پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

مرزبندی با افراطیون


مرزبندی با افراطیون
این روزها عناصر افراطی دوم خردادی که جایگاهی در میان مردم ندارند در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی و به بهانه حمایت از مهندس میرحسین موسوی به این شهر و آن شهر و این محفل و آن محفل می روند و حرفهای کهنه و نخ نما شده خودشان را مطرح می کنند. این جنب و جوش ها در آستانه دوم خرداد بیشتر شده و از قرار معلوم تعدادی از این افراد عازم سفر به شهرهای مختلف هستند تا با استفاده از فرصت انتخابات یک بار دیگر عقده گشائی کنند و همان حرف های کهنه را به زبان بیاورند.
دوم خرداد از این نظر که مردم به مناسبت انتخابات هفتم ریاست جمهوری پای صندوق های رای حضوری گسترده یافتند یک حماسه بود. اما متاسفانه با اینکه آن حماسه را مردم آفریده بودند عناصر افراطی که منتظر فرصت بودند از موقعیت پدید آمده سواستفاده کردند و سوار موج شدند و با ساختارشکنی های خطرناک حتی تا مرزبراندازی پیش رفتند. آنها بودند که پیشگام حرمت شکنی ها شدند به مقدسات دینی تاختند نظریه انحرافی تقابل اسلام با آزادی را مطرح کردند انقلاب را خاتمه یافته اعلام نمودند و اصولی که امام خمینی آنها را ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی معرفی می کردند را آماج حملات خود قرار دادند. واقعه شرم آور ۱۸ تیر ۷۸ را همین عناصر افراطی پدید آوردند که البته با سیلی محکمی که مردم در راه پیمائی ۲۳ تیر به صورت آنها نواختند وادار به عقب نشینی شدند.
افراطیون دوم خردادی با کارهای خلاف خود زمینه را برای بی اعتمادی مردم به این جریان فراهم ساختند و همین امر موجب شد آنها به تدریج در چند انتخابات سنگرها را یکی پس از دیگری از دست دادند و منزوی شدند. مردم هنوز فراموش نکرده اند لبخندهائی را که همین عناصر افراطی به قدرت های استکباری می زدند و سخنانی را که یکی از آنها در نطق پیش از دستور خود در مجلس ششم شورای اسلامی آنچنان باب طبع دشمنان نظام جمهوری اسلامی داد سخن داد که اعتراض فوری رئیس مجلس که خود شیخ اصلاحات و دوم خردادی بود را برانگیخت بطوری که بر سر او فریاد زد که آنچه تو گفتی با آنچه رادیو اسرائیل می گوید تفاوتی ندارد.
نامه پراکنی های همین عناصر افراطی در مجلس ششم تحصن آنها به بهانه های واهی و در واقع با هدف باج خواهی از نظام و آلودگی های رسانه ای آنها که روزنامه هایشان را به بلندگوهای آمریکا و صهیونیست ها تبدیل کرده بود تا آنجا پیش رفت که حتی رئیس جمهور وقت که حماسه دوم خرداد با رای بالای مردم به او رقم خورده بود فریاد بر آورد که از درون اردوگاه اصلاحات صدای دشمن به گوش می رسد.
این افراد بعد از ۴ سال تحمل انزوا اکنون بار دیگر سر بر آورده اند و به بهانه حمایت از یک داوطلب ریاست جمهوری همان حرف های بی مشتری را تکرار می کنند. هرچند عملکرد افراطی جناح مقابل نیز شرایط را برای سر برآوردن رقیب مساعد کرده است ولی در این میان مردم چه گناهی دارند که افراطیون دو طرف آنها را همچون توپ فوتبال تصور کرده اند که باید از این میدان به آن میدان پرتاب شوند و بلاتکلیف بمانند مردم در این مدت هم مدعیان اصلاحات را تجربه کرده اند که تحت این نام زیبا تیشه به ریشه اصول و آرمان ها زدند و خطوط قرمز را یا انکار کردند و یا فرمان عبور از آنها را صادر نمودند و هم مدعیان اصولگرائی را آزمودند که در عمل « عدول گرا » از آب در آمدند و همین عملکرد موجب شده است افراطیون دوم خردادی فضا را برای فعال شدن مجدد مناسب تشخیص بدهند و به این هوس بیافتند که بازی تمام شده را بار دیگر شروع کنند.
در این میان آنچه نگران کننده است اینست که افراطیون دوم خردادی تلاش می کنند کسی را که با آنها مرزبندی مشخص دارد و عملکرد او در دوران دفاع مقدس و بعد از آن ثابت کرده است از جنس آنها نیست از اردوگاه خود بدانند و با مصادره کردن او بهانه ای برای تکرار حرف های کهنه و منسوخ و بی اعتبار خود بتراشند و در اینجا و آنجا خود را مطرح نمایند. تصریح به اینکه : من مستقل آمده ام و وامدار هیچکس و هیچ جریانی نیستم دست رد محکمی بر سینه این افراد است ولی علیرغم این بیان صریح باز هم افراطیون به راه خود می روند و دست از شیطنت برنمیدارند.
این روش قابل تامل نشان از یک توطئه دارد. به نظر می رسد افراطیون دوم خردادی درصدد بدنام کردن کسی هستند که می دانند گروه خونی او بهیچوجه به آنها نمیخورد. آنها میخواهند با حمایت های خود از این داوطلب ریاست جمهوری بهانه ای به دست جناح مقابل بدهند تا بتوانند تبلیغات منفی خود را سازماندهی کنند و این ضربه ای باشد بر همان کسی که آنها خود را حامی او معرفی می کنند تا جلوی پیروز شدن او گرفته شود. افراطیون البته این طرح را هم به عنوان جایگزین دارند که اگر برخلاف تمایل آنها نتیجه انتخابات چیز دیگری شد و فردی که آنها به ظاهر از او حمایت می کنند کرسی ریاست جمهوری را از رقیب تحویل گرفت و خود بر آن تکیه زد زمینه ای برای سهم خواهی فراهم کرده باشند و به عنوان مدعی به صحنه بیایند.
اما این توطئه با هوشیاری کسی که می گوید مستقل آمده ام و وامدار هیچکس نیستم باید خنثی شود و این نقشه باید نقش بر آب گردد. واقعیت اینست که هر یک از دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا به دو بخش افراطی و معتدل تقسیم می شوند. افراطی های هر دو جناح برای نظام و کشور مضرند و معتدل ها مفید و ارزشمند و قابل جذبند. ما با افراطی ها مرزبندی داریم و بر سر آرمانهای انقلاب اصول ارزشها قانون اساسی ولایت فقیه و مصالح کشور با هیچکس معامله و سازش را جایز نمیدانیم . هیچیک از داوطلبان ریاست جمهوری را نیز منهای این مرزبندی ها قابل تحمل نمی دانیم . این کشور و این ملت فقط با این مرزبندی است که می تواند استقلال خود را حفظ کند و در سایه اسلام به پیش برود. این مرز مستحکم را در هیچ شرایطی و به نفع هیچکس و در هیچ زمانی قابل عبور نمی دانیم .
منبع : روزنامه جمهوری اسلامی


همچنین مشاهده کنید