پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


امروز چهارشنبه ۲۵ دی ماه سال ۱۳۸۷ هجری شمسی؛ در تاریخ


امروز چهارشنبه ۲۵ دی ماه سال ۱۳۸۷ هجری شمسی؛ در تاریخ
امروز چهارشنبه ۲۵ دی ماه سال ۱۳۸۷ هجری شمسی؛ برابر با ۱۷ محرم سال ۱۴۳۰ هجری قمری و ۱۴ ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی
● ۲۰ سال پیش درچنین روزی - ۲۵دی ماه سال۱۳۶۷هجری شمسی:
حضرت امام خمینی(ره) فتوای تاریخی خویش مبنی براعلام سلمان رشدی را صادرفرمودند. رشدی نویسنده هندی تبارانگلیسی است که با انتشارکتاب آیات شیطانی به مقدّسات دین اسلام آشکارا توهین کرد. ازاین رو حضرت امام(ره) طی اطلاعیه‎ای حکم اعدام وی را صادرفرمودند. امام راحل دربخشی ازاین حکم مهم و تاریخی فرمودند:« به اطلاع مسلمانان غیورسراسرجهان می‎رسانم مؤلف کتاب آیات شیطانی که علیه اسلام و پیامبرو قرآن تنظیم و چاپ و منتشرشده است همچنین ناشران مطلع ازمحتوای آن محکوم به اعدام‎اند. ازمسلمانان غیورمی‎خواهم تا درهرنقطه که آنان را یافتند سریعاً آنها را اعدام کنند تا دیگری جرأت نکند به مقدّسات توهین کند...».
● ۲۱ سال پیش درچنین روزی - ۲۵دی ماه سال۱۳۶۶هجری شمسی:
نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات بیت المقدس را بارمزیازهرا(س) آغازکرد. هدف ازاجرای این عملیات آزادسازی ارتفاعات غرب شهرماووت عراق درمنطقه عملیاتی شمال سلمانیه بود که با موفقیّت به پایان رسید. دراین عملیات ضمن آزادسازی ارتفاعات مهمی چون یولان و اورال غنایم فراوان ازدشمن بدست آمد. نیروهای دلاورسپاه اسلام بیش از۴۵۰۰تن ازافراد دشمن را به هلاکت رساندند یا مجروح کردند و ۹۰۰نفرازآنان را به اسارت خویش درآوردند.
● ۱۳۶۹ سال پیش درچنین روزی - درماه محرم الحرام سال۶۱هجری قمری:
«عابِس ابن اَبی شبیب شاکری»ازمجاهدان و مبارزان شجاع اسلام درعاشورا شهید شد. عابس ظهرعاشورا پس ازکسب اجازه ازامام حسین (ع) برای رفتن به میدان نبرد آماده شد اما به سبب شجاعت بسیارش هیچ یک ازافراد سپاه دشمن جسارت رویارویی با اورا نداشتند. سرانجام شجاعانه درمیدان نبرد با گروهی ازدشمنان روبرو شد وبه شهادت رسید.
منبع : سایت خبری ایران


همچنین مشاهده کنید