پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

این بار درسی بزرگتر...


این بار درسی بزرگتر...
به یقین نیک اندیشان هیچ گاه این درس بزرگی را که یکی از بزرگترین رادمردان تاریخ معاصر ایران، این فیلسوف فرهیخته و این شاگرد راستین مکتب، بزرگترین عارف قرن معاصر حضرت امام خمینی «ره» به ما آموخت را هرگز فراموش نخواهند کرد. سیدمحمد خاتمی با تاسی از رهبر بزرگ خویش که خود را فرزند مکتب آقااباعبدالله می دانست، بار دیگر ثابت کرد که در مکتب حسینی آنچه که بیشتر از همه چیز به چشم می آید ایثار و از خودگذشتگی است اما این ایثار نه به خاطر خود و نه خلق که به خاطر خدا می باشد. شاید سال ها بود که این چنین اشک در حلقه چشمانم به رقص نایستاده بود، اشک قدردانی و امید، مانده ام که با این قطره های زلا ل چگونه راز دل گویم، چرا که زبانم و قلمم از آنچه که می خواهم بیان دارم عاجزند و بر خلا ف همیشه سر در قفا فرو برده اند. به یقین این اقدام شما درسی بزرگ برای آنانی خواهد بود که جز قدرت و سیطره چیزی نمی طلبند و نیز هشداری برای مردمان است که به راحتی سره را از ناسره باز شناسند و دریابند آنانی که جز قصد تقرب به خدا میل خدمت به خلق ندارند، بخاطر خلق حاضر به انجام هرگونه ایثاری می باشند. اگرچه یقین دارم خداوند منان سیطره طلبان را آنچنان کور و گنگ ساخته که جز ارضای غرور خویش هیچ نمی بینند و خودخواهی و خودپرستی و ارضای شخصیت خود شیفته خویش را خدمت به خلق خدا عنوان می کنند در حالی که نیاز خلق خدا کجا و اینان کجا؟
ای سید بزرگوار به یقین این یک پیروزی دیگر برای رهبریت اخلا ق گرا و برای شاگردان راستین راه امام راحل می باشد که نصیبتان گردید، شما با این بزرگواری به همگان ثابت نمودید که شاگردان پرچمدار انقلا ب ایثارگر، بزرگ منش و به دور از سطحی نگری، با تاسی از رهبر خویش تنها یک هدف دارند، انجام کار خود و خلق، اما نه برای خود و نه برای خلق که فقط برای خدا ( شهید مطهری) . و این همان وحدت کلمه است که امام راحل تا آخرین لحظه عمر بدان سفارش می فرمودند و حتی در وصیت نامه خویش مردم را به وحدت کلمه و دور نگه داشتن انقلا ب از دست نامحرمان سفارش فرمودند. حال با توجه به بیانیه انصراف شما من تصور می نمایم که تکالیف زیر را بر دوش تمامی دوستداران امام و انقلا ب نهاده اید که:
۱) از تفرقه و تشتت بپرهیزند، حال که فرزند انقلا ب و یار رهبری احساس تکلیف نموده و برای نجات کشور اسلامی و عزیزمان پای در عرصه رقابت نهاده، پس باید با تمام توان به یاری او برخیزیم.
۲ ) یقین دارم که در این عرصه ماهیت منافقینی که در لباس دوست بزرگترین ضربه را بر پیکر انقلا ب و آرمان های انقلا بی وارد آوردند و سبب کم شدن اعتبار انقلا ب گشتند مشخص گشته و مردم عزیز ایران حقایق را بهتر خواهند شناخت.
۳) همه ما به خوبی می دانیم که جناب آقای میرحسین موسوی بر خلا ف تمامی آنانی که عرصه رقابت را تنها برای خودنمایی و رسیدن به اهداف خود می خواهند، این عرصه را تنها برای خدمت برگزیده اند ایشان برای خدمت به خلق خدا هیچ گونه مسامحه ای با هیچ کس نخواهند داشت همان گونه که در سال ۱۳۶۲ وزیر خاطی خویش را به راحتی معزول نمودند بدون آنکه حاضر به مصلحت اندیشی باشند زیرا خطا در سطح وزرا سبب نومیدی و سرخوردگی ملت عزیزی می شود که امام راحل و عزیزمان آن همه سفارش در مورد آنان به مسئولا ن نموده اند.
۴) یقین دارم که همان گونه که شما نیز فرموده اید با حضور جناب آقای میرحسین موسوی یک وحدت منظم بین تمام آحاد مردم پدیدار می گردد و آرمان تحقق وحدت ملی صورت می پذیرد، زیرا همانگونه که شما تاکید فرموده اید آقای میرحسین موسوی دارای شخصیتی اخلا قی، آزاداندیش، متعهد به اسلا م وانقلا ب و مردم و از سرمایه های ارزشمندی است که در موقعیت های خطیر و حساس، صداقت و شایستگی خود را در راه خدمت به کشور اسلا می و ملت ایران نشان داده اند. اینجاست که می بینیم به خاطر این مجموعه فضایل لرزه بر اندام فرصت طلبان، رانت خواران و منافقین داخلی و خارجی می افتد.
۵) ای کاش آنانی که دم از خدمت به خلق می زنند، ارزش بزرگ منشی و رادمردی را در شما میآموختندو به تاسی از شما گام برداشته و سعی در یکپارچه ساختن امت واحده می نمودند آنانی که میرحسین موسوی را به دور از صحنه سیاست ۲۰ سال اخیر می دانند، فراموش نموده اند که مولا یمان علی «ع» نیز مدت ۲۵ سال در اثر کید بدخواهان و یهودیان تازه مسلمان ، تنها برای صلا ح امت مسلمان مهر سکوت برگزیدند و هیچ نگفتند. اما آندم که آمدند، پرشورتر، باریک بین تر، تواناتر و فعال تر از هر جوانی، تلاش برای بهبود امور مسلمین را آغاز فرمودند. آن افرادی که کوردل نیستند به خوبی می دانند مدیریت توانا در هر عصری می تواند توان خویش را نمایان سازد و میرحسین موسوی در حال حاضر تواناترین هستند.
در پایان بنا به فرموده امام و شاگردان راستین او با شرکت هر چه مصمم تر در عرصه انتخابات یکبار دیگر وحدت خویش را به نمایش خواهیم نهاد و با بالا ترین رای ممکن از ابتدای انقلا ب تاکنون یقینا جناب مهندس میرحسین موسوی را به عنوان گزینه برتر انتخاب خواهیم نمود.
نویسنده : ع - سید
منبع : روزنامه مردم سالاری


همچنین مشاهده کنید