سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

موسوی حلقه گمشده برای حرکت به سوی ایران ۱۴۰۴ است.


موسوی حلقه گمشده برای حرکت به سوی ایران ۱۴۰۴ است.
نیم نگاهی به چشم انداز بیست ساله نظام جمهوری اسلامی ایران که دولتها موظف به حرکت در مسیر آن هستند ، نشان میدهد که برای رسیدن به آن ایران یعنی : توسعه یافته، متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی خود، متکی بر اصول اخلاقی ارزشهای اسلامی، ملی و انقلابی، با تاکید بر: مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی، آزادیهای مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسان ها و بهره مندی از امنیت اجتماعی و قضایی..و.و. وجود دولتی کارامد ، توانمند و قانون مدار و معتقد به کار کارشناسی از مهمترین شرایط لازم است. دولتی که عملکرد قانونی دولتهای قبل از خود را به زیر سوال نبرد و فرصت های موجود را صرف لوایح تکرای و غیر ضروری نکند.
قوه مجریه اصلی ترین نهاد در انجام امورات اجرایی و زیر بنایی و عامل اصلی پیشرفت یا پسرفت هر کشور است. رسیدن به ایران ۱۴۰۴ دولتی مقتدر و آشنا به مقتضیات زمان در جنبه های مختلف سیاسی ، اقتصادی،اجتماعی ، فرهنگی و نظامی میخواهد دولتی که وزرا و مجریان آن از میان نخبگان و متخصصین متعهد در جامعه بدون توجه به اختلاف در گرایشات سیاسی پذیرفته شده توسط نظام انتخاب گردند . زیرا یکی از مهمترین موانع رسیدن به ایران ۱۴۰۴ سطحی نگری در سیاست و پالایش نامیمون و غیر کارشناسی نیروهای متخصص به دلایل متعدد از جمله گرایشات سیاسی و سلیقه ای است.
برای پیشرفت ایران رییس دولت باید از چنان شخصیتی برخوردار باشد که نشان دهد اهل منطق در عمل است و سلایق متعدد ،اما متخصص را برای پیشبرد برنامه های توسعه چه سیاسی و اجتماعی و چه فرهنگی و اقتصادی به کار خواهد گرفت و این ظن را در جامعه گسترش ندهد گویی قحط الرجال است و تنها تعداد انگشت شماری حق اشغال مدیریتهای متعدد را دارند. منابع بی شمار و خدادادی کشور از قبیل: نیروی انسانی خلاق و جوان ، نفت و گاز ، کشاورزی و ... که آرزوی هر کشوری در جهان امروز داشتن بخشی از آنها است ، نیاز به مدیریت علمی ، صحیح و کارشناسی عمیق دارد ، در غیر این صورت اجرای برنامه های بدون پشتوانه علمی در حوزه های مختلف جامعه ، چیزی جز تورم و گرانی و بیکاری و افزایش تهدید ها و در نهایت دور شدن از ایران ۱۴۰۴ را برای مردم به همراه نخواهد داشت. دولت باید دولت امید برای فردایی بهتر در سایه امنیت و آزادی های مصرح در قانون اساسی باشد. دولتی که احساس نشاط و شور در دل هر شهروند آن متبلور باشد.
کشور ما دارای منابع انسانی جوان و خلاق در جنبه های مختلف علمی است حال اگر تمام ظرفیت کشور برای دست یافتن به آینده ای امیدوار، به کار گرفته شود امیدی به حرکت به سوی تعالی و پیشرفت هست در غیر این صورت هر روز حسرت روزها و فرصت های از دسته رفته را خواهیم داشت. حسرت روزهای دور شدن از کاروان ترقی و پیشرفت در جهان امروز . جهانی که هر آن شاهد جهش های گاه و بیگاه علمی آن هستیم و کوچکترین سهل انگاشتن و آزمایشی عمل کردن، ما را از قافله پیشرفت دور خواهد کرد و رسیدن به جایگاه اول نیازمند صرف هزینه های بسیار و تلاشهای فوق العاده است.
انتخاب ریس جمهوری توانمند در روز ۲۲ خرداد ۸۸ ، چشم انداز آینده برای هر ایرانی ، امیدوار تر و ایران ۱۴۰۴ را دست یافتی خواهد نمود.ضمن احترام برای دیگر کاندیداهای محترم این دوره از ریاست جمهوری ،مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر ۸ سال دفاع مقدس ، با کارنامه ای درخشان ،حلقه گمشده حرکت به سوی ایران ۱۴۰۴ است. امروز ایران در یکی از حساس ترین لحظات تاریخی خود قرار گرفته است و برای برتری بر این وضعیت و تبدیل تهدیدها به فرصت مردی بحران دیده و مدیری کارامد لازم دارد کسی که در گذشته خویش مدیریت بحران ، اما موفق بر آن اوضاع را عملا در پرونده کاری خویش ثبت داشته باشد . بیاد بیاوریم زمانی را که کشور در داخل به دلیل ترور و بمب گزاری توسط گروهک های معاند و منافق دچار تشتت و مشکلات عدیده بود و در خارج نیز دشمنان قسم خورده ما پازل توطئه ها را با حمله دشمن بعثی به مرزهای غربی تکمیل نمودند . آن زمان که هر نقطه ای از کشور هدف گلوله و بمباران دشمنان این مرز و بوم قرار داشت و اقتصاد کشور انقلاب دیده و نو پا، کاملا متلاشی و از بین رفته بود هر روز با تحریمی جدید و تصمیمی کمر شکن از جانب دشمنان روبرو می شدیم و هر آن به جمع نامیمون دشمنان ما افزوده می گشت. دشمن وارد بخش هایی از سرزمین ما شده بود و جبهه های نبرد نیاز به پشتیبانی انسانی و لجستیکی داشتند، اقتصاد داخلی به دلیل سیاست مصرف گرایی رژیم پهلوی از سالها قبل نابود شده بود و تنها شالوده حرکت چرخ اقتصاده بر محور تولید و فروش نفت استوار بود در این شرایط بحرانی ، اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت ما ،در عدم تولید و بمباران پالایشگاها و سکوهای نفتی روز بروز نحیف تر و ضعیف تر میشد . نظام نوپای اسلامی که با مجاهدت و ایثار شهیدان بسیار به دست آمده بود ، در آستانه بدترین شرایط روحی و اقتصادی بود و به یقین تا کنون این چنین وضعیت پریشانی را نه به خود دیده بود و نه خواهد دید. در کنار رهبری امام رحمت الله علیه و ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب مدیری کارامد و جوانی اندیشمند وجود داشت که کشتی طوفان زده ایران را از دل امواج ناجوانمرد کینه و دشمنی به ساحل امن و نجات رساند.
نه تنها تحریم ها کاری از پیش نبردند بلکه دشمن زبون و خاک ما بیرون رانده شد.
آری میر حسین موسوی کسی بود که امام بارها ایشان را تایید کرد و تصمیمات درست و به موقع وی و سیستم همراهش ، بحرانهای تهدید کننده را با مدیریت درست به فرصتهایی برای تقویت بنیه اقتصادی و دفاعی کشور تبدیل نمود. میر حسین موسوی امروز بار دیگر آمده است تا نویدی باشد بر فردایی که فرصتهای بیشماری جهت زندگی بهتر برای هر ایرانی ایجاد خواهد شد.موسوی میتواند با تشکیل دولتی برخاسته از نخبگان جامعه ، کارها را بر اساس خرد جمعی و رای علمی به پیش ببرد .
با موسوی کشور جمهوری اسلامی ایران : توسعه یافته، متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی خود، متکی بر اصول اخلاقی ارزشهای اسلامی، ملی و انقلابی، با تاکید بر: مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی، آزادیهای مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسان ها و بهره مندی از امنیت اجتماعی و قضایی .
برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی. امن، مستقل و مقتدر با سامان دفاعی مبتنی بر بازدارندگی همه جانبه و پیوستگی مردم و حکومت. برخوردار از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تامین اجتماعی، فرصتهای برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به دور از فقر، تبعیض و بهره مند از محیط زیست مطلوب دست یافته به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه ی آسیای جنوب غربی شامل آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه و کشورهای همسایه) با تاکید بر جنبش نرم افزاری و تولید علم، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی، ارتقاء نسبی سطح درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل. الهام بخش، فعال و موثر در جهان اسلام با تحکیم الگوی مردم سالاری دینی، توسعه کارآمد، جامعه اخلاقی، نواندیشی و پویایی فکری و اجتماعی، تاثیرگذار بر همگرایی اسلامی و منطقه ای بر اساس تعالیم اسلامی و اندیشه های امام خمینی (ره . دارای تعامل سازنده و موثر با جهان بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت، خواهیم داشت. هر ایرانی سرافراز : فعال، مسئولیت پذیر، ایثارگر، مومن ، رضایت مند، برخوردار از وجدان کاری، انضباط، روحیه ی تعاون و سازگاری اجتماعی، متعهد به انقلاب و نظامی اسلامی و شکوفایی ایران و مفتخر به ایرانی بودن. خواهد بود.
نویسنده: علیرضا گودرزی
محقق و مدرس تاریخ


همچنین مشاهده کنید