پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

پیام ها ی ۲۲ خرداد


پیام ها ی ۲۲ خرداد
به رغم شیطنت های برخی از بدخواهان و عوامل مشکوک داخلی و خارجی و پیش بینی های بسیاری از تحلیلگران، انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری با آرامش کامل و در عین حال باشکوه و عظمتی وصف ناپذیر و با نتایجی نه چندان دور از انتظار، در حالی به پایان رسید که بیگانگان از این استقبال پرشور، به شگفتی یاد کرده و برخی از آنان تمام تلاش خود را بکار بردند تا با اتکاء به اقدامات مذبوحانه عده ای جاهل و خائن خود فروخته برای ایجاد اغتشاش و تشنج آفرینی جدید، شیرینی این پیروزی بزرگ را به کام ملت مسلمان و غیرتمند ایران تلخ کنند.
اگرچه دوست و دشمن از این رویداد تاریخی اظهار شگفتی نمودند، اما این حضور برای مردم ما فقط انجام وظیفه وتکرار تاریخ بشمار می رفت، چرا که مردم مسلمان و متعهد ایران اسلامی بارها ثابت کرده اند که همواره پشتیبان و حامی انقلاب و نظام اسلامی بوده و هرگاه از سوی دشمن احساس خطر کنند، آماده اند تا به دور از هرگونه شائبه سیاسی، فکری، فرهنگی و مذهبی و یا نگرش های قومی و طایفه ای ، بطور یکپارچه در کنار یکدیگر قرار گرفته و باتمام توان از اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی دفاع نمایند. از همین روست که حضور امت حزب الله در صحنه های مختلف انقلاب، از جمله انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را می توان به یکی از ماندگارترین حماسه های مردمی و سرشار از پیام هایی دانست که بعنوان یک نیروی بازدارنده فوق العاده قوی، به راحتی توانسته است برتری قدرت نرم انقلاب اسلامی در مصاف با انواع توطئه های دشمنان را به تصویر کشیده و شکست ناپذیری آن را بار دیگر اثبات کنند.
برخی از این پیام ها عبارتند از:
۱) برخلاف تبلیغ دشمنان، مقبولیت نظام و ولایت پذیری و دین باوری مردم و همچنین نقش رهبری در اداره حکومت و روشنگری جامعه و جلوگیری از انحرافات و همچنین برخورد منطقی و در عین حال قاطعانه با جریانات تشنج آفرین و تفرقه انگیز را می توان نشانه ظرفیتهای برتر نظام اسلامی در مدیریت امور جامعه با اتکاء به مردم، معرفی نمود.
۲) این انتخابات با ترجمان مجدد و ارائه مفهومی روشن از کارآمدی نظام مردم سالاری دینی، ثابت کرد که بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، مردم ایران به معنای واقعی کلمه در اداره امور کشور خود مشارکت دارند.
۳) تاکید مردم بر ادای تکلیف و وظیفه و آگاهی آنان از نقش و اثر این مشارکت نیز، بیانگر بیداری و هوشیاری بیش از پیش مردم ایران در برخورد با مسائل داخلی و اوضاع بین المللی محسوب می شود.
۴) هوشیاری و عدم تأثیرپذیری افکار عمومی مردم از بازی های سیاسی و القائات کاذبی که از داخل و خارج، ذهن و فکر آنان را نشانه رفته و تمام تلاش خود را برای ایجاد جو یاس و نا امیدی بکار گرفته بودند، از دیگر پیام های انتخابات دهم به شمار می رود.
۵) پایبندی و اصرار جامعه بر احیاء، حفظ و ترویج ارزش های اسلامی، انقلابی و فرهنگی و نیز تاکید آنها بر ضرورت پایبندی آحاد جامعه و مسئولین نظام به اصول و ارزشهای انقلاب و زنده نگه داشتن گفتمان و راه و منش حضرت امام(ره)، پیام دیگری است که در جریان انتخابات دهم به خوبی بیان شد.
۶) در جریان این انتخابات مردم ثابت کردند، که اقتدار، سربلندی و عزت ایران و اسلام در راس امور قرار داشته و برای مسلمان ایرانی، این نکته بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت و اولویت است.
۷) در این انتخاب مردم با اتکاء به رهنمودهای رهبر و مقتدای خود، ساده زیستی و پرهیز از اشرافیگری، خدمت صادقانه، سخت کوشی، مردمی بودن، شجاعت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی استکبار و عدم غربزدگی و پرهیز از خود باختگی و موضع ضعف و انفعال در برابر دشمن را مهمترین شاخصه های مسئول خدمتگذار معرفی و ترجیح حاکمیت گفتمان عدالت محوری، و عزم و اراده ملی برای مقابله با فساد اداری، رانت خواری وتبعیض را مورد تاکید مجدد قرار دادند.
۸) مردم در این انتخابات با لمس و درک آثار کوتاه مدت و بلند مدت سازندگی، به درست بودن راه پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور در امور مختلف علمی، اقتصادی، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی صحه گذاشته و ثابت کردند که تشنه عدالت، صداقت و نیازمند خدمت هستند و هرکس را که در این راه گام بردارد تا آخرین لحظه و در سخت ترین شرایط حمایت خواهند کرد.
۹) در این انتخابات مردم نشان دادند که از سیاست بازی ، گروه گرایی و فعالیت های حزبی نامعقول و همچنین پرداختن به مسائل حاشیه ای و شعارگرایی های پوچ و بیهوده باندها و جریانات سیاسی بیزارند و به هیچ وجه حاضر نیستند بار دیگر کشور را اسیر بحرانها و تشنج های سیاسی و منافع حزبی و خواسته های شخصی عده ای معلوم الحال نمایند.
۱۰) استفاده از شیوه های نوین اطلاع رسانی و باصطلاح دموکراتیک و تأثیر آن در جلب مشارکت عمومی برای حضور در عرصه انتخابات نیز از دیگر دستاوردهایی به شمار می رود که بار دیگر حقانیت و در عین حال صداقت و مردمی بودن نظام اسلامی را به اثبات رساند.
۱۱) صرفنظر از اقدامات مذبوحانه برخی از عوامل خود فروخته پس از اعلام نتایج، استفاده هواداران از روش هایی کاملا منطقی و معقول و عاری از برخوردهای غیر اخلاقی در حمایت از کاندیدای مورد نظر، حاکی از شور و شعور بالا و قدرت درک مردم در برخورد با مسائل سیاسی در مقایسه با نظامهای غربی و شرقی بوده و تصویری فوق دمکراسی را از مردم ایران بعنوان الگویی مترقی و از نظام اسلامی بعنوان حکومتی مردم سالار، به نمایش گذاشت.
۱۲) بدیهی است در این میان، تضارب آراء و بیان مستقیم دیدگاه های کاندیداها از رسانه ملی و مطبوعات، نه تنها در شناخت مردم نسبت به نامزدهای انتخاباتی کمک شایانی نموده و نقش رسانه ها در این مهم را بخوبی آشکار ساخت، بلکه قطعا این رویکرد در انتقال تجارب و احتمالا بیان نیازها و نکته های مغفول و بعضا مشکلات پنهان پیش روی دولت به مسئولین دستگاههای اجرایی نیز، نقش مؤثری داشته است.
در نهایت اینکه، نتایج این انتخابات یکبار دیگر نشان داد که این انقلاب همچنان از عنایت الهی و توجهات خاصه حضرت ولی عصر(عج) و حمایت قاطع مردم برخوردار و در سایه این توجهات هرگز آسیب نخواهد دید و در عین حال بدیهی است که شرایط جدید مسئولیت دولت دهم را در راستای تحقق انتظارات بحق مردم این سرزمین، بیش از پیش سنگین کرده است.
احمدرضا هدایتی
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید