پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

خاتمی؟؟؟


خاتمی؟؟؟
همانطور که انتظار میرفت عاقبت سید محمد خاتمی به صورت علنی تمایل خود را جهت کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دهم ا اعلام کرد . وی به صراحت گفت در صورتیکه در گرفتن رضایت میرحسین موسوی مبنی بر کاندیداتوری ایشان در انتخابات توفیقی پیدا نکرد خود آستین ها را بالا زده و با قدرت وارد گود میشود .
در محبوبیت جناب خاتمی در حوزه داخلی و خارجی کشور هیچ شکی نیست و همگان او را شخص قابل اعتماد و احترامی میدانند . اما آیا وارد شدن ایشان به گود انتخابات در شرایط کنونی به صلاح مملکت است ؟
خود را گول نزنیم . خاتمی در شرایطی که همه ابزار را در اختیار داشت ، مجلس قدرتمند ششم از او حمایت میکرد و به پشتیبانی رای بیست میلیونی با قاطعیت بر مسند ریاست جمهوری تکیه زده بود در آخر جز بالا بردن دستها و اعلام سمت خود به عنوان یک تدارکاتچی کاری نکرد . آری او به ایران و ایرانی شخصیت داد و وجهه ما را در حوزه بین الملل باز سازی کرد اما اینها برای ملت ما نان نمیشود.
با این وجود هنوز هم ملت ما از او به عنوان شخصی قابل احترام یاد میکنند بهتر نیست ایشان وجهه خوب خود و محبوبیت کم نظیرشان در میان مردم را خراب نکرده و آن را برای سالهای آینده ذخیره نمایند ؟
اگر از گزند شورای نگهبان در امان بماند و بتواند وارد انتخابات شود در شرایط کنونی و با توجه به شاهکارهای احمدی نژاد و افتضاحی که به بار آورده هیچ فردی نخواهد توانست وضعیت کشور را به سرعت سر و سامان بخشد خاصه شخصی اصلاح طلب بوده و اللخصوص سید محمد خاتمی هم باشد .در شرایطی که کرسی های مجلس به صورت اکثریت در اختیار اشخاصی میباشد که بارها مخالفت علنی خود را با ایشان اعلام کرده اند او چکار میتواند انجام دهد ؟
بهتر نیست ایشان رهبری کلیه گروهها ، احزاب و اشخاص اصلاح طلب و دوستدار اصلاحات را عهده دار گردد و همه تلاش خود را بر روی ارضای جناب موسوی معطوف نموده و این طوق را بر گردن ایشان اندازند ؟
البته بعضی از سران اصلاح طلب عدم اجمای خود بر روی میرحسین موسوی را محبوبیت ایشان در میان اصولگرایان دانست . آیا این یکی از محسنات او نیست و در این مورد شخصی بی همتا نمیباشد ؟
ودر صورتیکه ایشان راضی به کاندیداتوری در انتخابات نشد بهتر نیست بر روی یکی از اصولگرایان معتدل همانند لاریجانی و یا قالیباف سرمایه گذاری کرده و حمایت کنیم ؟ حداقل حمایت مجلس را نیز به همراه خواهد داشت و کارشکنیهای متداول صورت نخواهد پذیرفت .
بیایید صلاح مملکت و ملت زجرکشیده ایران را ارجحیت دهیم . از لجبازیهای حزبی و گروهی دست برداریم. حداقل در این برهه زمانی فقط و فقط به فکر آبادسازی مملکت و خرابیهای احمدی نژاد باشیم . و همه تلاش خود را برای حضوری قدرتمند در انتخابات آتی مجلس و انشاالله ریاست جمهوری یازدهم به کار بندیم و به امید خدا ایرانی بسازیم شایسته ایرانی .
سید مهدی سادات شجاعی


همچنین مشاهده کنید