سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

دوخت روکش مبل


دوخت روکش مبل
از پارچه ارگانزای سفید یا هررنگ دیگری كه دوست دارید می توانید این روكش رومبلی را درست كنید.
ابتدا دورتادور لبه ارگانزا را تابزنید. در قسمت پشت صندلی پنج عدد پلیسه به اندازه پیلی های دوسانتیمتری ازعرض بدوزید. برای این تعداد پلیسه حدود ۳۰ سانتیمتر پارچه بیشتر درنظربگیرید، پارچه را روی صندلی بكشید و با سنجاق به صندلی وصل كنید و پارچه را روی صندلی شكل و فرم دهید. پس از اینكه فرم دلخواه به دست آمد، با كوك های ریز آنها را ثابت كرده و سنجاق ها را درآورید. دوسرانتهای پارچه را در عقب صندلی به هم جمع و وصل كنید و با یك پاپیون به رنگ دلخواه مانند گل رز ببندید.
با پارچه های ابریشم خوش بافت و مرغوب می توانید صندلی های كهنه خودتان را زیبا و دلپسند كنید.
امروزه روكش های شل و آزاد می پسندند، در تزئین مبلمان منزل و روكش ممكن است به اندازه مبل باشد و یا شل و آزاد مبل را بپوشاند و شما می توانید براحتی آن را به تن مبل كنید و اگر خواستید آن را درآورید یا حتی روكش را طوری روی صندلی بپیچید كه مدل صندلی تغییركند، باید موقعیت خانه خودتان را خوب بشناسید و بدون شتاب زدگی تصمیم گیری كنید. باید هنگام انتخاب روكش هارمونی رنگها را درنظربگیرید.
برای روكش مبل رسمی و تشریفاتی می توانید از رنگهای ملایم و پارچه های طرح و نقش گل برای روكش مبلمان غیررسمی و از پارچه های راه راه و پیچاژی برای مبلهای معمولی و راحتی استفاده كنید.
روكشهای آزاد و شل این امتیاز را دارند كه در هر فصل بتوانید رنگهای مختلف متناسب با همان فصل روكش مبل را انتخاب كنید و هروقت خواستید آنها را براحتی عوض كنید.
رنگ پارچه ای روكش مبل را یك درجه تیره تر از رنگ پارچه اصلی مبل انتخاب كنید.
خرید پارچه های ارزان همیشه صرفه جویی كاذبی است وقتی كه صرف می كنید و زحمتی كه متحمل می شوید، باید ارزش داشته باشد و روكش دوام خوبی هم داشته باشد. چند نمونه از روكش های مبل و صندلی را ملاحظه می كنید. باكمی دقت و توجه شما نیز می توانید مشابه آنها را بنا به ذوق و سلیقه خود بدوزید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید