شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

کفش مناسب مدرسه


کفش مناسب مدرسه
مهر كه از راه می رسد، محصلان دوست دارند با كیف و كفش نو پا به مدرسه بگذارند هر چند كه كمدهایشان پر باشد. سعی کنید با آگاهی‌های كافی روانه بازار شوید. خرید كفش نامناسب علاوه بر عوارض مختلفی كه بر جسم و روح دانش آموز دارد تأثیرات منفی نیز بر پیشرفت تحصیلی و یادگیری وی می گذارد. پوشیدن كفش نامناسب بیماری های مختلفی نظیر میخچه، حساسیت های پوستی، درد ناحیه پاشنه و زانو با خود به همراه می آورد و در موارد شدید سبب فرورفتن ناخن در گوشت پا، تاول و خستگی زودرس در دانش آموز می شود.در هر حال، قبل از خرید كفش نكات زیر را به خاطر بسپارید.
- كفش باید كاملاً اندازه پا باشد. كفش بزرگ باعث عدم تعادل در راه رفتن و زمین خوردن و كفش كوچكتر از اندازه پا موجب فشردگی پنجه، پشت پاشنه و بروز تاول و میخچه می شود.
- از خرید كفش های سنگین خودداری كنید. این گونه كفش ها باعث خستگی مزمن شده و پای دانش آموز را زخمی می كند.
- پاشنه كفش بایستی كمتر از سه سانتی متر باشد. كفش های پاشنه بلند و تخت، هر دو خطرناك بوده و با ایجاد خستگی زودرس، وارد آمدن فشار بر ستون فقرات و زانوها باعث بروز اختلال در راه رفتن می شود.
- كفش پنجه باریك نخرید. كفش های پنجه باریك و دارای پشتی كوتاه مناسب دانش آموزان نیستند. كفش های دارای پشتی بلند برای حفاظت مچ پا مناسب است.
- در هنگام خرید همچنین به جنس كفش و كف آن توجه كنید.از خرید كفش پلاستیكی كه مانع رسیدن هوا به پا می شود خودداری كنید. مناسب ترین جنس كفش، چرم است كه تبادل هوا در آن به راحتی انجام می گیرد. كف آن نیز بایستی آجدار باشد تا مانع از واژگون شدن دانش آموز در یخ و برف گردد.در هر حال با توجه به موارد فوق به نظر می رسد، در خرید كفش اول تناسب آن با سن و اندازه پای دانش آموز اهمیت دارد تا رنگ و شكل ظاهری آن!
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید