پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

رنگ سبز یعنی تحریم معنا ندارد


رنگ سبز یعنی تحریم معنا ندارد
نقد برنامه های کاندیداها توسط رقیب و یا کارشناسان و آحاد مردم امری طبیعی و عادی است. اما با کمال تاسف این روزها کار از انتقاد گذشته و بازار تهمت و افترا و تلا ش برای بی دین و کافر نشان دادن رقیب فکری و سیاسی و طرفداران آنها از یک طرف و عین اسلا م و انقلا ب نشان دادن کاندیدای خویش از طرف دیگر به اوج خود رسیده است.
چندی پیش مدیر مسئول یک روزنامه ظاهرا اصولگرا نقد و انتقاد آقای مهندس میرحسین موسوی به عملکرد دولت آقای احمدی نژاد را حمله به ایشان تعبیر نمود و سپس نتیجه گرفتند که حمله به احمدی نژاد حمله به اسلا م و انقلا ب است. با توجه به استقبال گسترده مردم اقصی نقاط کشور از برنامه های مهندس میرحسین موسوی و فراگیر شدن رنگ سبز که نماد ستاد تبلیغاتی این سید بزرگوار است بعضی از عزیزان خود را به هر آب و آتشی می زنند تا مانع از گرایش روز افزون مردم به مهندس موسوی شوند. در همان حالی که رقبای سیاسی آقای مهندس موسوی از به کارگیری رنگ سبز بر آشفته و یک بار آن را نماد انقلا ب مخملین معرفی و بار دیگر استفاده از این رنگ را سو» استفاده از مقدسات برای رسیدن به مطامع دنیوی قلمداد می کنند خود راهی خطرناک را در پیش گرفته اند. ظاهرا مزه قدرت اجرایی کشور برای عده ای چنان شیرین است که خیلی راحت دیگران را یزیدی و خود را حسینی قلمداد کرده و عرصه انتخابات را به قیام عاشورا تشبیه می نمایند.
این یک ادعا نیست بلکه یک واقعیت بسیار تلخ و ناگوار است که این روزها توسط برخی از حامیان پروپاقرص آقای احمدی نژاد صریحا عنوان می شود. این مدیر مسئول در سفر تبلیغاتی به اصفهان با اشاره به برخی کاندیداهای حاضر در انتخابات و طرفداران آنها گفت: تو شال سبز می بندی؟ شال سبز که مقدس تر از قرآن نیست. قرآن راهم بر سر نیزه کردند باید دید ماهیت امر چیست و باید دید آیا تابلوها با ماهیت کار سازگار است یا خیر؟
وی در ادامه تصریح می کند: دشمن خیال جمع داشته باشد که دیگر مالک بر نمی گردد، صحنه عاشورا است ولی این بار قرار نیست حسین شهید شود بلکه زمان هلا کت یزیدها و عمرسعدهاست.
آنچه از قرائن و شواهد پیداست مانند ۹ انتخابات دیگر ریاست جمهوری اسلامی ایران تنها قرار است در روز ۲۲ خرداد ماه سال جاری انتخابات دهم ریاست جمهوری برگزار شود. کاندیداهای محترم چهارگانه هم مورد تایید شورای محترم نگهبان قرار گرفته و مردم هم باید یکی از آنها را برگزینند بدیهی است هر یک از کاندیداها باید نظرات خود را در مورد مسائل مختلف سیاسی و اقتصادی و سیاست خارجی وضعیت موجود کشور و ... ابراز نمایند. اینکار عادی و ضابطه مند در کشور ما چه ارتباطی با یزید و عمر سعد دارد؟ شورای محترم نگهبان به عنوان مرجع ذی صلاح قانونی تایید صلاحیت ها که شش فقیه عادل واسلا م شناس در آن عضویت دارند کدام کاندیدای یزیدی را تایید نموده است؟ چرا و براساس کدام معیار آقای احمدی نژاد و یا اردوگاه حامیان وی حسینی بوده و میرحسین موسوی و حامیانش یزیدی هستند؟ آیا قرار است در انتخابات ریاست جمهوری کسی کشته شود؟ بعضی ها فراموش کرده اند که رقابت های انتخاباتی نه تنها صحنه نبرد و کارزار و درگیری و خونریزی نیست بلکه عرصه، عرصه افکار و اندیشه و برنامه هاست.
این چه بیماری خطرناکی است که دچار عده ای شده است و آنان هر کسی که برخلاف میل و اراده سیاسی شان حرکت کند را به خروج از نظام متهم نموده و انواع و اقسام برچسب ها را به او می زنند؟ براستی اگر آیت الله هاشمی رفسنجانی، مهندس موسوی، سید محمد خاتمی، دکتر حسن روحانی، حجت الاسلام کروبی، محسن رضایی و ... که همگی از شاگردان و همراهان امام خمینی «ره» و یاران صادق مقام معظم رهبری و خادمان توانای ملت در سه دهه گذشته بوده و هستند به زعم عده ای تنگ نظر از گردونه انقلا ب خارج شده باشند و یا برخی از آنها درصدد راه اندازی انقلا ب مخملین باشند و ... آیا نباید فاتحه انقلاب را خواند؟ کسانی که چنین روشی را در پیش گرفته اند بدانند دانسته یا نادانسته به نظام جمهوری اسلا می ایران ضربه وارد می نمایند.
رنگ سبز انتخاب شده توسط آقای موسوی، رنگ نشاط، امیدو شادمانی است. سبز پیک خوش آواز و فرحبخش آغاز بهارو نو شدن است آنچه این روزها فضای شهرها و روستاهای سراسر کشور را فرا گرفته است تلا ش برای شروع بهاری خرم در عرصه سیاسی اقتصادی، فرهنگی، سیاست خارجی و ... کشور می باشد که از وجود با برکت آن ملت ایران از هر قوم وقبیله و دین و مذهب و فکر و اندیشه سیاسی به عنوان ساکنان این سرزمین و صاحبان حق بهره مند شوند. رنگ سبز یعنی اینکه تحریم انتخابات معنا ندارد و باید همه در عرصه تعیین سرنوشت حضور فعال، پرشور و توام با شعور وآگاهی داشته باشند. رنگ سبز یعنی ملت ایران خاطره خوش مدیریت دلسوزانه صادقانه و توانای دولت دوران دفاع مقدس را نه تنها فراموش ننموده اند بلکه آن را به خوبی به نسل سوم نیز انتقال داده اند. سبز نماد احساس مسئولیت جوانان و نوجوانان در قبال حال و آینده کشور خویش است. پرچم های سبز برافراشته بر سر درب ستادهای مهندس میرحسین موسوی برگرفته از رنگ اول پرچم عزیز جمهوری اسلا می ایران و بدان معنا است که ایران متعلق به همه ایرانیان است. نماد سبز میرحسین موسوی مهرورزی واقعی را نوید می دهد. هیچ کس از این نماد دوست داشتنی نهراسد که سبز نشانه صلح، آرامش، رافت توام با صلابت است. رنگ سبز یعنی فتح و ظفر و در این پیروزی که انشا»الله بسیار نزدیک است همه شریک خواهند بود. حتی آنانی که بر خلاف رای حامیان این نماد رای داده باشند . این نماد برگرفته از ارزش های والای انقلاب اسلامی است و همگان را در زیر چتر خویش جمع خواهد نمود.
نویسنده : کرم محمدی
منبع : روزنامه مردم سالاری


همچنین مشاهده کنید