چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

کوسن عروسکی


کوسن عروسکی
وسایل لازم:
پارچه فوتر سیاه به ابعاد ۲۸*۴۲سانتیمتر ـ پارچه فوتر سفید به ابعاد ۳۲*۴۶سانتیمتر ـ پارچه فوتر سبز به ابعاد ۴۶*۳۲ سانتیمتر.
قطعات كوچك از پارچه فوتر به رنگهای قرمز، آبی، سبز، صورتی، زرد و نارنجی.
سوزن ته گرد و سوزن خیاطی.
قیچی معمولی و قیچی با تیغه زیگزاك.
نخ خیاطی به رنگهای متناسب با رنگ پارچه ها.
۲۰۰ـ۲۵۰گرم الیاف پشم شیشه.
۱ـ تصویر سیاه و سفید عروسك را با استفاده از دستگاه فتوكپی بزرگ كنید تا به ابعاد ۴۰*۲۶سانتیمتر برسد، الگو را روی فوتر سیاه سنجاق كنید. ابتدا قسمتهای اضافی دور، سپس بخشهای سفید داخل طرح را با قیچی بریده، جدا كنید.
قسمتهای تزئینی داخل طرح عروسك را از فوترهای رنگی ببرید.
۲ـ طرح پیاده شده بر روی فوتر سیاه را روی فوتر سفید قرار دهید و با سوزن ته گرد سنجاق كنید، فوتر سیاه را از نزدیكی لبه پارچه با دست یا چرخ خیاطی به فوتر سفید بدوزید سپس تكه های فوتر رنگی را در جای خود به فوتر سیاه و سفید سنجاق كنید و با نخ همرنگ فوتر بدوزید.
۳ـ دور تا دور طرح عروسك به فاصله ۱‎/۵سانتیمتری از لبه فوتر سیاه با مداد بر روی فوتر سفید خط كشیده، سپس با قیچی زیگزاك فوتر سفید را در امتداد خط مدادی برش می زنیم، آن را روی فوتر سبز قرار داده با سوزن ته گرد به فوتر سبز سنجاق می كنیم، فوتر سبز را از فاصله ۶میلیمتری لبه فوتر سفید با قیچی زیگزاك برش می زنیم.
۴ـ دور تا دور فوتر سفید را از فاصله یك سانتیمتری لبه فوتر سیاه به فوتر سبز می دوزیم حدود ۱۰سانتیمتر از پاین كوسن را بازمی گذاریم و آن را با الیاف پشم شیشه پر كرده سپس می دوزیم.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید