دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ / Monday, 5 December, 2016

چگونگی تاثیر بر مخاطب به وسیله گوش کردن


چگونگی تاثیر بر مخاطب به وسیله گوش کردنگوش کردن از آن جهت مهم است که چگونگی دوستی‏ها، استمرار آن، پیوستگی ارتباطات خانوادگی و حتی کارآیی شغلی - تا حد زیادی - به آن وابسته است. از نظر کمیت و مقدار زمان نیز انسان‏ها بخش زیادی از روز را به فرآیند گوش دادن اختصاص می‏دهند. طی تحقیقی که به عمل آمده است، ۷۰ درصد لحظه‏های بیداری افراد شاغل، به برقراری ارتباط می‏گذرد. از این زمان، نوشتن، ۹ درصد، مطالعه، ۱۶ درصد صحبت کردن، ۳۰ درصد و گوش کردن، ۴۵ درصد را به خود اختصاص می‏دهد. بنابراین هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی، فرآیند گوش کردن، از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است. لازم به ذکر است که گوش کردن (listing) با شنیدن (heaving)، متفاوت است.
شنیدن، کلمه‏ای است که برای توصیف آن بخش از فرایندهای حسی به کار می‏رود که از طریق آن تحریک‏های شنیداری توسط ساختار گوش دریافت شده، به مغز منتقل می‏شود؛ اما گوش کردن به فعالیت روان شناختی پیچیده‏تری اشاره دارد که درک و تعبیر و تفسیر اهمیت یک تجربه حسی را شامل می‏شود و به عبارت دیگر، گوش کردن، درگیری روان شناختی شدید با طرف مقابل است. به همین دلیل است که می‏توان صحبت‏های فرد دیگر را شنید؛ بدون آن که واقعاً به او گوش داد. به همین دلیل، در بسیاری از موارد گفته می‏شود که دوستانم به آن چه می‏گویم، گوش می‏دهند؛ ولی فلان شخص، صحبت مرا، فقط می‏شنود. در ادبیات و زبان عربی نیز گوش کردن را با واژه استماع و شنیدن را با واژه سمع بیان می‏کنند. بنابراین، گوش کردن فرایندی است که باید از مجموعه مهارت‏های زیر برخوردار باشد:
۱) مهارت‏های توجه.
۲) مهارت‏های پی‏گیری.
۳) مهارت‏های انعکاسی.
▪ مهارت‏های توجه‏
حالت درگیر بودن، تحرک جسمانی مناسب، تماس چشمی و...، از مهارت‏های توجه شمرده می‏شوند. حالت درگیر بودن؛ حالت درگیر بودن، برای گوش کردن اهمیت زیادی دارد؛ زیرا زبان بدن یا تن، اغلب با صدایی رساتر از واژه‏ها صحبت می‏کند و می‏تواند تأثیرگذارتر باشد. هر ناحیه بدن را می‏توان به گونه‏ای جهت داد که دعوت کننده ارتباط یا تسهیل کننده آن باشد و رابطه بین فردی را حفظ کند و نیز می‏توان به شکلی جهت داد که باز دارنده یا دلسرد کننده باشد و از ارتباط تأثیرگذارتر مانع شود. ارتباط، هنگامی توسعه و تعمیق می‏یابد که شنونده با بدنی متمایل به جلو و در فاصله‏ای مناسب، رو در روی طرف مقابل قرار گیرد و با وضعیتی گرم و پذیرا، هشیاری همراه با آرامش خود را به او انتقال دهد. پیامبر اکرم صلی‏الله‏علیه‏وآله هر گاه می‏خواست به حرف و سخن دیگری گوش فرا دهد، تمام چهره و روی خود را به سمت او می‏چرخاند و روبه‏روی او قرار می‏گرفت.
ـ تحرک جسمانی
تحرک جسمانی مناسب، برای خوب گوش کردن، ضروری است. تجربه نشان داده که مردم ترجیح می‏دهند برای شنوندگانی حرف بزنند که بدنشان خشک و بی‏حرکت نباشد. شنونده‏ای که فعال‏تر است، به عنوان فردی صمیمی، گرم و خودمانی تلقی می‏شود و مردم نیز دوست دارند با چنین افرادی ارتباط برقرار کنند و نه با افرادی که خونسرد، کناره‏گیر و گوشه‏گیر می‏باشند و همین امر در تأثیرپذیری‏شان نقش آفرین است. بدیهی است که از حرکات و رفتارهای غافل کننده، نظیر بازی کردن با کلید و سکه، جا به جا شدن مکرر، تماشای برنامه تلویزیون، سر تکان دادن برای عابران آشنا، خواندن روزنامه و...، باید پرهیز کرد؛ زیرا این عوامل در هنگام صحبت فرد مقابل، موجب حواس‏پرتی شدید می‏شوند و در ایجاد ارتباط منطقی و مستمر، نقش منفی ایجاد می‏کنند.
ـ تماس چشمی
تماس چشمی اثربخش، بیان‏گر میل و علاقه فرد به گوش کردن است. تماس چشمی، گوینده را قادر می‏سازد تا میزان پذیرش خود و پیامش را از جانب شنونده، ارزیابی کند. این کار، کمک می‏کند تا او مشخص سازد که وقتی در کنار شنونده قرار می‏گیرد، تا چه حد امنیت دارد. از طریق تماس چشمی، شنونده می‏تواند معانی عمیق‏تر کلام گوینده را بشنود. در واقع، گوش کردن، به معنای راه‏یابی به اعماق وجود گوینده و درک تجربه او از دیدگاه خودش تلقی می‏شود. یکی از بهترین راه‏های ورود به دنیای درونی طرف مقابل، دریچه چشم افراد است. چشم انسان‏ها، به اندازه زبانشان حرف می‏زند؛ با این تفاوت که زبان چشم این مزیت را دارد که بدون نیاز به فرهنگ لغت، در سراسر جهان، قابل درک است. نگاه کردن به چشم‏های گوینده (تماس چشمی)، یکی از صمیمانه‏ترین راه‏های برقراری ارتباط با دیگران است. در ویژگی‏های پیامبر اکرم صلی‏الله‏علیه‏وآله آمده است که وی هنگام گفت‏وگو با مخاطبین خود و شنیدن سخنان مخاطب خود، با گوشه چشم یا زیر چشمی به وی نگاه نمی‏کردند؛ بلکه با نگاه کردن به طرف مقابل، به شکل دقیق و مناسب، با او ارتباط صمیمی برقرار می‏کرد.فقدان تماس چشمی می‏تواند نشانه بی‏تفاوتی یا خشم باشد و نوعی تحقیر یا کوچک شمردن تلقی شود. هر چند گاهی اوقات دیگران از تماس چشمی احساس ناراحتی می‏کنند و تحت تأثیر خرده فرهنگ‏ها یا ویژگی‏های فردی نتوان از توانایی ایجاد تماس چشمی مناسب بهره جست، ولی همان‏طور که گفته شد، تماس چشمی در اغلب موارد، یکی از مؤثرترین مهارت‏های گوش دادن است.
ـ توجه روانی‏
بیشترین چیزی که از یک شنونده انتظار می‏رود، حضور روان‏شناختی اوست و از او انتظار می‏رود که به خاطر گوینده، در آن موقعیت، حاضر شود. هنگام گوش کردن به سخنان دیگری، نباید تظاهر به توجه کرد و تنها به توجه فیزیکی، تماس چشمی و حرک جسمانی اکتفا کرد؛ بلکه باید با حضور روان‏شناختی، تمام مهارت‏های فوق را معنی‏دار کرد و به گوینده این پیام منتقل شود که قلب و ذهن شنونده نیز به او توجه کافی دارد و در فضای روانی گوینده قرار دارد.
▪ مهارت‏های پی‏گیری‏
یکی از وظایف ابتدایی شنونده آن است که خود را در مسیر فرد دیگری، بیرون نگه دارد و دریابد که گوینده موقعیت خود را چگونه می‏بیند. طبیعی است که شنونده نباید با پرسیدن سؤال‏های متعدد و بیان جملات مکرر، باعث قطع یا منحرف شدن سخن گوینده شود. همچنین نباید شنونده با پرسش‏های مکرر خود، یک مکالمه را هدایت کند و یا به آن جهت دهد. همچنین نباید شنونده آن قدر حرف بزند که سخن گفتن را به خود اختصاص دهد. در عین حال، در مواردی که آمادگی کافی برای گفت‏وگو و ایجاد ارتباط ابتدایی در طرف مقابل یافت نمی‏شود، می‏توان از سرنخ‏های غیر کلامی زیادی که در احساسات و چهره ظاهری اوست، استفاده کرد و او را به گفت‏وگو و صحبت کردن دعوت کرد؛ مثلاً فرد شاد و با نشاطی که چند روز است در صحبت‏ها و گفت‏وگوها شرکت نمی‏کند، باید با راه‏های زیر او را به ایجاد ارتباط و سخن گفتن تشویق کرد:
۱) توصیف زبان بدن شخص دیگر؛ مثل «امروز خیلی بشاش به نظر نمی‏رسی» و «مثل روزهای قبل سرحال نیستی».
۲) دعوت به صحبت کردن یا ادامه دادن به صحبت؛ مانند «مایلی در موردش صحبت کنی» و یا «لطفاً ادامه بده».
۳) سکوت و فرصت دادن به فرد دیگر که تصمیم بگیرد صحبت کند و یا راجع به چیزی که می‏خواهد از آن حرف بزند، فکر کند
ـ تشویق‏های کوتاه‏
یکی از مهارت‏های پی‏گیری، تشویق‏های کوتاه است. تشویق‏های کوتاه، پاسخ‏های ساده‏ای است که گوینده را تشویق می‏کند تا هر طور که مایل است، داستان و سخن خود را بیان کند و در عین حال، شنونده را نیز فعال نگه می‏دارد. درواقع، یکی از مسئولیت‏های شنونده آن است که برای گوینده این فرصت را فراهم کند تا به صحبت در مورد یک موقعیت، به همان شکلی که آن را می‏بیند و احساس می‏کند، بپردازد.برخی افراد در تلاش هستند تا برای دور نگه داشتن خود از مسیر حرکت گوینده، به سمت عدم مشارکت عقب نشینی کنند. تشویق‏های کوتاه برای طرف مقابل، نقش علائم مختصری را دارند که نشان می‏دهند شنونده با گوینده همراهی می‏کند. در واقع، با کلمات و جملات بسیار اندک، شنونده سعی می‏کند تا گوینده را برای ادامه دادن به صحبت، تشویق کند. صرف بیان چند کلمه محدود، به طرف مقابل کمک می‏کند تا بداند که شنونده، بدون قطع جریان صحبت یا وضعیت خلقی او، به او گوش می‏دهد. تشویق‏های کوتاه که باید در ضمن گفت‏وگو و به تدریج بیان شوند، بیشتر در مراحل ابتدایی تعامل و برای تسریع گفت‏وگو، مورد استفاده قرار می‏گیرند.
شاید پر کاربردی‏ترین تشویق کوتاه، همان «هوم - هوم کردن» باشد. که بیان‏گر این است که «لطفاً ادامه بده؛ من دارم گوش می‏دهم و حرف‏هایت را می‏فهمم». پاسخ‏های کوتاه دیگری نظیر «توضیح بده، می‏فهمم، خب، بعد، بله واقعاً، ادامه بده و گوش می‏دهم» نیز در تشویق گوینده نقش مهمی دارند.لازم به ذکر است که تشویق‏های کوتاه، به معنای موافقت یا مخالفت با حرف‏های گوینده نیست؛ بلکه فقط به طرف مقابل اعلام می‏کند که بداند حرف‏هایش شنیده می‏شود. هر گاه تشویق‏های کلامی از نظر عاطفی و هیجانی با پاسخ‏های دیگر هماهنگ شوند، گوینده را در فرآیند خوداکتشافی، یاری خواهند داد. این فرآیند، به استمرار ارتباط کمک می‏کند.
ـ سؤال‏های کوتاه و باز
سؤال کردن، بخش جدایی‏ناپذیر از تعامل کلامی است و می‏تواند در فرآیند گوش کردن به سخنان طرف مقابل، نقش پی‏گیری را داشته باشد؛ ولی باید سؤال کوتاه و باز باشد و بیشتر به قصد تبیین دیدگاه و رفع نگرانی‏های گوینده باشد و نه شنونده؛ در غیر این صورت، سؤال کردن، جریان ارتباط را متوقف می‏سازد و انگیزه گوینده را برای استمرار ارتباط از بین می‏برد؛ زیرا گاهی به خاطر طولانی بودن و گاهی به خاطر محدود و بسته بودن سؤال و عدم آمادگی روانی گوینده برای پاسخ به سؤال محدود و بسته، امکان ادامه تعامل کلامی از بین می‏رود.
ـ سکوت توجه‏آمیز
سکوت شنونده، به گوینده فرصت می‏دهد تا در مورد آن چه مایل است بگوید، فکر کند و در نتیجه قادر باشد تا خود را به شکلی عمیق‏تر، بررسی کند. سکوت، به فرد دیگر، فرصت می‏دهد تا احساساتی را که در درونش غلیان می‏کند، تجربه کند و اجازه می‏دهد تا گوینده، به میل خود حرکت کند.
بدون تردید، سکوت بیش از حد هم توصیه نمی‏شود؛ زیرا سکوتی که زیادتر از حد لازم به کار رود، نه تنها نویدبخش نیست، بلکه نشانه عدم پاسخ به فرد نیازمند است.
▪ پاسخ‏های انعکاسی
هنر خوب شنیدن، شامل توانایی پاسخ انعکاسی است؛ یعنی شنونده احساس و یا مفهوم چیزی را که گوینده با او در میان گذارده است، بیان می‏کند و این کار را به گونه‏ای انجام می‏دهد که نشان دهنده درک و فهم و پذیرش وی باشد.
پاسخ‏های انعکاسی، چهار امر زیر را پوشش می‏دهد:
۱) توضیح‏
توضیح، پاسخی خلاصه کوتاه به گوینده است که اصل منظور او را از زبان شنونده بیان می‏کند. یک توضیح خوب، باید کوتاه و خلاصه باشد و فقط اصل پیام گوینده را منعکس کند و از جزئیات زائد که مانع تداوم گفت‏وگو هستند، صرف نظر شود و بر اصل موضوع، متمرکز باشد.
۲) انعکاس احساسات
منظور از انعکاس احساسات آن است که هیجان‏ها و احساسات مطرح شده توسط گوینده، با جمله‏هایی کوتاه به خود او برگردانده شود. هنگامی که گوینده در مورد مشکلی حرف می‏زند، انعکاس احساسات به او کمک می‏کند تا هیجان‏های خود را درک کرده، از این طریق، به سمت حل مشکل گام بردارد.
۳) انعکاس معانی
انعکاس معنا، هنگامی که با جمله‏ای کوتاه و مجزا بیان شود، بهترین شیوه انعکاسی است؛ یعنی علاوه بر انعکاس احساسات توسط شنونده، باید به انعکاس معانی و محتوای کلام و سخن گوینده نیز پرداخته شود و به معنا و منظور گوینده و مضمون سخنان او پاسخ داده شود و از این طریق، گوش کردن شنونده، کارایی بیشتری پیدا خواهد کرد و به عبارت دیگر، هر گاه احساسات و حقایق، در پاسخ کوتاه به یکدیگر پیوند بخورد، انعکاس معنا حاصل می‏شود.
۴) انعکاس تلخیصی‏
انعکاس تلخیصی، تکرار مختصر و کوتاه موضوعات اصلی و احساساتی است که گوینده در بخش طولانی از گفت‏وگو مطرح کرده است و در نتیجه، آن را می‏توان توسط یکی از مهارت‏های مطرح شده، منعکس کرد. با کمک این مهارت، می‏توان برخی از صحبت‏های اخیر را به یکدیگر مرتبط ساخت و احساسات یا مسائل را از طریق بازگیری خلاصه آنها، به طور واضح‏تر و روشن‏تر بیان کرد. بدون شک این نوع تلخیص، زمانی سودمند است که گوینده از نظر عاطفی، آمادگی رویارویی با تلخیص شونده را داشته باشد.بازگویی صحبت‏های اصلی گوینده، کمک می‏کند تا بخش اول گفت‏وگو، به نتیجه برسد و برای بخش بعدی آن نیز جهت و مسیر مشخصی فراهم شود.
تلخیص خوب، اغلب برای گوینده این امکان را فراهم می‏سازد تا وضعیت خود را به شکلی واضح‏تر درک کند و گوینده را قادر می‏سازد تا به شکلی عمیق‏تر و جهت‏دار و با پیوستگی بیشتر، صحبت کند. همچنین می‏تواند رشته‏های از دست رفته یک گفت‏وگو را در نتیجه‏گیری نهایی خود، به یکدیگر پیوند زند.

نویسنده:رابرت بولتون
منبع:ماهنامه پرسمان

منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

کلمات در حال جستجو
هواپیما های قدیمی , دالاهو , شهادت پنج نفر , بهداشت دهان , میثم نیلی , نشست جده , حابرسی , محمود رضا برازش , صاحب خانه , دستگاه بک کبن , غددچربی , زن ارتش , قروش , کاخ آپادانا , حریم عمومی , فری بیکن , کارگردان سفید , پرورش اندانم , استقلال‌خوزستان , اوباما علاقه ای به نابودی داعش ندارد , مادر شدن مهناز افشار , برنامه تحقیقاتی , ماکسیمای شاسی بلند , میش داغ , بدلکاران بین المللی , نیروگاه اتمی آفریقای جنوبی , وضعیت تالاب‌ ها , عزاداران حسینی , مدارس فرهنگ , تزئین سبزیجات , زبان رایگان , پلی آف والیبال , افت دما , کوارتر , تئاتر در سالی که گذشت , خودرولوکس , تجربیات , سلطان کودارات , ورود , پزشکان عمومی , سخنگوی سازمان اتش نشانی , صحبت با کودک , آب نمای زیبا , کنترل اعصاب , سایت افشاگر ویکی لیکس , دانشگاههای علوم پزشکی , صندوق‌های پستی , مذاکرات صلح سوریع , حجاب کامل , انگشت‌ حلقه ,

برخی از مطالبی که کاربران هم اکنون در حال خواندن آن هستند
منوچهر مطیعی تهرانی , تظاهرات بالینی , تاریخ هنرایران , شاخهٔ متوسطه فنی و حرفه‌ای , توضیحات عمومی , تابه , بنادر کشتیرانی , آموزش به وسیله رایانه (CAI) , جدول مواد موجود در صد گرم سیب زمینی خام , جشن‌ها و عیدها، استان گیلان , جدول آمار درصدی پیروان مذهبی در سال ۱۹۹۴ , مستندسازی در سال‌های ۱۳۴۵-۱۳۵۷ , علائم , سندرم سروتونین , گیاه‌شناسی , فعالیت‌های پیشنهاد شده برای ریشه‌کنی , علائم عمومی سیگار کشیدن , ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی , اهداف شناختی , قرعه دولت زدم ، یاری و اقبال هست ,

برخی منابع مهم خبری
faranashr.com فرانشر , rahyabnews.com رهیاب نیوز , pana.ir پانا , namayande.com نماینده , dolatebahar.com دولت بهار , vista.ir اخبار , sourehcinema.ir سوره سینما , farscinema.com فارس سینما , porseshnews.ir پرسش , mobile.ir موبایل , icana.ir خانه ملت , jamejamonline.ir جام جم , shabestan.ir شبستان , mobile.ir موبایل , imna.ir ایمنا , ghasednews.ir قاصد , tarafdari.ir طرفداری , eghtesadeiranonline.com اقتصادایران آنلاین , sharghdaily.ir روزنامه شرق , beytoote.com بیتوته , 7sobh.com روزنامه هفت صبح , siasatnameh.ir سیاست نامه , esfahanemrooz.ir اصفهان امروز , irdiplomacy.ir دیپلماسی ایرانی , masironline.com مسیر آنلاین , fc-perspolis.com پرسپولیس , shefanews.com شفا نیوز , pardad.ir پرداد , journals.ut.ac.ir نشریات دانشگاه تهران , lemonpress.ir لمون پرس ,

وبگردی
دورهمی با لادن مستوفی
دورهمی با لادن مستوفی - ماجرای اختلاف سنی 20 ساله لادن مستوفی و همسرش در برنامه دورهمی
سخنان تکان دهنده امام جمعه کابل که ارزش شنیدن دارد
سخنان تکان دهنده امام جمعه کابل که ارزش شنیدن دارد - امام جمعه غرب کابل در خطبه های نمازجمعه این شهر با انتقاد از غفلت مسلمانان گفت: امروز کار را بجایی رسانده ایم که مسلمان دشمن تر از مسلمان ندارد.
افشاگری شقایق احمدی درباره شبکه جم
افشاگری شقایق احمدی درباره شبکه جم - فیلم/ افشاگری شقایق احمدی درباره فساد اخلاقی مدیر شبکه جم/ مرداب «جم» در انتظار بازیگران زن ایرانی!
انتقاد شدید "منیژه حکمت" در برنامه آزاده نامداری
انتقاد شدید "منیژه حکمت" در برنامه آزاده نامداری - حرف‌های تند و بی‌سابقه منیژه حکمت درباره خویشاوندسالاری در دولت یازدهم و فساد
سیلی خوردن زن دستفروش از مامور شهرداری در فومن
سیلی خوردن زن دستفروش از مامور شهرداری در فومن - انتشار فیلمی از برخورد زننده کارمند سدمعبر شهرداری فومن با یک خانم دستفروش افکار عمومی را جریحه دار کرد.
لحظه شهادت محسن خزایی به ادعای تروریست ها
لحظه شهادت محسن خزایی به ادعای تروریست ها - محسن خزایی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در سوریه حین تهیه گزارش از منطقه عملیاتی حلب به شهادت رسید.
جراحی پلاستیک کمرباریک‌ترین زن جهان در ایران!
جراحی پلاستیک کمرباریک‌ترین زن جهان در ایران! - بعد از چندی چارمز بازیگر زن فیلم‌های خاص اینبار پیکسی فاکس مدل مشهور فیلم های مستهجن به تهران آمده است. این دو بازیگر فیلم‌های متسهجن به فاصله کمتر از 4 ماه به تهران آمده‌اند تا از خدمات درمانی و جراحی پلاستیک پزشکان زبردست ایرانی با قیمتی بسیار ارزان بهره‌مند گردند.
رفتار خشن پلیس با یک شهروند در پمپ بنزین
رفتار خشن پلیس با یک شهروند در پمپ بنزین - ویدیوی تکان دهنده از شهلا ریاحی که همه چیز را فراموش کرده است / ویدیوی حضور ایرانی‌ها در تظاهرات ضد ترامپ تا نحوه تحلیل حیاتی و افخمی / ویدیویی از خداحافظی مردی از نسل طلایی موسیقی مقامی ایران؛ از دیگر ویدیوهای این بسته خبری است.
فیلم/ اشک‌های بی‌پایان «قیمت» در برنامه زنده تلویزیون
فیلم/ اشک‌های بی‌پایان «قیمت» در برنامه زنده تلویزیون - سروش جمشیدی در گفتگویی در برنامه «حال خورشید» در واکنش به سوال مجری این برنامه در ادای جمله‌ای درباره مهران مدیری اشک ریخت و از مهران مدیری تقدیر و تشکر کرد و گفت تا آخر عمر کاری‌ام مدیون او هستم.
عکس دونالد ترامپ در تهران
عکس دونالد ترامپ در تهران - دونالد ترامپ جوان در کنار جک نیکلسون در سفری که اوایل سال 57 به تهران داشتند. ترامپ به دنبال ساخت کازینویی در یکی از شهرهای شمالی بود
داستان معتضد و صدف طاهریان
داستان معتضد و صدف طاهریان - من هم هنرپیشه‌ای ایرانی را می‌شناسم که ترک وطن کرده و حالا هم بسیار معروف و تاثیرگذار است و اصلن هم فراموش نشده. آخرین فیلم‌اش هم اصلن تولید هالیوود نیست. زن هم هست و عکسهایی هم در همین مایه‌های عکس‌های طاهریان دارد. به قول کرمانشاهی‌‌ها خُب که چه؟ یکی معروف می‌شود یکی نمی‌شود؟
اظهارنظر غیرمنتظره مجری مشهور درباره گلشیفته
اظهارنظر غیرمنتظره مجری مشهور درباره گلشیفته - اظهارنظر غیرمنتظره مجری مشهور تلویزیون درباره گلشیفته فراهانی و الهام چرخنده/روایتی تلخ از غسالخانه و بهشت زهرای مرتضی پاشایی از زبان سیدجواد هاشمی
انتشار تصاویر مراسم ازدواج ژیلا صادقی مجری معروف
انتشار تصاویر مراسم ازدواج ژیلا صادقی مجری معروف - ژیلا صادقی و همسرش محسن رجبی مدتی است که ازدواج کرده اند. این مجری 43 ساله عکس هایی از مراسم ازدواجش و همچنین عکسی از خودش در لباس عروس را در سایت شخصی اش منتشر کرده است.
 سحر قریشی و مادرش !
سحر قریشی و مادرش ! - این بازیگر 29 ساله عکس جدیدی از خودش و مادرش را منتشر کرده است.
زیبایی صورتم بیننده را جذب می کند
زیبایی صورتم بیننده را جذب می کند - تینا آخوندتبار بازیگر زن تلویزیون و سینمای ایران در گفتگویی که با تی وی پلاس انجام داد، حرف های جالبی درباره شباهتش به الناز شاکردوست زد که بخش هایی از مهم ترین صحبت هایش را به صورت خلاصه در این ویدیو می بینید.
مار 400 کیلویی در دام یک کارگر ساختمان (فیلم و تصاویر)
مار 400 کیلویی در دام یک کارگر ساختمان (فیلم و تصاویر) - فیلمی که توسط یکی از کارگران این ساختمان ضبط شده یک مار عظیم‌الجثه را نشان می‌دهد که به یک جرثقیل زنجیر شده و بعد بالا کشیده شده تا شکم خالدارش دیده شود.
    پربازدیدها