن حاشیه عکس نیز رده‌بندی صورت می‌گیرد. از طرفی با اضافه کردن عبارت زیر و استفاده از این تکنیک از پهنای باند، استفاده بهینه می‌شود. user-agent:googlebot-image
▪ Googlebot-mobile برای پیمایش محتوای اطلاعات موبایل است. با این تکنیک محتوای سایت‌های مربوط به موبایل تجزیه و تحلیل و طبقه‌بندی می‌شود. کاربران موبایل می‌توانند سایت‌ها، مطالب و موضوعات موردنظر خود را از طریق google mobile web روی دستگاه تلفن همراه خود جست‌و‌جو نمایند. برای قرارگیری سایت در فهرست رده‌بندی، عبارت زیر لازم است. user-agent:googlebot-mobile
▪ Adsbot پیمایش و تجزیه و تحلیل کلمات نشاندار یا کلیدی در صفحات سایت‌های تبلیغاتی است. تجزیه و تحلیل محتوای سایت کمک می‌کند تا کیفیت سایت به منظور رتبه‌بندی انجام شود. البته google برای تبلیغات روش دیگری نیز دارد که آن CTR (click through rate) است که اگر سایتی در اولویت رده‌بندی قرار گیرد می‌بایست برای هر دفعه‌ای که کاربر از آن سایت دیدن می‌کند به عبارتی روی آن کلیک می‌کند تا مبلغی مشخص از طرف دارنده سایت به شرکت google واریز شود. برای وارد شدن به رده‌بندی عبارت زیر لازم است. user-agent:adsbot-google
این مسئله که چگونه googlebot در بین اطلاعات بدست آمده فهرستی تهیه می‌کند و با چه منطقی اطلاعات را اولویت‌بندی می‌کند موضوع بسیار جالبی است که شرکت google هزینه و وقت زیادی را صرف آن کرده است. این شرکت در فواصل زمانی معین روش‌های جدیدی را جایگزین شیوه‌های قدیمی می‌نماید تا از سوءاستفاده بعضی افراد که می‌خواهند مطلب یا سایت خود را در اولویت قرار دهند، جلوگیری کند. امروزه اغلب شرکت‌های تجاری دارای سایت‌هایی هستند که محصولات خود را از طریق اینترنت به عموم مردم عرضه نمایند و در دنیای تجارت امروزه تبلیغات در تمامی عرصه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. شرکت‌های تجاری و بازرگانی امروزه هزینه زیادی برای تبلیغات و به بیانی دیگر مطرح شدن می‌پردازند.
واضح است هر چه نام و خدمات شرکتی در لیست جست‌و‌جو google بالاتر باشد توجه افراد بیشتری را به خود جلب می‌کند و یقینا در موفقیت آن شرکت نقش بسزایی دارد. البته خدمات ویژه‌ای در google تعبیه شده است که افراد برای تبلیغات شرکت یا محصول خود می‌توانند با پرداخت مبلغی پول بین اولین، دومین و سومین تبلیغ قرار گیرند زیرا کارشناسان این امر معتقدند که تبلیغاتی موفق‌تر است که در سه گزینه اول قرار گیرد و طبق آمار بدست آمده اولویت سه تای اول باعث می‌شود تا فروش شرکت‌ها ۳۰% افزایش یابد. در رابطه با مطالب و موضوعات متفاوت اعم از علمی، اجتماعی، سیاسی و ... به همین منوال است. در لیستی که googlebot تهیه می‌کند هر چه مطالب در بین اولین‌ها باشد، امکان دیده شدن آنها بیشتر است.
google به طور اتوماتیک و هوشمند آدرس‌هایی را حذف می‌کند که موجب اغفال کاربران می‌شوند و تنها هدفشان قرارگیری در صدر فهرست google است و حتی در شرایطی صفحات این سایت‌ها را به صفحات مرتبط با موضوع، پیوند می‌دهد و یا آنها را برای مدتی غیر قابل دسترس و غیر قابل دیدن می‌نماید. به این ترتیب سایت موردنظر در گروه فهرست‌بندی قرار نمی‌گیرد و از دامنه googlebot خارج می‌شود. موتور جست‌و‌جو google بر اساس روش پیمایش موازی طراحی شده است که این روش نسبت به روش‌های دیگر از سرعت بالاتری برخوردار است زیرا به طور همزمان در بین هزاران کامپیوتر به جست‌و‌جوی اطلاعات می‌پردازد و تمامی مطالب را روی سرور خود بارگذاری می‌کند تا در هنگام درخواست کاربران در رابطه با موضوعی یا مطلبی خاص تنها جست‌و‌جو در سرور google صورت گیرد و نیازی به کنترل کردن تمامی شبکه‌ها و سایت‌ها نباشد این ویژگی خود باعث می‌شود تا از اتلاف وقت جلوگیری شود و کاربران بتوانند در کمترین زمان ممکن اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

نوشین هژبرنژاد

منبع : اخبار فن‌آوری اطلاعات ایتنا

مطالب مرتبط

بچه سایت ها،مامور گول زدن موتورهای جستجو

بچه سایت ها،مامور گول زدن موتورهای جستجو
حتما نام Portal یا Mini Site را شنیده اید. این سایت ها درواقع به عنوان یک مدخل ورودی به سایت های اصلی عمل می کنند و به همین دلیل به آنها Portal یا همان مدخل می گویند و از این نظر به آنها Mini Site می گویند که معمولا سایت هائی با اطلاعات کم و متمرکز روی یک موضوع خیلی خاص هستند که از آنها لینک های زیادی به سایت یا سایت های اصلی داده می شود. این نوع سایت ها از این جهت که با داشتن لینک های زیاد به سایت هائی که شاید هیچ محتوای مناسبی هم نداشته باشند، باعث گول زدن موتورهای جستجو و ایجاد ترافیک برای "هیچ" می شوند، به همین دلیل معمولا موتورهای جستجو نسبت به این نوع سایت ها خیلی حساس و با دقت عمل می کنند و سعی می کنند این تاکتیک را خنثی کنند.
با این حال، سوال مهم این است که آیا این نوع سایت ها بی ارزش هستند ؟ جواب منفی است. در این مقاله به ارزش آنها اشاره خواهد شد.
خاصیت آنها برای بازدید کننده واقعی هدف طراحی هر سایتی حتی بچه سایت ها این است که به بازدید کننده سایت، خدمات مناسبی ارائه شود. این باعث می شود تعداد بازدید کننده افزایش یابد، صفحات بیشتری از سایت بازدید شود، مدت بیشتری در سایت بمانند و به احتمال زیاد، مجددا به سایت بازگردند. یکی از خاصیت های بچه سایت ها این است که اطلاعات را در ساختار کوچک که قابلیت بازدید و همچنین مدیریت راحت تری دارد، ارائه می کنند.
یک مثال ساده. یک سایت ورزشی را در نظر بگیرید که در مورد انواع ورزش ها از فوتبال تا والیبال و بسکتبال گرفته تا تنیس، دومیدانی و حتی ماهیگیری اطلاعات دارد. در این سایت حجم زیادی اطلاعات کامل در مورد همه ورزش ها وجود دارد. نقطه ضعف این سایت هم همین است... "حجم زیاد" اطلاعات در مورد "همه" ورزش ها. پس راه حل کمک به بازدید کننده جهت دسترسی به اطلاعات خاص مورد نیازش چیست ؟
جواب این سوال در این مورد خاص، راه اندازی بچه سایت است. با طراحی یک سایت اختصاصی مثلا مختص یک منطقه خاص یا یک ورزش خاص، با یک امکان مناسب گشت زنی راحت در سایت، سرعت بالا و اطلاعات کاملا گلچین شده، بازدید کننده شما احساس راحتی بیشتری خواهد کرد. شما در این سایت، با احتیاط، به سایر سایت های ورزشی هم لینک می دهید که بازدید کننده سایت شما اگر اطلاعات ورزش های دیگر را هم خواست، بتواند به آنها برسد.
امروزه خیلی از صاحبان سایت، متمرکز بر جلب رضایت عنکبوت های موتورهای جستجو هستند تا متمرکز بر رضایت بازدید کننده. این موضوع باعث می شود در ارائه اطلاعات مناسب بازدید کننده کوتاهی شود و در آخر روز، چیزی که باقی می ماند، هزینه خدمات میزبانی سایت و میزان بازده کم آن است. با طراحی بچه سایت ها، شما علاوه بر اینکه می توانید در آن سایت ها بر اطلاعات مورد نظر بازدید کننده متمرکز شوید، بلکه با ارتباط چند بچه سایت، یک شبکه بزرگ از اطلاعات مرتبط به هم ایجاد خواهید کرد.
● کلمات کلیدی بیشتر!
هرچند که هدف جلب رضایت بازدید کننده است ولی یک شبکه بزرگ از بچه سایت ها تاثیر خوبی در افزایش بازدید کنندگان سایت های شما دارند. همه می دانیم یک سایت زیبا وقتی که بازدید کننده نداشته باشد، بی خاصیت است. بچه سایت ها در افزایش رتبه سایت شما و جلب بازدید کننده از طریق موتورهای جستجو موثر هستنند.
یک دلیل این است که دست شما در انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی موثرتر، باز است. شما اکنون چند سایت دارید که هریک بر روی موضوع خاصی متمرکز هستند و هرکدام کلمات کلیدی مخصوص خود را ترویج می کنند و لازم نیست همه کلمات کلیدی در یک سایت وجود داشته باشند که معمولا هم زیاد موثر نیست. پس مثلا در همین سایت ورزشی به جای اینکه از مثلا کلمات "تاریخ فوتبال" تا "قهرمان اسکی ایران" در یک سایت استفاده کنید، هر یک را در سایت اختصاصی خودش به کار ببرید و نتیجه مطلوب تری هم بگیرید. توضیح بیشتر این که شما در یک صفحه وب خیلی راحت تر است که مثلا روی "جام فوتبال" و "قهرمان های فوتبال" متمرکز شوید تا اینکه روی "جام فوتبال" و "تاریخ بدمینتون". در حالت اول، متن صفحه خیلی مناسب تر و قابل خواندن تر نسبت به حالت دوم است.
نکته مثبت دیگر در مورد صفحه ورودی سایت است. همان طور که می دانید، موتوروهای جستجو برای صفحه اول ارزش زیادی قائل هستند و در رتبه سایت تاثیر زیادی دارد. با داشتن چند بچه سایت، در واقع شما چند صفحه ورودی دارید که در مجموع باعث رتبه بالاتری در موتورهای جستجو می شود و وقتی بازدید کننده به یکی از سایتها که مرتبط به موضوع مورد نظرش است برسد، به سایر سایت های شما هم لینک خواهد شد.
همچنین شما وقتی سایت های خود را در لیستهای اینترنتی قرار می دهید، در طبقه بندی های مختلفی قرار خواهند گرفت مثلا در طبقه بندی تفریح > ورزش > فوتبال و همچنین تفریح > ورزش > تنیس که این باعث برقراری ارتباط های بیشتری به شبکه بچه سایت های شما می شود.
با تمام توضیحات بالا که خاصیت بچه سایت ها را در افزایش کلمات کلیدی که رواج می دهید و همچنین افزایش تعداد ارتباط به شبکه بچه سایت های شما را بیان می کند و در نتیجه تعداد بازدید کننده سایت شما را از ۵۰ عدد در روز به ۵۰۰۰ عدد در روز می رساند، اگر از این امکان خوب و عاقلانه استفاده نکنید، برای شما بازده خوبی نخواهد داشت.
توجه کنید که هدف از این نوع سایت ها، ارتباط های تو درتو و چند لایه بین این سایت ها نیست و یا طراحی یک صفحه لینکستان. شما باید در برقراری ارتباط بین این سایت ها با دقت و منطق عمل کنید. هر جا که واقعا نیاز است تا بازدید کننده سایت شما به یکی دیگر از مجموعه بچه سایت های شبکه شما منتقل شود، این کار را بکنید و هدف خود را فقط در برقراری ارتباط بین این سایت ها متمرکز نکنید.
سایت های خود را مناسب و مورد توجه بازدید کننده طراحی کنید و تمام هدف خود را در جلب رضایت موتور های جستجو قرار ندهید چون ممکن است این کار در کوتاه مدت پاسخگو باشد ولی بازدید کنندگان ناراضی به سرعت سایت شما را ترک و فراموش خواهند کرد.

وبگردی
قیمتهای روانی  / این آقایان عاقل / و بیجاره مردم
قیمتهای روانی / این آقایان عاقل / و بیجاره مردم - افاضات امروز معاون اول رییس جمهور، البته قبلتر نیز از زبان دیگر مقامات اقتصادی دولت از جمله نهاوندیان و نوبخت شنیده شده بود. یک اظهارنظر کلی و تاکید بر «عدم نگرانی مردم درباره وضعیت معیشتی» ! عجیب است این جملات شگفت انگیز از زبان جهانگیری که خود از منتقدان وضعیت مشابه در دوران احمدی نژاد بود. او حالا همان جملات را با همان ادبیات تکرار می کند! اما آقای جهانگیری! حقیقتاً این دلار و آن سکه و و قیمت های…
لادن طباطبایی در شبکه من و تو / فیلم
لادن طباطبایی در شبکه من و تو / فیلم - لادن طباطبایی، بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون ایران که برای درمان بیماری فرزندش مدتی است در خارج از ایران به سر می برد امروز مهمان شبکه «من و تو» بود و بدون حجاب مقابل دوربین این شبکه حاضر شد.
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی - مردم تهران برای اولین بار و برای تماشای مسابقه‌ی فوتبال ایران و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ بهمراه خانواده‌های خود به ورزشگاه صدهزار نفری آزادی رفتند
(ویدئو) رفع ممنوعیت صدای جواد یساری پس از ۴۰ سال
(ویدئو) رفع ممنوعیت صدای جواد یساری پس از ۴۰ سال - جواد یساری پس از ۴۰ سال با خواندن در فیلم «دشمن زن» دوباره به عرصه هنر بازگشت.این گزارش توسط تماشا تهیه و منتشر شده است. منبع
انتشار عکس دلخراش حمید بقایی
انتشار عکس دلخراش حمید بقایی - مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد دیشب با انتشار عکسی دلخراش از وضعیت جسمی «حمید بقایی» از بازگشت این مجرم پرونده‌ی مالی آن دولت به زندان اوین خبر داد.
سبک عجیب شوی لباس در عربستان حاشیه ساز شد!
سبک عجیب شوی لباس در عربستان حاشیه ساز شد! - در پی برگزاری نمایش مد لباس زنان به سبکی عجیب در عربستان، سر و صدای بسیاری در رسانه ها به راه افتاد. ماجرا از این قرار بود که لباسها بدون مانکن و مانند اشباح در حال پرواز با استفاده از پهباد نمایش داده شدند.
ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» به نام ولایتی
ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» به نام ولایتی - علی اکبر ولایتی، مرد 37 شغله ای که به جز حوزه دیپلماسی، سالیانیست که کارشناس ادبی، فرهنگی، تاریخی، عرفانی و ... تلویزیون نیز هست، و هر سال دهها جلد کتاب به نام او منتشر می شود. همه ی این سوابق معششع یک سو و چرخش مادام سیاسی او در حوزه های مختلف، در سوی دیگر، کار را به جایی رسانیده که ولایتی را با ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» نیز می شناسند! ولایتی در تازه ترین تغییر مواضع خود این بار برجام را که روزگاری…
صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده
صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده - در این ویدئو صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده توسط معلم مدرسه را مشاهده می کنید.
افشاگری پوری بنایی درباره واقعیتی تلخ از ناصر ملک‌مطیعی
افشاگری پوری بنایی درباره واقعیتی تلخ از ناصر ملک‌مطیعی - پوری بنایی به عیادت پناهی رفت و دیدارش با مرحوم ناصر ملک‌مطیعی پس از پخش نشدن برنامه‌هایش از تلویزیون تعریف کرد.
(ویدئو) آزار جنسی گروهی دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران!
(ویدئو) آزار جنسی گروهی دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران! - ماجرای تکان دهنده اذیت و آزار گروهی دانش آموزان یک دبیرستان پسرانه در غرب تهران وارد فصل تازه‌ای شد.
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد!
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد! - در ادامه حضور چهره های شناخته شده در کمپین "خانم گزارشگر"، این بار آزاده نامداری مجری تلویزیون تلویزیون اقدام به گزارش فوتبال کرد. او برای این کار بازی خاطره انگیز ایران - استرالیا در مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه را انتخاب کرده است که گزارش ضعیف او با انتقادات فراوانی مواجه شده است، تا حدی که وبسایت مربوط به این کمپین ویدئوی گزارش این او را از سایت حذف کرد.
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی - عکسی از حضور سید ابراهیم رئیسی در مراسمی ویژه منتشر شده است که گفته می شود متعلق به کنفرانس افق نو در مشهد بوده است. در این عکس حرکات عجیب خانمی با لباس های قرمز، چفیه بر گردن و پرچم در دست در مقابل ابراهیم رییسی به چشم می خورد که توجه کاربران بسیاری را در شبکه های اجتماعی جلب کرده است!