جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

بار دیگر پالایش انقلاب


بار دیگر پالایش انقلاب
علیرغم تمایل و تلاش کسانی که با تبدیل کردن فضای تبلیغات انتخاباتی به تخریب و فریب و متهم ساختن این و آن درصدد ایجاد اغتشاش بودند انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری دیروز در فضائی آرام برگزار شد. هدف اینان از ایجاد اغتشاش این بود که از آب گل آلود ماهی مقصود خود را بگیرند و علاوه بر آن پایه های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را نیز سست نمایند تا بهتر بتوانند برنامه های خود را به اجرا درآورند.
نامه مهم و تاریخی آیت الله هاشمی رفسنجانی به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای با روشنگری و یادآوری سوابق این قبیل تحرکات که با هدف مخدوش ساختن اساس انقلاب صورت می گیرد کمر توطئه را شکست و صحنه سازان را دچار انفعال کرد. اصلی ترین خط انفعالی که صحنه گردانان این توطئه در پیش گرفتند این بود که آیت الله هاشمی رفسنجانی را به تهدید کردن متهم نمودند و تلاش کردند چنین وانمود سازند که ایشان در برابر رهبری موضع گرفته اند و با این نامه درصدد تحریک مردم هستند.
آنچه در این میان قابل تامل و عبرت آموز است یکسانی موضع رادیوها و رسانه های بیگانه با کسانی است که در داخل تلاش کردند با نامه آیت الله هاشمی رفسنجانی برخورد منفی نمایند. شبکه های رادیوئی و تلویزیونی انگلیس آمریکا فرانسه آلمان و رژیم صهیونیستی و خبرگزاری های وابسته به این کشورها هم عینا همان تفسیری را دنبال کردند که مخالفان داخلی آیت الله هاشمی رفسنجانی درصدد القا آن برآمده اند. آنها هم با خوشحالی تمام تلاش کردند این نکته را القا کنند که آقای هاشمی رفسنجانی در برابر رهبری قرار گرفته و بدین ترتیب کسانی که تخریب ها و تهمت زدن ها و لجن پراکنی ها علیه بزرگانی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری را برنامه ریزی کرده بودند تیرشان به هدف خورده است . شایعه پراکنی های رذیلانه روزهای اخیر نیز همین هدف آلوده و مسموم را دنبال می کرد.
انتشار خبر دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با رهبر معظم انقلاب و اعلام رضایت آقای هاشمی رفسنجانی از این دیدار و آنچه در آن مطرح شد توانست این توطئه را خنثی کند . عزم توطئه گران بقدری در این زمینه جزم بود که در مدتی کمتر از ساعت ۲۴ باهماهنگی کامل از طریق رسانه های مکتوب سایت ها و تشکل های وابسته به خود مطالب مشابهی را که از عناصر وابسته و همفکر گرفته بودند منتشر کردند و توسط مهره های آماده خود که فقط با یک اشاره کاری را که به آنها واگذار شده دامن می زنند درصدد گسترش آن برآمدند و حجم زیادی از فحاشی و ناسزا را نثار افراد مورد نظر نمودند.
چنین هجمه برنامه ریزی شده ای در تاریخ انقلاب اسلامی سابقه دارد. شهید بهشتی نیز توسط بنی صدر دقیقا با همین هجمه ها مواجه شد و رسانه های مکتوب وابسته به بنی صدر نیز در آن زمان درست با همین شیوه به شایعه پراکنی و تهمت زدن و تخریب می پرداختند. آنها نیز عناصری از روحانی و غیرروحانی در اختیار داشتند که هماهنگ و همنوا اظهارنظر می کردند و در واقع پیاده نظام این جریان بودند. جریان نفاق جریان لیبرال ها جریان ملی گراها جریان خط سوم و جریان مدعی اصلاحات با تفاوت هائی که با همدیگر داشتند همگی در این نقطه مشترک بودند که درصدد قطع کردن بازوان امام و رهبری بودند و البته هیچیک از آنها توفیقی در این زمینه به دست نیاوردند.
شاید برای نسل حاضر ماجراهای مدعیان اصلاحات مورد قابل لمس تری باشد و ذهن آنها بتواند خاطرات این دوره را راحت تر مرور کند. آنکس که خاکریز اول تهاجمات مدعیان اصلاحات بود و بیشترین تهمت ها و تخریب ها را تحمل کرد آیت الله هاشمی رفسنجانی بود. ماجرای انتخابات مجلس ششم و تخلفاتی که دست اندرکاران ستاد انتخابات کشور در آن زمان مرتکب شدند تا مانع حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجلس شوند به این دلیل بود که میدانستند ایشان می تواند در مجلس ششم همچون سدی در برابر توطئه های عناصر توطئه گر عمل کند و جلوی تهاجم به نظام و رهبری را بگیرد. آنها هرچند ناجوانمردانه عمل کردند ولی شناخت درستی از آقای هاشمی رفسنجانی داشتند زیرا او کسی است که علاوه بر مجاهدت ها و مبارزات سنگین علیه رژیم ستم شاهی در دوران بعد از پیروزی انقلاب منشا خدمات بزرگی به نظام جمهوری اسلامی بوده و همواره به مثابه بازوی توانای رهبری چه در دوران امام و چه بعد از ایشان عمل کرده است . کاملا روشن است که چنین شخصیتی مزاحم توطئه گران و بدخواهان است و همواره باید آماج حملات و تیرهای مسموم دشمنان انقلاب باشد.
آنچه از زنجیره توطئه های پیاپی علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی فهمیده می شود اینست که دشمنان و بدخواهان همواره درصدد جدا کردن ایشان از رهبری هستند و میخواهند آقای هاشمی را در مقابل رهبری قرار دهند. این خواسته شیطنت آمیز دشمن تاکنون با هوشیاری آیت الله هاشمی رفسنجانی خنثی شده و اینبار نیز تیر آنان به سنگ خورده است . آقای هاشمی رفسنجانی سرباز فداکار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده هست و خواهد بود و با اطلاع و آگاهی از نقشه شیادانه دشمن هرگز اجازه نخواهد داد این نقشه عملی شود. همین امروز که این عالم مجاهد در اوج خدمت و صداقت و پاکی آماج شدیدترین حملات بدخواهان قرار دارد بیشترین وفاداری را به رهبری ابراز میدارد و در پیشاپیش مدافعان ولایت فقیه و ولی فقیه زمان قرار دارد.
مغز فتنه ای که اکنون برپا شده اینست که فتنه گران میخواهند آیت الله هاشمی رفسنجانی را در مقابل رهبری قرار دهند و حالا که نمی توانند به این هدف برسند لااقل چنین وانمود کنند که این مقابله صورت گرفته یا خواهد گرفت . توطئه گران باید بدانند که نیم قرن مبارزه و مجاهده و زندان و شکنجه و تلاش صادقانه در جبهه های دفاع مقدس و سازندگی کشور و قانونگذاری و صیانت از انقلاب و نظام که به نام آقای هاشمی رفسنجانی در تاریخ ثبت شده بخش غیرقابل انفکاک شکل گیری اصل ولایت فقیه و تثبیت و حراست از آنست . انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه به جان آقای هاشمی رفسنجانی بسته است ; آیا شنیده اید کسی در مقابل جان خود بایستد !
هرچند مظلومیت آیت الله هاشمی رفسنجانی این روزها یادآور دوران مظلومیت شهید مظلوم آیت الله بهشتی است ولی کسانی که نشیب و فرازهای ۳۰ سال گذشته را دیده اند بسیار خوب میدانند که این مظلومیت طلیعه یک پیروزی بزرگ دیگر برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است واقعه مهمی که یکبار دیگر به پالایش انقلاب و این نظام مقدس از ناخالصی ها خواهد انجامید و آیت الله هاشمی رفسنجانی مثل همیشه درخشان و سربلند از زیر تیغ تخریب خارج خواهد شد.
منبع : روزنامه جمهوری اسلامی


همچنین مشاهده کنید