سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

کوسن تکه دوزی شده


وسایل موردنیاز:
سه قطعه پارچه ابریشمی به ضلع ۴۰ سانتیمتر و به رنگهای صدفی، زرد، و قهوه ای ـ نخ به رنگهای صورتی، سبز، قهوه ای و زرد ـ دوقطعه پارچه مخمل سبز به ضلع ۵۱ سانتیمتر ـ ۲ متر نوار حاشیه ریشه دار زرد رنگ و بالاخره یك عدد كوسن ابری به ضلع ۴۵سانتیمتر.
نحوه ساخت:
۱ـ با استفاده از دستگاه فتوكپی طرح را به اندازه دلخواه بزرگ كرده و روی كاغذ الگو منتقل كنید. پارچه های ابریشمی را طوری كه رنگ صورتی دربالا، رنگ زرد در وسط و رنگ قهوه ای در زیر قرار بگیرد با سوزن ته گرد به هم وصل كنید، كاغذ الگو را با چند كوك درشت به پشت پارچه قهوه ای متصل كنید، با چرخ خیاطی كلیه خطوط طرح را چرخ كنید.
۲ـ با دقت كاغذ را از پارچه جدا كرده و پارچه ها را برگردانید تا پارچه صورتی در برابر شما قرار گیرد، پارچه صورتی را در قسمتهایی كه به رنگ زرد و قهوه ای دیده می شوند ـ قیچی كرده جدا كنید و به همین ترتیب در قسمتهایی كه پارچه قهوه ای دیده می شود، پارچه زرد را بریده جداكنید، تا حد امكان پارچه ها را نزدیك به خطوط دوخت برش دهید.
۳ـ پایه چرخ مخصوص ساتن دوزی را به چرخ خیاطی متصل كنید و دور هر قسمت را با نخ همرنگ پارچه آن ساتن دوزی كنید.
۴ـ پارچه های اضافی دور طرح را بریده و آن را اتوكنید، سپس طرح را در وسط یكی از پارچه های مخمل سبز قرار داده، با سوزن ته گرد به آن متصل كنید. پارچه های مخمل را به طوری كه روی پارچه ها به طرف شما باشد، روی هم قرار دهید و از سه طرف چرخ كنید، سپس كوسن را پشت ورو كرده، كوسن ابری را داخل آن قرار دهید وضلع بازكوسن را نیز بدوزید، درآخر نوار حاشیه ریشه دار را دور كوسن بدوزید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید