شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا


برای من ای مهربان شلوار بیار!


برای من ای مهربان شلوار بیار!
از آنجا که تهیه یک هدیه مناسب برای آقایان چندان آسان نیست، به‌تان پیشنهاد می‌کنم که اگر کمربند، جاکلیدی، عطر و ادکلن، پیراهن و ساعت را در سال‌های پیش برای پدر یا همسرتان خریده‌اید، امسال به خرید یک شلوار شیک فکر کنید. البته خرید شلوار برای آقایان هم کار چندان ساده‌ای نیست...
ولی اگر به هر حال، تصمیم گرفتید که این هدیه را برای پدر یا همسرتان بخرید، بد نیست این راهنمای خرید را بخوانید و از توصیه‌هایش برای یک خرید خوب و مطمئن استفاده کنید:
۱) یک خیاط خوب پیدا کنید:
بهترین گزینه برای داشتن یک شلوار مردانه مناسب و خوش‌دوخت، این است که یک خیاط مردانه دوز ماهر پیدا کنید. معمولا سفارش دادن شلوار مردانه به خیاط مزیت‌های زیادی دارد. اول اینکه می‌توانید رنگ و جنس پارچه شلواری را خودتان انتخاب کنید و آن را از پارچه‌فروشی‌های معتبر تهیه کنید. فراموش نکنید پارچه‌فروشی‌های معتبر، همیشه می‌توانند آدرس چند خیاط مردانه دوزماهر را به شما بدهند.
۲) سایز مناسب بخرید:
اگر برای خرید لباس زنانه رفته باشید، حتما می‌دانید که لباس‌های زنانه سایزهای مشخصی دارند مثل ۱۲، ۱۴ و ۱۶ و... برای شلوارهای مردانه هم این سایز‌بندی وجود دارد ولی نکته اصلی که خرید شلوار مردانه را آسان‌تر می‌کند، این است که فروشگاه‌های بزرگ، دور کمر و دور باسن و همچنین طول قد شلوار را هم سایزبندی کرده‌اند و شما به کمک این شاخص‌ها راحت‌تر می‌توانید شلوار متناسب و مورد نظرتان را انتخاب کنید. سایزهای اصلی شلوارهای مردانه براساس دور کمر عبارتند از: ۳۰، ۳۲، ۳۴، ۳۶، ۳۸، ۴۰، ۴۲، ۴۴، ۴۶. سایزهای اصلی شلوارهای مردانه براساس قدشلوار هم عبارتند از: ۲۹، ۳۰، ۳۱، ۳۲، ۳۳، ۳۴، ۳۵. گاهی سایزبندی شلوارهای مردانه به صورت کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ است. اگر شما براساس این معیار شلوار خریداری کنید، نباید انتظار داشته باشید که قد شلوار دقیقا اندازه شما باشد.
۳) شلوار ترمزدار بخرید!
در شلوارهای جدید ترمز می‌دوزند. باور کنید. این بخش از شلوار نوار باریکی است که در سطح داخلی شلوار دوخته می‌شود و باعث می‌شود اگر آقایان پیراهن را داخل شلوارشان قرار می‌دهند، پیراهن سر نخورد و بیرون نیاید. اگر شلوارتان را به خیاط سفارش می‌دهید، از او بخواهید این بخش را برای شما اضافه کند.
۴) مدل شلوارتان را انتخاب کنید:
شلوارهای مردانه مدل‌های بسیار متفاوتی دارند. فاق بلند و فاق کوتاه، راسته و یا پاچه پهن هستند. پاچه شلوارهای مردانه یا ساده است و یا پاکتی. در عین حال شلوارهای مردانه یا زیپ دارند و یا دکمه. بخشی که کمربند در آن قرار می‌گیرد یا پل پهن دارد و یا پل باریک که کمربندهای پهن و یا باریک روی آن بسته می‌شوند. برخی از شلوارهای مردانه پیلی هم دارند که به شلوار حالت خمره‌ای می‌دهند. این شلوارها چندان مد نیستند.
۵) شلوار جین مناسب بخرید:
برای اینکه یک شلوار جین مناسب بخرید، باید به سایز آن، برش‌هایی که دارد و سنگ‌شور بودن که شما را از تثبیت رنگ آن مطمئن می‌کند، دقت کنید. سایز جین در چهار نوع ترکه‌ای، معمولی، راحت و شل دسته‌بندی می‌شود. مدل‌های شلوار جین هم به انواع بوت‌کات، پاچه‌پهن، پاچه‌تنگ، استرچ، با پاچه بلند و کوتاه تقسیم‌بندی می‌شود. رایج‌ترین سنگ‌شورها؛ تیره، زغال‌سنگی، چرک و کثیف است. افراد چاق بهتر است شلوار جین بزرگ با رنگ‌های تیره و پاچه پهن را انتخاب کنند تا شلوار جین بیشتر روی تن‌شان بنشیند. آقایان لاغر بهتر است از شلوارهای ترکه‌ای و یا معمولی با رنگ‌های روشن استفاده کنند.
۶) به سایز کمر دقت کنید:
زشت است که شکم یک آقا روی شلوارش بیفتد. پس هنگام خرید شلوار به این نکته دقت کنید که شلواری که می‌خرید، اندازه دور کمرش مناسب باشد. در غیر این صورت باید آن را در زیر شکم بست. بهتر است که شلوار دقیقا اندازه دور کمر باشد و آن را با کمربند روی کمر محکم کرد.
۷) پارچه‌های لنین را انتخاب نکنید:
پارچه لنین جنسی بسیار خنک برای شلوارهای مردانه تابستانی است که در رنگ‌های شاد و روشن مثل کرم، شیری و سفید می‌تواند از شما مردی خوش‌پوش و تابستانی بسازد ولی نکته اصلی این است که پارچه لنین بسیار آسان چروک برمی‌دارد بنابراین اگر خیلی مقید هستید، از پوشیدن آن در مکان‌های رسمی خودداری کنید. این شلوارها برای میهمانی‌های غیررسمی و تفریحات تابستانی مناسب هستند. پارچه‌های کتانی هم در این فصل خنک هستند و هم به اندازه لنین چروک نمی‌خورند.
۸) به حراج‌های مردانه سری‌ بزنید:
فروشگاه‌های بزرگ و معتبر پوشاک در پایان هر فصل، حراج برگزار می‌کنند. ما رفتن به این حراج‌های پوشاک را به شما توصیه می‌کنیم چون برخلاف خانم‌ها که اهل خرید هستند، آقایان کمتر به خرید شوق نشان می‌دهند بنابراین برخلاف لباس‌های بانوان که در این حراجی‌ها زود تمام می‌شود، معمولا هر وقت به بخش آقایان این فروشگاه‌ها سری بزنید، می‌توانید لباسی مناسب سایز پیدا کنید.
۹) اگر پدر یا همسرتان چاق است، برایش شلواری با راه‌های عمودی بخرید:
پارچه‌های دیپلماتیک با راه‌های عمودی نازک سفید در یک زمینه تیره، بهترین انتخاب برای‌ آقایان چاق است چون چنین شلوارهایی این افراد را بلندقدتر و لاغرتر نشان می‌دهند و به راحتی با لباس‌های با رنگ روشن هماهنگ می‌شوند.
نازنین دربندی
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید