چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ / Wednesday, 20 September, 2017

چگونگی تاثیر بر مخاطب به وسیله گوش کردن


چگونگی تاثیر بر مخاطب به وسیله گوش کردن
گوش کردن از آن جهت مهم است که چگونگی دوستی‏ها، استمرار آن، پیوستگی ارتباطات خانوادگی و حتی کارآیی شغلی - تا حد زیادی - به آن وابسته است. از نظر کمیت و مقدار زمان نیز انسان‏ها بخش زیادی از روز را به فرآیند گوش دادن اختصاص می‏دهند. طی تحقیقی که به عمل آمده است، ۷۰ درصد لحظه‏های بیداری افراد شاغل، به برقراری ارتباط می‏گذرد. از این زمان، نوشتن، ۹ درصد، مطالعه، ۱۶ درصد صحبت کردن، ۳۰ درصد و گوش کردن، ۴۵ درصد را به خود اختصاص می‏دهد. بنابراین هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی، فرآیند گوش کردن، از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است. لازم به ذکر است که گوش کردن (listing) با شنیدن (heaving)، متفاوت است.
شنیدن، کلمه‏ای است که برای توصیف آن بخش از فرایندهای حسی به کار می‏رود که از طریق آن تحریک‏های شنیداری توسط ساختار گوش دریافت شده، به مغز منتقل می‏شود؛ اما گوش کردن به فعالیت روان شناختی پیچیده‏تری اشاره دارد که درک و تعبیر و تفسیر اهمیت یک تجربه حسی را شامل می‏شود و به عبارت دیگر، گوش کردن، درگیری روان شناختی شدید با طرف مقابل است. به همین دلیل است که می‏توان صحبت‏های فرد دیگر را شنید؛ بدون آن که واقعاً به او گوش داد. به همین دلیل، در بسیاری از موارد گفته می‏شود که دوستانم به آن چه می‏گویم، گوش می‏دهند؛ ولی فلان شخص، صحبت مرا، فقط می‏شنود. در ادبیات و زبان عربی نیز گوش کردن را با واژه استماع و شنیدن را با واژه سمع بیان می‏کنند. بنابراین، گوش کردن فرایندی است که باید از مجموعه مهارت‏های زیر برخوردار باشد:
۱) مهارت‏های توجه.
۲) مهارت‏های پی‏گیری.
۳) مهارت‏های انعکاسی.
▪ مهارت‏های توجه‏
حالت درگیر بودن، تحرک جسمانی مناسب، تماس چشمی و...، از مهارت‏های توجه شمرده می‏شوند. حالت درگیر بودن؛ حالت درگیر بودن، برای گوش کردن اهمیت زیادی دارد؛ زیرا زبان بدن یا تن، اغلب با صدایی رساتر از واژه‏ها صحبت می‏کند و می‏تواند تأثیرگذارتر باشد. هر ناحیه بدن را می‏توان به گونه‏ای جهت داد که دعوت کننده ارتباط یا تسهیل کننده آن باشد و رابطه بین فردی را حفظ کند و نیز می‏توان به شکلی جهت داد که باز دارنده یا دلسرد کننده باشد و از ارتباط تأثیرگذارتر مانع شود. ارتباط، هنگامی توسعه و تعمیق می‏یابد که شنونده با بدنی متمایل به جلو و در فاصله‏ای مناسب، رو در روی طرف مقابل قرار گیرد و با وضعیتی گرم و پذیرا، هشیاری همراه با آرامش خود را به او انتقال دهد. پیامبر اکرم صلی‏الله‏علیه‏وآله هر گاه می‏خواست به حرف و سخن دیگری گوش فرا دهد، تمام چهره و روی خود را به سمت او می‏چرخاند و روبه‏روی او قرار می‏گرفت.
ـ تحرک جسمانی
تحرک جسمانی مناسب، برای خوب گوش کردن، ضروری است. تجربه نشان داده که مردم ترجیح می‏دهند برای شنوندگانی حرف بزنند که بدنشان خشک و بی‏حرکت نباشد. شنونده‏ای که فعال‏تر است، به عنوان فردی صمیمی، گرم و خودمانی تلقی می‏شود و مردم نیز دوست دارند با چنین افرادی ارتباط برقرار کنند و نه با افرادی که خونسرد، کناره‏گیر و گوشه‏گیر می‏باشند و همین امر در تأثیرپذیری‏شان نقش آفرین است. بدیهی است که از حرکات و رفتارهای غافل کننده، نظیر بازی کردن با کلید و سکه، جا به جا شدن مکرر، تماشای برنامه تلویزیون، سر تکان دادن برای عابران آشنا، خواندن روزنامه و...، باید پرهیز کرد؛ زیرا این عوامل در هنگام صحبت فرد مقابل، موجب حواس‏پرتی شدید می‏شوند و در ایجاد ارتباط منطقی و مستمر، نقش منفی ایجاد می‏کنند.
ـ تماس چشمی
تماس چشمی اثربخش، بیان‏گر میل و علاقه فرد به گوش کردن است. تماس چشمی، گوینده را قادر می‏سازد تا میزان پذیرش خود و پیامش را از جانب شنونده، ارزیابی کند. این کار، کمک می‏کند تا او مشخص سازد که وقتی در کنار شنونده قرار می‏گیرد، تا چه حد امنیت دارد. از طریق تماس چشمی، شنونده می‏تواند معانی عمیق‏تر کلام گوینده را بشنود. در واقع، گوش کردن، به معنای راه‏یابی به اعماق وجود گوینده و درک تجربه او از دیدگاه خودش تلقی می‏شود. یکی از بهترین راه‏های ورود به دنیای درونی طرف مقابل، دریچه چشم افراد است. چشم انسان‏ها، به اندازه زبانشان حرف می‏زند؛ با این تفاوت که زبان چشم این مزیت را دارد که بدون نیاز به فرهنگ لغت، در سراسر جهان، قابل درک است. نگاه کردن به چشم‏های گوینده (تماس چشمی)، یکی از صمیمانه‏ترین راه‏های برقراری ارتباط با دیگران است. در ویژگی‏های پیامبر اکرم صلی‏الله‏علیه‏وآله آمده است که وی هنگام گفت‏وگو با مخاطبین خود و شنیدن سخنان مخاطب خود، با گوشه چشم یا زیر چشمی به وی نگاه نمی‏کردند؛ بلکه با نگاه کردن به طرف مقابل، به شکل دقیق و مناسب، با او ارتباط صمیمی برقرار می‏کرد.فقدان تماس چشمی می‏تواند نشانه بی‏تفاوتی یا خشم باشد و نوعی تحقیر یا کوچک شمردن تلقی شود. هر چند گاهی اوقات دیگران از تماس چشمی احساس ناراحتی می‏کنند و تحت تأثیر خرده فرهنگ‏ها یا ویژگی‏های فردی نتوان از توانایی ایجاد تماس چشمی مناسب بهره جست، ولی همان‏طور که گفته شد، تماس چشمی در اغلب موارد، یکی از مؤثرترین مهارت‏های گوش دادن است.
ـ توجه روانی‏
بیشترین چیزی که از یک شنونده انتظار می‏رود، حضور روان‏شناختی اوست و از او انتظار می‏رود که به خاطر گوینده، در آن موقعیت، حاضر شود. هنگام گوش کردن به سخنان دیگری، نباید تظاهر به توجه کرد و تنها به توجه فیزیکی، تماس چشمی و حرک جسمانی اکتفا کرد؛ بلکه باید با حضور روان‏شناختی، تمام مهارت‏های فوق را معنی‏دار کرد و به گوینده این پیام منتقل شود که قلب و ذهن شنونده نیز به او توجه کافی دارد و در فضای روانی گوینده قرار دارد.
▪ مهارت‏های پی‏گیری‏
یکی از وظایف ابتدایی شنونده آن است که خود را در مسیر فرد دیگری، بیرون نگه دارد و دریابد که گوینده موقعیت خود را چگونه می‏بیند. طبیعی است که شنونده نباید با پرسیدن سؤال‏های متعدد و بیان جملات مکرر، باعث قطع یا منحرف شدن سخن گوینده شود. همچنین نباید شنونده با پرسش‏های مکرر خود، یک مکالمه را هدایت کند و یا به آن جهت دهد. همچنین نباید شنونده آن قدر حرف بزند که سخن گفتن را به خود اختصاص دهد. در عین حال، در مواردی که آمادگی کافی برای گفت‏وگو و ایجاد ارتباط ابتدایی در طرف مقابل یافت نمی‏شود، می‏توان از سرنخ‏های غیر کلامی زیادی که در احساسات و چهره ظاهری اوست، استفاده کرد و او را به گفت‏وگو و صحبت کردن دعوت کرد؛ مثلاً فرد شاد و با نشاطی که چند روز است در صحبت‏ها و گفت‏وگوها شرکت نمی‏کند، باید با راه‏های زیر او را به ایجاد ارتباط و سخن گفتن تشویق کرد:
۱) توصیف زبان بدن شخص دیگر؛ مثل «امروز خیلی بشاش به نظر نمی‏رسی» و «مثل روزهای قبل سرحال نیستی».
۲) دعوت به صحبت کردن یا ادامه دادن به صحبت؛ مانند «مایلی در موردش صحبت کنی» و یا «لطفاً ادامه بده».
۳) سکوت و فرصت دادن به فرد دیگر که تصمیم بگیرد صحبت کند و یا راجع به چیزی که می‏خواهد از آن حرف بزند، فکر کند
ـ تشویق‏های کوتاه‏
یکی از مهارت‏های پی‏گیری، تشویق‏های کوتاه است. تشویق‏های کوتاه، پاسخ‏های ساده‏ای است که گوینده را تشویق می‏کند تا هر طور که مایل است، داستان و سخن خود را بیان کند و در عین حال، شنونده را نیز فعال نگه می‏دارد. درواقع، یکی از مسئولیت‏های شنونده آن است که برای گوینده این فرصت را فراهم کند تا به صحبت در مورد یک موقعیت، به همان شکلی که آن را می‏بیند و احساس می‏کند، بپردازد.برخی افراد در تلاش هستند تا برای دور نگه داشتن خود از مسیر حرکت گوینده، به سمت عدم مشارکت عقب نشینی کنند. تشویق‏های کوتاه برای طرف مقابل، نقش علائم مختصری را دارند که نشان می‏دهند شنونده با گوینده همراهی می‏کند. در واقع، با کلمات و جملات بسیار اندک، شنونده سعی می‏کند تا گوینده را برای ادامه دادن به صحبت، تشویق کند. صرف بیان چند کلمه محدود، به طرف مقابل کمک می‏کند تا بداند که شنونده، بدون قطع جریان صحبت یا وضعیت خلقی او، به او گوش می‏دهد. تشویق‏های کوتاه که باید در ضمن گفت‏وگو و به تدریج بیان شوند، بیشتر در مراحل ابتدایی تعامل و برای تسریع گفت‏وگو، مورد استفاده قرار می‏گیرند.
شاید پر کاربردی‏ترین تشویق کوتاه، همان «هوم - هوم کردن» باشد. که بیان‏گر این است که «لطفاً ادامه بده؛ من دارم گوش می‏دهم و حرف‏هایت را می‏فهمم». پاسخ‏های کوتاه دیگری نظیر «توضیح بده، می‏فهمم، خب، بعد، بله واقعاً، ادامه بده و گوش می‏دهم» نیز در تشویق گوینده نقش مهمی دارند.لازم به ذکر است که تشویق‏های کوتاه، به معنای موافقت یا مخالفت با حرف‏های گوینده نیست؛ بلکه فقط به طرف مقابل اعلام می‏کند که بداند حرف‏هایش شنیده می‏شود. هر گاه تشویق‏های کلامی از نظر عاطفی و هیجانی با پاسخ‏های دیگر هماهنگ شوند، گوینده را در فرآیند خوداکتشافی، یاری خواهند داد. این فرآیند، به استمرار ارتباط کمک می‏کند.
ـ سؤال‏های کوتاه و باز
سؤال کردن، بخش جدایی‏ناپذیر از تعامل کلامی است و می‏تواند در فرآیند گوش کردن به سخنان طرف مقابل، نقش پی‏گیری را داشته باشد؛ ولی باید سؤال کوتاه و باز باشد و بیشتر به قصد تبیین دیدگاه و رفع نگرانی‏های گوینده باشد و نه شنونده؛ در غیر این صورت، سؤال کردن، جریان ارتباط را متوقف می‏سازد و انگیزه گوینده را برای استمرار ارتباط از بین می‏برد؛ زیرا گاهی به خاطر طولانی بودن و گاهی به خاطر محدود و بسته بودن سؤال و عدم آمادگی روانی گوینده برای پاسخ به سؤال محدود و بسته، امکان ادامه تعامل کلامی از بین می‏رود.
ـ سکوت توجه‏آمیز
سکوت شنونده، به گوینده فرصت می‏دهد تا در مورد آن چه مایل است بگوید، فکر کند و در نتیجه قادر باشد تا خود را به شکلی عمیق‏تر، بررسی کند. سکوت، به فرد دیگر، فرصت می‏دهد تا احساساتی را که در درونش غلیان می‏کند، تجربه کند و اجازه می‏دهد تا گوینده، به میل خود حرکت کند.
بدون تردید، سکوت بیش از حد هم توصیه نمی‏شود؛ زیرا سکوتی که زیادتر از حد لازم به کار رود، نه تنها نویدبخش نیست، بلکه نشانه عدم پاسخ به فرد نیازمند است.
▪ پاسخ‏های انعکاسی
هنر خوب شنیدن، شامل توانایی پاسخ انعکاسی است؛ یعنی شنونده احساس و یا مفهوم چیزی را که گوینده با او در میان گذارده است، بیان می‏کند و این کار را به گونه‏ای انجام می‏دهد که نشان دهنده درک و فهم و پذیرش وی باشد.
پاسخ‏های انعکاسی، چهار امر زیر را پوشش می‏دهد:
۱) توضیح‏
توضیح، پاسخی خلاصه کوتاه به گوینده است که اصل منظور او را از زبان شنونده بیان می‏کند. یک توضیح خوب، باید کوتاه و خلاصه باشد و فقط اصل پیام گوینده را منعکس کند و از جزئیات زائد که مانع تداوم گفت‏وگو هستند، صرف نظر شود و بر اصل موضوع، متمرکز باشد.
۲) انعکاس احساسات
منظور از انعکاس احساسات آن است که هیجان‏ها و احساسات مطرح شده توسط گوینده، با جمله‏هایی کوتاه به خود او برگردانده شود. هنگامی که گوینده در مورد مشکلی حرف می‏زند، انعکاس احساسات به او کمک می‏کند تا هیجان‏های خود را درک کرده، از این طریق، به سمت حل مشکل گام بردارد.
۳) انعکاس معانی
انعکاس معنا، هنگامی که با جمله‏ای کوتاه و مجزا بیان شود، بهترین شیوه انعکاسی است؛ یعنی علاوه بر انعکاس احساسات توسط شنونده، باید به انعکاس معانی و محتوای کلام و سخن گوینده نیز پرداخته شود و به معنا و منظور گوینده و مضمون سخنان او پاسخ داده شود و از این طریق، گوش کردن شنونده، کارایی بیشتری پیدا خواهد کرد و به عبارت دیگر، هر گاه احساسات و حقایق، در پاسخ کوتاه به یکدیگر پیوند بخورد، انعکاس معنا حاصل می‏شود.
۴) انعکاس تلخیصی‏
انعکاس تلخیصی، تکرار مختصر و کوتاه موضوعات اصلی و احساساتی است که گوینده در بخش طولانی از گفت‏وگو مطرح کرده است و در نتیجه، آن را می‏توان توسط یکی از مهارت‏های مطرح شده، منعکس کرد. با کمک این مهارت، می‏توان برخی از صحبت‏های اخیر را به یکدیگر مرتبط ساخت و احساسات یا مسائل را از طریق بازگیری خلاصه آنها، به طور واضح‏تر و روشن‏تر بیان کرد. بدون شک این نوع تلخیص، زمانی سودمند است که گوینده از نظر عاطفی، آمادگی رویارویی با تلخیص شونده را داشته باشد.بازگویی صحبت‏های اصلی گوینده، کمک می‏کند تا بخش اول گفت‏وگو، به نتیجه برسد و برای بخش بعدی آن نیز جهت و مسیر مشخصی فراهم شود.
تلخیص خوب، اغلب برای گوینده این امکان را فراهم می‏سازد تا وضعیت خود را به شکلی واضح‏تر درک کند و گوینده را قادر می‏سازد تا به شکلی عمیق‏تر و جهت‏دار و با پیوستگی بیشتر، صحبت کند. همچنین می‏تواند رشته‏های از دست رفته یک گفت‏وگو را در نتیجه‏گیری نهایی خود، به یکدیگر پیوند زند.

نویسنده:رابرت بولتون
منبع:ماهنامه پرسمان

منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

کلمات در حال جستجو
انصراف دهندگان , رقابت های , بانک اسرائیلی , کمک جهیزیه , سیان ویلیامز , سیستم انتقال رادیویی , برنامه تحول نظام سلامت , رفاه و تعاون , حیوانات کمیاب , پتروپارس , فالح الفیاض , بارنامه , اتوبوس گردشگری , عراق و آمریکا , هو شدن , مرجع شیعیان , کاوشگران ایرانی , شرکت هواپیمایی نفت , انسان ها , محکوم کردن حادثه تروریستی , پوری حسینی , مسمومیت دانشجویان در شیراز , ارتحال امام , پرتماشاگرترین تیم آسیا , علی‌اکبر عابدی , جنبش زنکی , فرستاده آلمانی سازمان ملل به لیبی , بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی , فوتبال امارات , پیامک تبریک نوروز , برنامه های حرم مطهر , فرمانده هوا فضای روسیه , درخت گردو , مشهورترین جادوگران , دروازه بان تاریخ , سید رضا موسوی , کشته شدن اعضای پ ک ک , زهیر مطهری , الرمیحی , علی وزیری , آزادشهر گلستان , نماز و فضای مجازی , احمد حمیدی , باشگاه سعودی , شخصیت حقوقی , قیمت مرغ , نماینده ورامین , ریزموج , روند صدور ویزا , چتری ,

برخی از مطالبی که کاربران هم اکنون در حال خواندن آن هستند
سیزده‌بدر , منطقه دوم , دریاچه مهارلو , رفتار اجتماعی اولیه , مجموعهٔ خان , گیلان غرب، استان كرمانشاه , درمان , جهانجوی پیش جهان‌آفرین , برنامه آبادانی اجراء شده در کشور , ۹۸۳ م. دایرةالمعارف شفا، قانون، دانش‌نامه علائی , واکنش در خاک‌ها , ساختار سازمان ملی جهانگردی , کنگرهٔ پان آفریقایی (PAC) , تركیبات شیمیائی , پل پنج چشمه , واکسیناسیون در مقابل انتروباکتریا , زایش در بز , جدول واردات در سال‌های مختلف به میلیون دلار , اینترنت , پیش‌آگهی ,

برخی منابع مهم خبری
dolat.ir دولت , carnp.com کار ان پی , javanonline.ir روزنامه جوان , banifilm.ir روزنامه بانی فیلم , ensafnews.com انصاف نیوز , farhangemrooz.com فرهنگ امروز , dchq.ir ستاد مبارزه با مواد مخدر , wafa.ir وفا , fetnehnews.ir فتنه , zanefarda.ir زن فردا , arw.ir دیده بان حیوانات , footballiran.ir فوتبال ایران , itna.ir ایتنا , asrarnews.ir روزنامه اسرار , seemab.ir سیماب , chtn.ir میراث آریا , behdashtnews.ir بهداشت نیوز , citna.ir سیتنا , omidnameh.com امیدنامه , yazdfarda.com یزدفردا , vetnews.ir وت نیوز , edunews.ir آموزش , namanews.com نما , persianmags.com پرشین مگز , p30world.com پی سی ورلد , harfeno.com حرف نو , qeshmdaily.com قشم , tarafdari.ir طرفداری , click.ir کلیک , aecinema.ir هنر و تجربه ,

وبگردی
بالاخره خودروی چینی بخریم یا نه؟
بالاخره خودروی چینی بخریم یا نه؟ - جیلی، چری، لیفان، ام وی ام، جک و ... همگی اسامی ماشین های چینی است که در چند سال اخیر بازار ایران را قرق کرده اند. ماشین های خوش بر و رویی که حالا مشتری های زیادی هم پیدا کرده اند و به دلیل آپشن های مختلفی که دارند، خیلی ها را به سمت خودشان جلب کرده اند اما از آنجا که پشت سر اجناس چینی هیچ وقت خوب حرف نمی زنند، این ماشین ها هم هیچ وقت با اقبال عمومی مواجه نشدند.
مشاهده زندگی جدید خانم رهنما فعلآ بلامانع است / عکس
مشاهده زندگی جدید خانم رهنما فعلآ بلامانع است / عکس - عقد «بهاره رهنما» و همسرش در حرم امام رضا (ع)
اولین گفت‌وگو با بهاره رهنما و همسر دومش / فیلم
اولین گفت‌وگو با بهاره رهنما و همسر دومش / فیلم - فیلم - اولین گفت‌وگو با بهاره رهنما و همسر دومش بعد از شروع زندگی مشترک را تی وی پلاس منتشر کرد.
لحظه دیدار امیرعباس (کچلیک) و محمدرضا گلزار!
لحظه دیدار امیرعباس (کچلیک) و محمدرضا گلزار! - امیر کچلیک، کودک خوش زبان مازندرانی را حالا همه می شناسند. کودک بامزه ای که با ویدئوی کچلیک در اینستاگرام مشهور شد و به برنامه ماه عسل هم راه پیدا کرد. او چندی پیش در یک ویدئوی دیگر گفت که آرزو دارد محمدرضا گلزار را ببیند. آرزوی امیر حالا برآورده شده و او توانسته با محمدرضا گلزار دیدار کند. عکس العمل تماشایی امیر کچلیک را در لحظه دیدن گلزار در ویدئوی زیر ببینید.
تصاویر ازدواج مجدد بهاره رهنما
تصاویر ازدواج مجدد بهاره رهنما - بهاره رهنما که بیشتر کارهای او با مضمون ظنز و کمدی است . روز شنیه 4 شهریور با امیر خسرو عباسی ازدواج کرد.
جنجال جدید جواد خیابانی
جنجال جدید جواد خیابانی - «فدای سرت که سرم را می‌بری» این جمله یعنی اینکه من اصلا کاری که تو می‌کنی (داعش) برام مهم نیست. من اینجا آمده ام تا در دفاع از حریم و حرمت خاندان پیامبرم سر بدهم.
اولین گفتگو با حمید صفت پس از دستگیری / تصاویر
اولین گفتگو با حمید صفت پس از دستگیری / تصاویر - حمید صفت خواننده رپ،پس از پنج ساعت انکار سرانجام در جریان تحقیقات پلیس به قتل پدرخوانده اش اعتراف کرد.
فیلم حضور تینا آخوندتبار در مسابقات بوکس!
فیلم حضور تینا آخوندتبار در مسابقات بوکس! - این بازیگر ایرانی که مدتهاست خبری از حضور او در عرصه هنر نیست برای اولین بار مقابل حریف چینی مسابقه داد.
فیلم لحظه فوت میوه فروش پس از درگیری با ماموران شهرداری
فیلم لحظه فوت میوه فروش پس از درگیری با ماموران شهرداری - در صحنه درگیری ماموران شهرداری قم بادستفروشی درخیابان شاهد،ماموران باکوبیدن سردستفروش به جدول خیابان وی رابقتل رساندند
ویدیو کامل از نبرد و اسارت شهید حریم آل الله محسن حججی
ویدیو کامل از نبرد و اسارت شهید حریم آل الله محسن حججی - شهید محسن حججی از مدافعان حرم در سوریه بود که پس از اسارت بدست تروریست های داعش به شهادت رسید.
جشن تولد ۶۰ سالگی مهرانه مهین‌ترابی
جشن تولد ۶۰ سالگی مهرانه مهین‌ترابی - جمعه ۲۰ مرداد بیست و پنجمین مراسم «تولد ماه» به مناسبت سالروز تولد مهرانه مهین‌ترابی، بازیگر سینما و تلویزیون، با حضور جمعی از هنرمندان در موزه هنرهای دینی برگزار شد.
سلفی حقارت فراموش شدنی نیست
سلفی حقارت فراموش شدنی نیست - تصویر پشت صحنه برنامه رادیویی فرزاد حسنی و دوستانش را مشاهده می کنید.
دختر خلخالی: پدرم خشن نبود/ اهل مماشات نبود
دختر خلخالی: پدرم خشن نبود/ اهل مماشات نبود - مدرسه که می‌رفتم تقریباً همه معلم‌های من می‌دانستند که پدر من کیست. این خیلی اذیت می‌کرد. تک‌وتوک می‌آمدند و سفارش دوست و آشنایی را برای کاری می‌کردند.
اسکورت تامل برانگیز و عجیب خودروی مهران مدیری در مشهد!
اسکورت تامل برانگیز و عجیب خودروی مهران مدیری در مشهد! - مهران مدیری که برای حضور در جمع مخاطبان فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» به مشهد رفته بود با اسکورت ویژه به سینمایی رفت که هوادارانش برای استقبال منتظر او بودند.
حرکات عجیب احمدی  نژاد هنگام تعریف خاطرات بقایی از زندان!
حرکات عجیب احمدی نژاد هنگام تعریف خاطرات بقایی از زندان! - حرکات عجیب احمدی نژاد هنگام تعریف خاطرات حمید بقایی از دوران زندان کوتاه مدتش
آزاده نامداری تیتر یک پرتیراژترین روزنامه سوئیس/ عکس
آزاده نامداری تیتر یک پرتیراژترین روزنامه سوئیس/ عکس - روزنامه پرتیراژ عصر سوییس بنام بلیک که بصورت رایگان توزیع میشود ، این تیتر را برای آزاده نامدارى انتخاب کرد:دورویی!
چرا واکنش افکار عمومی به آزاده نامداری بی رحمانه است؟
چرا واکنش افکار عمومی به آزاده نامداری بی رحمانه است؟ - متاسفانه جامعه ما و نظام ها و نهادهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه افراد را تشویق و حتی وادار می کنند چیزی غیر از آن خود واقعی خود باشند. اگر خانم نامداری خود را خیلی محجبه نشان نمی داد شاید این واکنش بی رحمانه نسبت به ایشان ایجاد نمی شد.
فیلم | لحظه هولناک اسید پاشی در خیابان ولی‌عصر
فیلم | لحظه هولناک اسید پاشی در خیابان ولی‌عصر - فیلم - تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته از لحظه اسید پاشی در یک مغازه در خیابان ولی عصر تهران را در ویدئوی زیر می‌بینید.
پربازدیدها