پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

لبخند عادل


لبخند عادل
«بچه خوبی است» پای صحبت هر یک از دوستان و آشنایان عادل فردوسی‌پور که می‌‌نشینیم، اینها را می‌شنویم. کارشناسان فوتبالی و دیگر اهالی ورزش هم کم و بیش همین نظر را دارند.
حتی بدخواهان عادل هم وقتی می‌خواهند بد او را به زبان بیاورند، می‌گویند بچه خوبی است، ولی فلان و بهمان! و همین خوب بودن عادل، بزرگ‌ترین عامل موفقیت او درکار و زندگی‌ است.
عادل علاوه بر این‌که مشهورترین گزارشگر حال حاضر فوتبال ایران است، به لحاظ مدارج علمی هم باتوجه به داشتن مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف، یکی از باسوادترین مجری‌های تلویزیون به شمار می‌رود.
او که دبستان را در مدرسه ذوقی، راهنمایی را در مدرسه طالقانی و دبیرستان را در البرز تهران سپری کرد، آنقدر درسخوان بود که دیپلمش را با معدل ۱۸ گرفت البته در تمام این سال‌ها، فوتبال، از بازی‌کردن و تماشا گرفته تا مرور مجله‌های خارجی فوتبال و اینترنت، بزرگ‌ترین علاقه فردوسی‌پور بوده و هست ؛ به‌طوری که خودش می‌گوید: روزانه ۱۲ ساعت از وقتش را همین چیزها می‌گیرد.
اولین ردپای فردوسی‌پور در ورزش ایران به سال ۱۳۷۲ برمی‌گردد که او فعالیت رسانه‌ای‌ خود را با حضور در دفتر روزنامه ابرار ورزشی به صورت داوطلب آغاز کرد، اما از آنجا که بزرگ‌ترین علاقه‌مندی عادل، حضور در صداوسیما بود، یک سال بعد، پس از چند بار تست دادن، به عنوان گزارشگر وارد تلویزیون شد. او که به گفته خودش در ابتدا صدایی ناپخته و جوان داشت، خیلی زود پیشرفت کرد و به عنوان گزارشگر بازی‌های زنده و مهم انتخاب شد.
این روند محبوبیت تا داغ‌تر شدن رقابت‌های لیگ ادامه داشت و سال ۱۳۷۸ بود که برنامه نود شکل گرفت؛ برنامه‌ای چالشی که توانست بخوبی در دل علاقه‌مندان به فوتبال جا خوش کند. البته خود عادل هم نود را خیلی دوست دارد، چرا که آن را زاییده فکر خود می‌داند.
به هر حال از اولین برنامه نودی که روی آنتن رفت، چیزی حدود ۱۰ سال می‌گذرد و این برنامه هر هفته پر مخاطب‌تر از قبل به حیاتش ادامه می‌دهد. بدون اغراق باید گفت برنامه نود فردوسی‌پور، یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های زنده تلویزیونی است.
اینها را از این جهت گفتیم که برنامه امشب نود ، برخلاف تمام شایعات قرار است با همان رویکرد چالشی گذشته و البته با همان خنده‌های دوست داشتنی عادل فردوسی‌پور تقدیم علاقه‌مندان ورزش ‌شود.
رضا پورعالی
منبع : روزنامه جام‌جم


همچنین مشاهده کنید