سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

خودارضایی (استمناء) ، عوامل تحریک زا ، راه های درمان و ترک آن


خودارضایی (استمناء) ، عوامل تحریک زا ، راه های درمان و ترک آن
سلام دوست من . سلام دوست خوب من . بهت تبریک می گم .تبریک بخاطراینکه تصمیم گرفتی از این چاهی که درونش افتادی بیرون بیای . خوشحال باش . چون تو هم یکی از اونایی هستی که خود خدا درموردشون میگه : ویخرجونهم من الظلمات الی النّور . تبریک می گم .
نمی دونم اسمت چیه ؟ چند سالته ؟ چند ساله که اسیر این عذاب شدی ؟ دختری یا پسر ؟ چطور شد که تصمیم به ترک این گناه گرفتی ؟ ولی به هر حال هر کی هستی ، هر جا هستی و هر سنی که داری تبریک می گم . شاید تو شرایط بهتری از من داشته باشی . شاید به اندازه من مدت زمان زیادی رو اسیر این بیماری نیودی . شاید سنت کمتر ازمن باشه و یا بیشتر . ولی بهر حال خوش اومدی . من هم کسی بودم که مدت زیادی رو دچار این بیماری بودم ولی نهایتا موفق به ترکش شدم .
به احتمال زیاد هیچ کس مثل من اسیر این درد نبوده . ۱۰ سال ! درست شنیدی ۱۰ سال ! درست از همون موقعی که به سن بلوغ رسیدم تا سن ۲۴ سالگی یعنی ۱۰ سال تمام . درسته این مدت زمان زیادیه و آسیب های زیادی رو به من زده ولی می خوام اینو بگم که شاید کمتر کسی مثل من اسیر این اعتیاد بوده و کمتر کسی بیشتر سرمایه های روحی و جسمی اش رو مثل من از دست داده ولی وقتی که من تونستم خودم رو از شر این درد راحت کنم پس بقیه هم می تونند . حتی تو ... .شک نکن . ولی مهم اینه که بخوای . شاید تو هم مثل من هزار بار تصمیم به ترکش گرفتی ولی نتونستی . بارها به خودت گفتی که دیگه این کار رو نمی کنم ولی بازم انجام دادی . درسته ، ترک یه عادت که حالا دیگه بصورت اعتیاد دراومده خیلی سخته ولی ممکنه . خود خدا می گه صد بار اگر توبه شکستی بازآ . آره باز هم فرصت بازگشت داری . ولی یه چیزرو بدون نمی تونی تا آخر عمر بگی این دفعه آخره و باز هم همون قصه . بالاخره باید یه روزی تمومش کنی .
حالا فهمیدی نویسنده این مقاله کیه ؟ این منم . از گفتن اسمم معذورم ولی این منم . یه آدمم مثل تو . آره این منم که دارم با تو حرف می زنم . پسر جوان ۲۵ ساله ای که درست از سن ۱۴ سالگی یعنی همون وقتیکه به سن بلوغ رسید به مدت ۱۰ سال خودش رو اسیر یه جهنم کرده بود .
نمی دونم چطور شد که تو شروع به این کار کردی ولی برای من خیلی اتفاقی بود . حتی نمی دونستم چیکار دارم می کنم . نمی دونستم اسم این کار چیه و اون مایعی که از بدن من بیرون میاد چیه ؟ وتا سالها بعد هم نفهمیدم . فقط چون احساس لذت می کردم انجامش می دادم .
اون اوایلش بخاطر همین احساس لذت و بی اطلاعی بود که دست به اینکار می زدم ولی بعدها که فهمیدم چیه دیگه اونقدر بهش وابسته شده بودم که نمی تونستم ازش دست بردارم .
توی تمام این سالها من بدون اینکه بدونم داره چه اتفاقی توی بدنم می افته مدام به این عمل دست می زدم تا اینکه بزرگ شدم و فهمیدم با خودم چیکار کردم ؟!
اینارو گفتم که بفهمی منم یکی بودم مثل تو . ولی من تونستم خودم رو از توی این چاه بیرون بکشم پس تو هم می تونی . مطمئن باش . من توی چند سال اخیر بارها خواستم خودم رو نجات بدم . راه های مختلفی رو امتحان کردم ولی نتونستم . همه اش هم بخاطر ضعف اراده و ایمان خودم بود . عدم توانایی در ترک این گناه و البته شروع انجام اون هم تقصیر خودمونه و به خودمون بر می گرده نه کس دیگه ای یا حتی خدا .
من این مقاله رو نوشتم تا بتونم به کسی که مثل من دچار این بیماری شده کمکی بکنم .
حتی اگر یک نفر رو هم که شده کمک کنم حتما این کار رو انجام می دم تا شاید خدا گناه منو ببخشه و کمکم کنه تا آسیب هایی رو که خودم به خودم زدم درمان کنم .
حالا اون یه نفر تویی . آره تو . مطمئن باش . اگه توی تمام این مقاله با من همراه باشی من کمکت می کنم تا خودت رو نجات بدی . من تمام راه هایی رو که خودم امتحان کردم بهت نشون میدم . اشکالات کار خودمو بهت می گم و راه درستو نشونت می دم . آخر کار هم برای اینکه آسیبی که به خودت زدی رو بتونی درمان کنی رازی رو بهت می گم که امیدوارم با اراده خودت و با توکل به خدا درمانشون کنی .
در طول این مقاله من عوامل تحریک کننده ، آسیب های جسمی ، آسیب های روحی ، روش های جلوگیری از تحریک شدن و روش درمان رو بهت می گم تا انشاءالله درمان بشی .
ولی یادت نره که خودت باید اراده کنی و دلت به حال خودت بسوزه وگرنه تمام اینها بی اثر خواهد بود .
تمام چیزهایی که بهت می گم از روی تجربه شخصی خودمه و کاملا مطابق حقیقت . من مدام به خودم می گم که تو کسی هستی که خودت باعث شدی توی این چاه بیفتی ولی اراده خودت و کمک خدا باعث شد از این چاه بیرون بیای تا بتونی کسانی رو که مثل تو دچار این بیماری شده اند کمک کنی .
پس یه بسم الله بگو و با من همراه باش . زود باش. همین الآن . آره تو می تونی . با صدا بلند بگو من می تونم . من نجات پیدا می کنم . زود باش بگو ! بگو خدایا میام پیشت . زود باش خجالت نکش . تو هم یکی از کسانی هستی که چون خدا خیلی دوستت داره این راه رو جلوت گذاشته تا ببینی و خودتو نجات بدی . پس بگو خدایا مچکرم .
خوشحال باش دوست من . چون تو هم یکی از بندگان خوب خدایی که داری نجات پیدا می کنی . خوشحال باش و فریاد بکش که من دارم آزاد می شم . خدایا شکرت . بزرگترین گناه نا امیدی از درگاه خداست پس هرگز نا امید نشو و بدون که خدا به هر چی که گفته عمل می کنه . اگه گفته که به سوی من برگرد تا ببخشمت و از نعمتهام بی نیازت کنم ، مطمئن باش که این کار رو می کنه .
آفرین دوست من .
حالا یه نفس عمیق بکش تا شروع کنیم .
اول از همه یه نکته بگم و اون اینکه در طول این مقاله من اسم های رایج این عمل رو نخواهم گفت . بجز همون بار اول مقاله و حالا . چون از حالت انزجاری که ایجاد می کنه مطلعم .
حالا اسم این عمل چیه ؟ استمناء . خودارضایی یا هر چیز دیگه .
دیدی که من در صحبتهام از این عمل تعبیرهای مختلفی داشتم . مثل اعتیاد ، جهنم ، چاه ، بیماری و درد . تعبیر من از این عمل همین کلماته . کاری ندارم بقیه چی می گن ولی اسم درست این عمل همین هاست .
می گم اعتیاد چون اگه دست به این عمل زده نشه دچار خلا روحی می شیم و با انجام اون آروم می گیریم .
می گم بیماری چون واقعا یه بیماریه و فرد بیمار نیازمند کمکه تا درمان بشه .
و می گم جهنم ، چاه و درد چون باعث تیره شدن روح زیبای انسان می شه .
من در مورد خود این عمل حرف نمی زنم . چون مقاله ای که من نوشتم فقط به قصد کمک به افراد دچار این بیماریه تا انشاءالله بتونیم با هم کاری بکنیم که خودمون به خودمون افتخار کنیم .
این افراد به اندازه کافی از این عمل آگاهی دارند . بخاطر همینه که من نمی خوام این یه مقاله علمی برای محققین یا سایر افراد غیر از گروه اصلی مخاطب من باشه . پس تو دوست خوب من مطمئن باش که اینجا یه مکان امنه تا تو و دیگر افراد مثل تو بتونند راهی برای نجات خودشون پیدا کنند .
پس شروع می کنیم ...
بنام خدا
گفتم بنام خدا چون به غیر از اراده خودت تو تنها چیزی که داری خداست . خواست خودت و کمک خدا باعث نجات تو خواهد شد . در تمام دوران ترکت هیچ وقت ، هیچ وقت خدا رو فراموش نکن .
گفتم دوران چون ترک این گناه یه کار ناگهانی نیست بلکه یه عمل تدریجی و نیازمند زمانه .و چون تدریجیه نیازمن اراده قوی . تاکید منم روی اراده به همین خاطره .
با خودت کمی فکر کن . رو راست باش . آیا تو انسان قوی ای هستی ؟ آیا به اندازه کافی اراده لازم رو داری ؟ بذار با هم رو راست باشیم . شاید خواست ترک این عمل رو داشته باشی ولی احتمالا اونقدر قوی نبوده که باعث ترکت بشه . حالا من بهت می گم که چطور اراده ات رو قوی کنی .
اول از راه های عادی و موثر شروع می کنیم و بعد یه راز رو بهت می گم .
برای اینکه اراده ات قوی بشه حتما حتما به مسائل دینیت عمل کن . درسته ! پیوند دادن روح خودت با خدا چنان اراده ای بهت می ده که تصورش رو هم نمی تونی بکنی .
برای اینکه اراده ات قوی بشه حتما نمازات رو اول وقت بخون . نماز صبح رو اگر نتونستی اشکال نداره ولی اگر تونستی تاثیر خیلی زیادی خواهد داشت .
انجام مکرر عمل خودارضایی باعث تیره شدن روح و دور شدن از خدا می شه پس باید کاری کنی که دوباره روحت رو سفید کنی . درست همونطوری که قبلا بوده . پس باید سخت تر از سایرین به عبادت بپردازی . درسته چون فاصله زیادی بین خودت و خدای خودت ایجاد کردی باید وقت بیشتری رو برای عبادت بذاری تا دوباره روحت رو جلا بدی .
وای نمی دونی چه لذتی داره وقتی بعد از یه مدت احساس می کنی که دوباره به خدا نزدیک شدی . قلبت دوباره روشن می شه .
دوست من خدا ما رو خیلی دوست داره . هر وقت دست از گناه بکشیم و دوباره به سمت اون بریم با آغوش باز ما رو می پذیره . اون وقته که هر چی بخوای بهت می ده . اون وقته که توکل به خدا معنی پیدا می کنه . معنویات باعث می شه اراده خودت هم قوی بشه . بخاطر همون نوری که خدا تو قلبت می ذاره .
وقتی احساس کردی که هر بار که به یاد خدا می افتی قلبت شاد می شه اون وقته که تو به طرف خدا رفتی . قبل از اون از یاد خدا ابا می کردی و سعی داشتی حتی الامکان از یاد او دوری کنی ، چون خجالت می کشیدی . ولی حالا از یاد خدا نهایت لذت رو می بری .
یک بار دیگه بهت می گم .چون این عمل فاصله زیادی رو بین تو و خدا ایجاد کرده باید خیلی بیشتر از دیگران سعی در جبرانش داشته باشی . اون کارهایی رو که بهت گفتم بکن . حتما نمازات رو اول وقت بخون .
دیگه اینکه حتما هر روز نیم ساعت قرآن بخون . قرآن خوندن برات معجزه می کنه . هربار لای قرآن رو بطور شانسی باز کن و اونو بخون . اول آیات رو به صورت عربی بخون و بعد معنیشو . یادت نره معنیشو بخون . توی آیات قرآن خدا بهت تبریک می گه . بهت راه رو نشون می ده و بهت می گه اگه به طرف من بیای چه جایزه هایی رو بهت می دم . مطمئن باش دوست من .
حالا می خوام اون راز رو بهت بگم . رازی که مکمل چیزاییه که بالا گفتم .
▪ تلقین !
درست شنیدی تلقین . همون خدایی که تو رو آفریده نیروی فوق العاده عظیمی رو در مغزت گذاشته که باهاش می تونی همه کار بکنی .
بگو من می تونم . روزی هزار بار به خودت بگو من می تونم . اون وقت به چیزایی می رسی که خودت هم تصورش رو نمی کردی . آره درسته خواستن توانستن است . این خواستن همون نتیجه تلقینه که من می تونم . خود خدا این نیرو رو بهمون داده تا ازش استفاده کنیم و کار درست رو انجام بدیم .
یه پیشنهاد بهت می کنم . برای اینکه خوب بفهمی مفهوم تلقین چیه و چطور باید ازش استفاده کرد به حرف های استادان موفقیت گوش کن . کتاب و سی دی های زیادی توی بازار راجع به این موضوع هست ولی یکیش رو که من خیلی دوست داشتم و بهم کمک کرد ، سی دی تصویری سمینار بزرگ راز مال دکتر علیرضا آزمندیان بود . یه وقت یادت نره !؟
یه چیز دیگه ای رو هم می دونی ؟ اینکه تاثیر دیگه ای که تکرار این همل روی انسان می ذاره اینه که آدم خیلی زود رنج و حساس می شه . باعث می شه آدم تحولات روحی زیادی داشته باشه . گاهی خیلی خوشحال و گاهی خیلی ناراحت باشه و خلاصه همیشه یه حالت روحی ثابت نداشته باشه و در رابطه برقرار کردن با دیگران یه جور احساس ضعف و ناتوانی کنه . حالا راه درمانش چیه ؟ راه درمانش همون عبادت کردن و نزدیک شدن به خداست .
یه چیزی رو بهت بگم ؟ هر وقت که خواستی با کسی حرف بزنی به خودت بگو من یکی از بندگان خدا هستم که خدا منو خیلی دوست داره . چون به سوی او برگشتم . پس خدا همیشه منو کمک می کنه . بخاطر همین نیازی نیست که از دیگران بترسم یا خجالت بکشم چون خدا برای من کافیه . بخاطر همین ، رفتارت با دیگران فرق می کنه و مثل یه آدم بالغ و خوش اخلاق و با اخلاق خدایی با همه برخورد می کنی . این نتیجه ترک گناه و نزدیک شدن به خداست .
خوشحال باش دوست من .
می دونی روح آدم هایی مثل ما زیاد دچار هیجان میشه . یعنی بخاطر نداشتن همون ثبات روحی ، هیجان کاذب زیاد بر ما غلبه می کنه . یکی دیگه از راه های آروم کردن روح و ثابت نگه داشتن اون ، گوش کردن به موسیقی های ملایمه . سعی کن خودتو به گوش کردن به موسیقی های ملایم عادت بدی . توی بازار سی دی در این مورد زیاده . می تونی روی گوشیت بریزیشون و هر وقت که شد بهشون گوش بدی .
● حالا بریم سر اثرات جسمی و درمان اونها :
نمی دونم خودت به آسیب های جسمی که بهت رسیده پی بردی ؟
ضعف چشم ، ضعف بدنی ، احساس درد در قسمت اندام جنسی ، خروج ماده جنسی بصورت قطره قطره و رقیق ، کم شدن بوی ماده جنسی ، کوچک شدن یا تغییر شکل تخمک ها ، رسیدن خیلی سریع به لحظه ارضاء ، ضعف حافظه و ... .
نمی خوام ناراحتت کنم ولی اینا عوارضیه که بوجود میاند ولی خبر خوب اینه که قابل درمانند .
اگه یکی یا چندتای این اثرات توی بدنت نیست خوشحال باش چون وضعت از من خیلی بهتره .
من به چند مورد اصلی اونها و راه درمانشون اشاره می کنم و آخر سر هم یه راز رو بهت می گم .
اول از ضعف جسمی شروع می کنیم . ضعف جسمی یعنی کم شدن قوای بدن و زود خسته شدن . شاید حدس زده باشی . بهترین راه درمان این مورد ورزش کردنه . هر روز یک ساعت ورزش کن . اگه می تونی به باشگاه بدنسازی بری بهتره . پس ورزش یادت نره .
ضعف حافظه هم یکی از عوارض این کاره . برای اینکه حافظه ات قوی بشه تا می تونی آیه الکرسی بخون . تا می تونی ... .
ولی برای درمان قسمتهای جنسی بدن چه باید کرد ؟ چند توصیه بهت می کنم . خوب گوش کن و بهشون عمل کن .
اول همونطور که بهت گفتم ورزش یادت نره .
دوم سعی کن غذاهای مقوی بخوری . هر روز صبح و عصر یه لیوان شیر و یه قاشق عسل بخور . تخم مرغ و سیب زمینی و خرما هم تاثیر خوبی دارند . برای اینکه مشکل زودارضاییه خودت رو حل کنی و درد ناحیه کمرت رو از بین ببری آب پیاز بخور . درسته آب پیاز .
