پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

سبد آویز پاییزی


سبد آویز پاییزی
این سبد حصیرباف روستایی حاوی گلهای زرد ونارنجی بخوبی احساس آغاز فصل پاییز را القا می سازد. گلهای درون این سبد شامل كوكب زرد وگیاه بالارونده سوسن چشم سیاه هستند. گل سوسن چشم سیاه را می توانید در ایام تابستان از اغلب مراكز فروش گل وگیاه تهیه كنید، این گلها در رنگهای متنوع یافت می شوند، به یاد داشته باشید پیش از كاشت این قبیل گلها در سبد، آنها را از نظرداشتن شته وآفت بررسی كنید.كوكب زرد نیز مانند سوسن چشم سیاه به تغذیه مناسب و رسیدگی مستمر نیاز دارد.
مراحل كاشت
۱ـ كف سبد را طبق معمول همیشه با پلاستیك ضخیم سیاه بپوشانید، سپس مقداری سنگریزه در ته سبد ریخته تا مخزنی برای ذخیره آب ایجاد گردد.
۲ـ روی سنگریزه ها را باخاك مخلوط مرطوب پركنید.
۳ـ نخستین گیاه انتخابی برای كاشت دراین سبد، گیاه سوسن چشم سیاه است، وقتی این گیاه را از درون گلدان اصلی جدا می كنید، خواهید دید كه تمام گلدان با ریشه های آن پوشیده شده است. پیش از كاشت گیاهانی از این قبیل ، ریشه های آنها را خیس كنید.
۴ـ حال نوبت به گل كوكب می رسد، دراین سبد، به جهت آن كه گل كوكب در وجه مخالف سوسن در سبد كاشته شود، نخست باید گیاه سوسن را در گوشه ای از سبدجمع كرده، سپس كوكب را در وجه مخالف آن درون خاك بكارید.
۵ـ برای كاشت گیاه آجوگا در زیرگلهای كوكب، نخست شاخ و برگهای كوكب را كمی به طرف بالا جمع كرده ، سپس گیاه آجوگا را در زیر آن ودر گوشه دیگر سبد وخلاف جهت كاشت گل سوسن قرار دهید.
۶ـ آخرین گیاه انتخابی برای این سبد گیاه گل آتشی است ، این گیاه باید مابین كوكب و سوسن چشم سیاه كاشته شود (توجه داشته باشید، این گیاه به هنگام صدمه دیدن شیره سفید و بسیار سوزش آوری تراوش می كند)
۷ـ بازهم در سبد اگر جای خالی یافتید، آن را با گیاه آجوگا پوشانده ومابقی فضاها را با خاك مخلوط پركنید.
نكته: این سبد باید دور از آفتاب شدید نیمروزی قرار گیرد، زیرا كه این آفتاب سبب رنگ پریدگی گلها می شود.برای كامل كردن تركیب بندی رنگی این سبد و آویزان كردن آن از زنجیر طلایی بلند استفاده كنید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید