جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

ایتالیایی‌ها را حذف می‌کنیم


ایتالیایی‌ها را حذف می‌کنیم
در آستانه سی سالگی، آنلکا در هشت باشگاه بازی کرده و دوازده فصل در سطح بالای فوتبال جهان حضور داشته است. فرستاده اختصاصی گازتا دلوسپرت به انگلیس مصاحبه زیر را با آنلکا در مقر اصلی نمایندگی پوما در این کشور انجام داده است.
▪ چطور تازگی‌ها این قدر گل می‌زنی؟
ـ خیلی ساده است. چلسی یک تیم بزرگ است که بازیکنان فوق العاده‌ای در اختیار دارد، وقتی همه وظایفی را که مربی به عهده آنها گذاشته، به نحو احسن انجام می‌دهند، من هم می‌توانم از فرصت‌هایی که برایم ایجاد شده، بهترین استفاده را بکنم و گلزنی کنم.
▪ تو در جدول گلزنان در صدر قرار داری، اما چلسی اجازه داد تا یونایتد و لیورپول از این تیم سبقت بگیرند. به نظرت این نشانه بروز یک بحران نیست؟
ـ ما در دو امتیازی منچستر و لیورپول قرار داریم. هنوز هیچ چیزی مشخص نیست، اما اعتراف می‌کنم که رقابت سختی در پیش خواهد بود.
▪ چلسی در دور رفت برابر منچستریونایتد، لیورپول و آرسنال ضعیف و ناموفق عمل کرد. ظاهراً راه شکست دادن حریفان اصلی‌تان را فراموش کرده‌اید؟
ـ تا امروز نتایج بدی به دست آورده‌ایم. طبیعی است که نمی‌توانیم همین طور ادامه دهیم و برای همین مجبوریم در بازی هفته آینده مقابل لیورپول حتماً حریف‌مان را مغلوب کنیم.
▪ ۲۵ فوریه آینده هم که یوونتوس به استمفورد بریج می‌آید.
ـ بازی خیلی سختی خواهد بود. یووه در سطح بسیار بالایی از فوتبال دنیا قرار دارد و از روزهایی که این تیم به رقابت‌های سر‌ی ب سقوط کرد، خیلی دور هستند. با تیم‌های ایتالیایی همیشه بازی‌های سختی داریم. آنها از نظر تاکتیکی در اروپا از همه تیم‌های دیگر بهتر هستند.
اگرچلسی از لاک خود خارج نشود، نمی‌تواند گل بزند و این خیلی به ضرر تیم ما تمام خواهد شد. باید در دور رفت حتماً به آنها گل بزنیم و بخصوص گل نخوریم تا بتوانیم در زمین آنها هم شانس صعود داشته باشیم.
▪ تره زگه تمریناتش را آغاز کرده است. فکر می‌کنی او به بازی مقابل چلسی برسد؟
ـ این خبر خیلی بدی برای ما خواهد بود. من واقعاً داوید را تحسین می کنم. کمترکسی مثل او گل می‌زند. اصلاً او برای گلزنی زاده شده است. اگر فقط یک نصفه توپ هم در محوطه هجده قدم به او بدهی، کار را تمام می‌کند.
▪ در این مدت با هم تماس داشته‌اید؟
ـ به ندرت به هم تلفن می کنیم. موضوع این است که تره زگه خیلی خجالتی است. من هم همین طور، اما او یک دوست واقعی است و بازی کردن کنار او خیلی خاص به نظر می‌رسد.
▪ اما در تیم ملی فرانسه خیلی کم فرصت بازی کنار هم را پیدا کردید؟
ـ واقعاً چقدرحیف شد. ما با هم از تیم زیر بیست سال شروع کردیم، اما الان مدت‌هاست که کنار هم در خط حمله قرار نگرفته‌ایم.
▪ اما یوونتوس حتی بدون تره‌زگه هم به راه خود ادامه داده است؟
ـ آنها در یک قدمی اینتر ایستاده‌اند. دل پیرو یک استعداد تمام نشدنی است. ندود، بوفون و همه آنها هم همین طور. برای شکست دادن یووه، چلسی باید در بهترین شرایط خود باشد.
▪ بقیه بازی‌ها چطور؟ در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رقابت انگلیس و ایتالیا ادامه خواهد یافت.
ـ اگر قرار باشد شرط بندی کنم، می گویم که انگلیسیها سه برصفر در این رقابت پیروز خواهند بود. چلسی و منچستر و آرسنال، یووه، اینتر و رم را پشت سر می گذارند. به تاریخ نگاه کنید، اما امکان رخ دادن هراتفاقی ممکن است.
▪ اگر تو دیگر گل نزنی، چلسی چه کار خواهد کرد؟
ـ فقط من نیستم که گل می‌زنم. لمپارد از هر زاویه‌ای توپ را درون دروازه قرار می‌دهد. زیبایی فوتبال چلسی این است که همه می‌توانند گل بزنند؛ کالو، مالودا، بالاک، بلتی و میکل.
▪ و دروگبا؟ در مورد او شایعات زیادی به گوش می‌رسد. می توانید با هم کنار بیایید؟
ـ روزنامه‌ها زیاد از خودشان می‌نویسند. من با او مشکلی ندارم. مهاجم نوک هستم و اگر او در زمین باشد سیستم را به ۲ - ۴ - ۴ تغییر می‌دهیم.
▪ اسکولاری مربی خاصی است؟
ـ او برزیلی است. فوتبال زیبا را می‌خواهد. فوتبال هجومی که ایده آل من است، اما او مدت کمی است که در انگلیس حضور دارد و هنوز دارد با محیط اینجا آشنا می‌شود. فوتبال انگلیس مثل برزیل و پرتغال نیست.
▪ آنلکا به فوتبال ایتالیا نمی‌پیوندد؟
ـ همسر من از یک خانواده ایتالیایی است. من با او در پاریس آشنا شدم. من ایتالیا را هنوز نمی‌شناسم. اریکسون می‌خواست مرا به لاتزیو ببرد، اما آرسنال مرا به رئال فروخت. و اگر دشام در یوونتوس می‌ماند، می‌توانستم به این تیم ملحق شو
منبع : سایت اطلاع‌رسانی اخبار فوتبال ایران و جهان


همچنین مشاهده کنید