ولی باز هم بهت می گم دوست من . ورزش و تغذیه خوب با یک اراده قوی مشکلات جسمی ات رو حل می کنه .
حالا اون راز چیه ؟ قبلا بهت گفته بوده . یادته ؟ آره تلقین . مدام به خودت بگو من خوب می شم . اینو نه با حالت نا امیدی و افسردگی بلکه با خوشحالی و امید زیاد و با یاد خدا بگو . برای خودت یه برنامه زمانی بذار . بگو من از حالا که ترک کردم تا ۶ ماه دیگه توی فلان زمان تمام مشکلات جسمی ام حل شده و خوب خوب شدم . اینو هر روز چند بار به خودت بگو . هر روز چند دقیقه تمرکز کن و فقط و فقط اینو خیلی قوی توی ذهنت بخودت بگو . به خودت تلقین کن و هرگز یاس رو به ذهنت راه نده و مطمئن باش که موفق می شی . برای تمام این کارها برنامه زمانی بذار . برای خودت در طول روز برنامه بچین و بهش عمل کن .
از اثراتی که این عمل روی بدنت گذاشته فرار نکن بلکه باهاشون روبرو شو و درمانشون کن .
آفرین دوست خوب من .
و اما بریم سر اصل مطلب . اون هم ترک گناهه . کارهایی رو که بهت می گم با دقت انجام بده و هرگز سعی نکن از اونا تخلف کنی .
می دونی اون احساس ناراحاتی و پشیمونی که بعد از تکرار این عمل بهت دست می ده نشونه خواست تو برای ترک اونه ؟ پس امیدوار باش و خوب گوش بده .
اول اینکه ترک این گناه ناگهانی نیست . درست مثل هر اعتیاد دیگه ای نیازمند زمانه . نمی دونم چند وقت یکبار اینکار رو انجام می دی ولی کاری که باید بکنی اینه که فاصله بین اونا رو مدام بیشتر و بیشتر کنی . مثلا اول هفته ای دوبار بعد هفته ای یکبار بعد هر دو هفته یکبار تا وقتی که بتونی دو ماه بدون این عمل سر کنی . اون وقته که باید خوشحال باشی و داد بزنی که من موفق شدم . من تونستم . من نجات پیدا کردم . اون وقته که باید از خدا و خودت متشکر باشی و خودتو یکی از بندگان خوب خدا بدونی که خدا خیلی دوستش داره .
حالا برای اینکه بتونی ترک کنی باید چندتا کار رو انجام بدی . خوب گوش کن و با من همراه باش .
تو باید اول از همه از تمام عوامل تحریک زای اطرافت دوری کنی . کمی با خودت فکر کن . ببیین چه چیزایی هر بار باعث تحریک تو می شه ؟
فکر کردن ؟ درسته ، فکر کردن به چنین چیزایی آدم رو تحریک می کنه . بخاطر همین سعی کن دیگه بهشون فکر نکنی . هر بار ذهنتو به سمت دیگه ای ببر . ذهنتو پاک کن . اگه همونطور که گفتم ذهنتو از یاد خدا پر کنی دیگه فکرت به اون سمت نمی ره و آزاد می شی .
دیگه چی ؟ ماهواره ؟ اگه توی ماهواره ات کانال های مزخرف ذخیره کردی ، همشون رو پاک کن و سعی کن دیگه پای ماهواره نشینی که به خدا هیچ سودی بهت نمی رسونه . اگه دیدی نمی تونی به سمت اون برنامه ها نری خودت رو از شر اون ماهواره لعنتی راحت کن و جمعش کن بندازش دور . چون می دونم که هر چی آدم مقاومت کنه باز هم ممکنه به طرف این چیزا بره . پس بهتره همشونو بندازی دور .
دیگه چی ؟ اگه توی کامپیوترت عکس داری ، اگه سی دی های ناجور داری ، همشونو پاک کن و بنداز دور . من خودم یه سی دی پر از عکس های بریتنی داشتم که زحمت زیادی برای جمع کردنش کشیدم ولی وقتی تصمیم به ترک گناه گرفتم اونو شکستم و انداختمش توس سطل آشغال . اولش یه کم ناراحت بودم ولی چند لحظه بعد چنان احساس خوشحالی ای بهم دست داد که نمی دونی . تو هم همین کار رو بکن . همین الآن همون سی دی هایی که به تو ضرر زده اند رو بردار و بکشنشون . خوشحال باش و بدون که این اولین قدم توئه .
● خوشحال باش دوست من .
تمام عکس های روی کامپیوترت رو هم پاک کن . فکر بازیابیشون هم به سرت نزنه . اگه توی ایمیلت هم چیزی داری همین الآن همشونو پاک کن .
سراغ گوگل هم نرو . یادت باشه فقط خودت باید به خودت کمک کنی . فکر جستجو توی گوگل رو از ذهنت بیرون کن . تمام راه های دسترسی به همه عوامل تحریک زا رو از بین ببر .
توی اینترنت بصورت تصادفی به چیزای مزخرف زیاد بر میخوری . پس یادت نره که بهشون توجه نکنی و سریع ازشون دور بشی .
توی خیابون به اندام جنسی جنس مخالف نگاه نکن . هر جنس مخالفی که می بینی سرت رو پایین بنداز و سریع از کنارش رد شو . به بقیه به دیده شهوت نگاه نکن .
توی همه حال فقط خدا تو فکرت باشه و اینکه تو یکی از بندگان خاص خدا هستی که بقیه باید به حالت حسرت بخورند چون مقام تو که برگشتی بالاتر از بقیه است .
شبها به شکم نخواب چون باعث می شه تحریک بشی .
وقتی خوابت نمی بره ، سعی نکن به زور توی جات بغلتی تا خوابت ببره چون باعث می شه تحریک بشی . فورا از جات بلند شو و قرآن یا یه کتاب دیگه بخون یا یه کارخوب انجام بده .
سعی کن بیکار نمونی . در مواقع بی کاری سرت رو به یه چیز سودمند بند کن . اگه سر کار نمی ری یه کار برای خودت پیدا کن .
سعی کن تنها نمونی . هیچ وقت . هیچ وقت تنها نمون . اگه تنها شدی برو پیش سایر عضای خانواده و یا برو بیرون .
دیگه نرو توی اتاق و در رو ببند ! دیگه این کار رو نکن . باشه !؟
هر وقت چیزی باعث شد که تحریک بشی زود از خونه بزن بیرون و تا خوب نشدی برنگرد . برو پارک و یه جایی که از جنس مخالفت کمتر حضور داشته باشه .
هرگز به اندام جنسیه خودت دست نزن و به اونا نگاه نکن .
اگه دوستای بیخود و نا مناسب داری سریعا باهاشون قطع رابطه کن . کاری نداشته باش چی می گن . برای سود رسوندن به خودت از اونایی که بهت ضرر می رسونند دوری کن .
برای خودت شخصیت قائل شو و برای اون شخصیت ویژگی هایی رو در نظر بگیر و به اونا عمل کن .
ویه چیز خیلی خیلی مهم . اگه فرصت ازدواج داری درنگ نکن . ازدواج به اندازه کل موارد بالا کمکت می کنه . یه همسر پاک و مومن پیدا کن و تمام وقتتو با اون بگذرون .
● خوشبخت بشی دوست عزیز من .
اینها تمام حرفهایی بود که من می تونستم بهت بزنم .همه اش از روی تجربه شخصی خودم بود .
خوشحالم . خوشحالم که تونستم یه کار مفید بکنم . تو هم خوشحال باش که خدا اونقدر دوستت داره که کمکت کرد تا این مسیر سر راهت قرار بگیره . حالا دیگه همه چیز با خودته .
یه بار دیگه این مقاله رو بخون بعد یه بسم الله بگو و بلند شو . اراده کن و خودتو نجات بده . امیدوارم که تونسته باشم یه استارت کوچولو برات زده باشم . حالا دیگه خودتی و خودت و یه خدای خوب و مهربون که همیشه هواتو داره .
ولی نکته مهم اینه که توی انجام تمام این کارها تداوم داشته باشی . مبادا هیچ کدومشو وسط کار رها کنی ؟
من فقط راه رو بهت نشون دادم . بقیه اش فقط با خودته که راه درست زندگی کردن رو پیدا کنی .
● زود باش بلند شو
بسم الله بگو و به خدا بگو من دارم میام
موفق باشی دوست خوب من
من اسمم رو نگفتم ولی یه ایمیل می نویسم که اگه کاری داشتی با من تماس بگیری و بدونی که من همیشه در کنارتم . منو دوست خودت بدون . ما هر دو آدمهای خوش شانسی هستیم که خدا کمکمون کرده تا نجات پیدا کنیم . هر وقت نجات پیدا کردی یه ایمیل به من بزن و منو خوشحال کن .
خوب دیگه دوست من موفق باشی
نجات امید


همچنین مشاهده کنید