پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

تضاد صهیونیزم با ده فرمان


تضاد صهیونیزم با ده فرمان
به اعتقاد دین مداران آیین یهودیت خداوند در ۱۰ فرمان به موسای پیامبر (ع) وحی رساند که امتش را هدایت کرده و از انحراف نجات دهد، اما به نظر می‌آید صهیونیست‌ها عهد کرده‌اند که عیناً خلاف خواسته‌های خداوند و موسی(ع) عمل کنند.
۱۰ فرمان فهرستی از دستورات مذهبی است که طبق کتب «پیدایش» و «تثنیه» از جانب خداوند بر موسای پبامبر (ع) در کوه سینا وحی شد.
به عقیده یهودیان و مسیحیان این احکام بر دو لوح سنگی حک شد و موسی (ع) آن را برای قوم بنی اسرائیل خواند.
البته بارها و در منابع متعدد ثابت شده است که بانیان و مجریان رژیم صهیونیستی حتی ضد یهود هستند و هیچ احترامی به مبانی فکری و ارزشی یهودیت قائل نیستند.
با این وجود در این چند سطر قصد بر آن است تا حداقل دو تضاد از ۱۰فرمان موسی(ع) با جنگ ۲۲ روزه نشان داده شود.
عنوان های ۱۰ فرمان عبارتند از:
۱) من خداوند و خالق تو هستم که تو را از اسارت و بندگی آزاد ساخته ام.
۲) تو را معبود دیگری جز من نیست، هیچ تصویری از آنچه در آسمان و یا بر روی زمین و یا در آب است، مساز و آن را پرستش مکن.
۳) نام خدای خالقت را بیهوده بر زبان میاور و از آن سوءاستفاده مکن.
۴) روز «شنبه» را به یاد داشته باش تا آن را مقدس بداری.
۵) پدر و مادرت را احترام بگذار.
۶) «قتل مکن، به مردم ظلم نکن و کودکان را مکش.»
۷) زنا مکن.
۸) دزدی مکن.
۹) در مورد همنوع خود شهادت دروغ مده.
۱۰) چشم طمع به مال و ناموس دیگران نداشته باش.
با نگاهی اجمالی به موارد دهگانه عنوان شده به راحتی قابل درک است که جنگ ۲۲ روزه دست کم در دو مورد به شکل صددرصدی در تضاد با ۱۰ فرمان موسی(ع) قرار دارد که شعار مذهبی و یهودی بودن مقامات رژیم صهیونیستی بر باد می دهد.
بر اساس فرمان چهارم «شنبه» روزی «مقدس» برای جامعه یهودی است و برای همه قابل احترام است، معمولا در روز مقدس به هیچ وجه عملی که مخالف حقوق انسانی باشد صورت نمی گیرد؛ این در حالی است که حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که در همان ابتدا حدود ۳۰۰ فلسطینی جان خود را از دست دادند، روز «شنبه» صورت گرفت؛ بسیاری از تحلیلگران جهانی این روز را روز سیاه نامیدند.
در فرمان ششم از دستورات خداوند به حضرت موسی (ع) آمده است «قتل نکن و به مردم ظلم مکن و کودکان را مکش.» در جنگ ۲۲ روزه تا کنون ۱۲۵۰ نفر به شهادت رسیده اند که دست کم ۴۱۰ نفر از آنها «کودک» هستند، البته بیش از ۱۰۰ زن و حدود ۱۲۰ کهنسال را نیز باید به آن افزود.
این موارد نشان از آن دارد که نه تنها رژیم صهیونیستی بر ساختی غیر یهودی و حتی ضد یهودی بنا شده است، بلکه حتی آنها سعی نمی کنند که خود را از تضادهای آشکار با دستورات خداوند و موسای پیامبر(ع) برهانند.
منبع : شبکه خبر دانشجو


همچنین مشاهده کنید