جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

چرا رضایی؟


چرا رضایی؟
برگزیدن محسن رضایی و رای به وی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گرچه برای کسانی که رضایی را می شناسند و رفتار وگفتار او را در سالهای اخیر رصد کرده اند،بدیهی و طبیعی می نماید ،اما در این میان هستند کسانی که می گویند رضایی نامزد اختصاصی دو جریان و جناح اصلی سیاسی کشور نبوده و این جا هم مانند دیگر کشور ها به علت نا کافی بودن پشتیبانی سیاسی و تبلیغی از وی بهتر است خودرا از لذت رای دادن به فرد پیروز محروم نکنیم!
این پایه ی سست استدلال شماری از افرادی است که حرف های محسن رضایی را خوب دانسته اما دل در گرو رای به دیگری دارند.
در این مقال خواهیم گفت که چرا رای به رضایی از سوی اقشار مختلف وآحاد جامعه طریق صواب و تامین کننده بیشترین میزان از منفعت ملت خواهد بود.
۱) در پاسخ به استدلال سست بنیان آمده دربالا باید گفت: محسن رضایی به شخصه اصیل و باریشه‌تر از بسیاری از کسانی است که این روزها با اتصال به دو جریان سیاسی کشور خود را اصولگرا یا اصلاح طلب معرف می کنند. وی عنصر سوم خارج از چارچوب نظام وغریبه نبوده بلکه از بطن و متن مردم و نظام برخاسته و فردی است تاثیر گذار.
در عین حال از احترام و شان ویژه نزد جریانات سیاسی برخوردار است. گرچه این احترام وشان نه از سر رافت جریانات سیاسی بلکه نتیجه مجبور بودن آنها به پذیرش و اعتراف به سهم و نقش ویژه رضایی در تاریخ مبارزه استبداد و استعمار،پیروزی انقلاب،دفاع مقدس و تدوین برنامه و سند چشم انداز ایران اسلامی است.
پس کوتاه سخن اینکه رضایی بیش از بسیاری از مدعیان،فرزند انقلاب ، مدیر برخاسته از آن و آشنا به طریق ملک داری و اداره امور در این دیار است.
آنچه او در دوره های مختلف برای انقلاب و ایران در طبق اخلاص نهاده جان شیرین و آبروی پر قدرش بوده است.
۲) رضایی ضمن احترام به آرا و عقاید جریانهای سیاسی موجود به مطالعه عمیق نظرات و اعمال آنها پرداخته و برای تامین حداکثر منفعت مردم در امور اقتصادی و اجتماعی دارای دیدگاه و برنامه مدون است.
او طراح تئوری دولت ائتلافی با برنامه عمل توافقی است و برای اداره امور، مدیریت مقتدرانه ائتلاف نیروهای کار آمد و متعهد را برنامه ریزی کرده است.
۳) رضایی در برنامه خود اقتصاد را هدف و گزینه اول قرار داده است و سخن از انقلاب اقتصادی می گوید.
فاتح خرمشهر بیرون کردن فقر و بیکاری و تورم از کشور را کم اهمیت تر از آزادی خرمشهر نمی‌داند. او از دیگران در زمینه اقتصاد تضمین خواسته و خود تضمین ارائه می کند.
۴) در حالی که منتسبین به جناح های سیاسی هزاران وعده عمل نکرده به روی دست خود دارند، رضایی به وعده هایش و وظایفش در جنگ و دفاع میهنی به خوبی عمل کرده است.
رضایی و همراهانش در قوه اجرایی کشور هنوز امتحان پس نداده و بکر و البته پای کار و آماده هستند. این فرصتی است برای ملت ایران تا از آن بهره ببرند.
اگر همه می گویند تورم بد است و بیکاری زشت و باید با آنها مقابله جدی شود ، چرا نباید فرصت را به کسی داد که وعده عمل نشده در کارنامه ندارد واخلاص و جانفشانی را با تدبیر، علم اقتصاد،ژرف نگری و استفاده از همه ظرفیت های کشور همنشین و قرین ساخته است؟
۵) نحوه وعده دادن رضایی در طول مبارزات انتخاباتی یک سره متفاوت با دیگر کاندیداهاست.
او اگر می گوید خدمت سربازی را یک ساله می‌کند، ادامه می دهد که این موضوع به نظر رهبری نظام و مجلس بستگی دارد اما من می دانم چگونه در این باره قانون بنویسم یا در باره حقوق شهروندی و جرم سیاسی و غیره آن را در مجلس تصویب و بعد به کارکنان دولت اموزش خواهد داد و می افزاید: افراد را در برابر اجرای قانونی که آموزش آن را دیده اند مسئول خواهد دانست.
در حوزه مهم اقتصاد برنامه های زیادی دارد از جمله مدل فدرالی اقتصاد ملی را آماده کرده و دیگر موارد که خود این روزها بهتر از ما می‌گوید.
آری رضایی به نظر برخی جرمش این است که کار بلد تر از دیگران است اما در باند و گروه آنها نیست.او راست قامتی است با ریشه که نه دوربین جنگی دیروز و نه عینک پنسی امروز مقابل دیدگانش دکور و تزئین برای نمایش نبوده و نیست.
۶) احزاب و گروه های سیاسی تا امروز ،حداقل نسبت به رضایی کم لطف بوده اند،اما او در برابر آنها از دایره انصاف ، حفظ احترام و نقد دلسوزانه خارج نشده است.
همین امروز هم او خواهان استفاده از توان و ظرفیت همه جریان هاست منتهی در مدلی هدفمند که در آن آنچه دیگران بر سرش دعوا می کنند مثل حفظ حقوق و کرامت انسانی و شهروندی، آزادی های سیاسی و البته توسعه اقتصادی و فرهنگی به برنامه و قانون تبدیل و به آن عمل شود.
حال فرصتی مناسب است تا ملت با هشیاری و انتخاب رضایی ثایت کند با کسی عقد اخوت دایم ندارد و برای سربلندی بیشتر ایران و ایرانی و تامین منافع خویش از فرصت بهترین استفاده را می برد.خلاصه این که قدر و بها و منزلت بخش نهایی مردم ما هستند ، نه این و آن گروه.
۷) انتخاب رضایی به همین دلایل ساده گفته شده در بالاست، دولت امید ، کریمه و عشق و هر آنچه دیگران گفته اند ، در دولت او متجلی و خلاصه است که دولتش دولت ملت خواهد بود یا به تعبیر دیگر (دولت فرصت تازه برای ملت).
ملتی که می خواهد واقعا از چنبره نابسامانی ها خارج شده و به قول دکتر رضایی در عرصه و ساحت اقتصاد و فرهنگ نیز همچون عرصه های سیاست و امنیت اوج گرفته و پرواز کند.دیگران گفتند و انجام نداند یا نتوانستند، در این حال انتخاب مردی از جنس مردم و نظام که صداقت و برنامه و البته شجاعت اثبات شده دارد انتخاب درست ، عین صواب و مطابق با منفعت ملت خواهد بود.
رضایی فرصتی است که ملت قدر او را خواهد دانست . ملتی که همیشه رقم زننده رویدادها و حماسه های بزرگ است و بهتر از هر کس برای خود تصمیم می گیرد.
بعد از تحریر:
چند روز پیش پسرم که در مقطع دبستان است ، پرسید : به کی رای میدی؟
گفتم تو اگر بودی به کی رای می دادی ؟
گفت: به رضایی.
تعجب کردم چون از این نوع حرف ها با او نگفته بودم.
گفتم:کی این را به تو یاد داده .
گفت:دوستی در مدرسه دارم که پدرش جانباز جنگه... اون میگه: اگه بابای من و دوستاش مثل محسن رضایی نبودن، امروز اینجا عراق بود.
گفتم: دوستت راست میگه.
منبع : سایت تحلیلی خبری عصر ایران


همچنین مشاهده کنید