جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

طباخی با فراغ بال


طباخی با فراغ بال
اگر هوس كرده اید دستی به سروگوش خانه بكشید و مثلاً آشپزخانه را از حالت شلوغ و درهم برهم بیرون آورید، پیشنهاد می كنیم این مطلب را بخوانید كه كمك بزرگی به خارج كردن آشپزخانه از حالت انفجار می كند.
به جای تأسف خوردن و شكایت از مهندسی كه آگاهی كافی در ساخت خانه نداشته و آشپزخانه را كوچك تعبیه كرده، خودتان دست به كار شوید و برای نگهداری وسائل و اسباب غیر ضروری اقدام به تهیه كابینت یا قفسه نمائید.
استفاده از كابینت‌های تمام قد كم عرض كه قفسه‌های زیادی در خود دارند به عنوان جای روغن و برنج و حبوبات نقش كاربردی در جلوگیری از شلوغی آشپزخانه ایفا می كنند. نصب دو ردیف كابینت فوقانی نیز كمك بزرگی بر رفع ازدحام آشپزخانه می‌كند. اگر آشپزخانه تان باز و به اصطلاح اپن است از فضای خالی زیرین اپن می‌توانید به عنوان یك انباری كوچك با نصب قفسه و كابینت مناسب نهایت استفاده را ببرید.
علاوه بر كمبود قفسه‌ها یكی از مواردی كه آشپزخانه را شلوغ به نظر می رساند، استفاده از كابینت‌های چوبی است. این نوع كابینت‌ها در عین شیك بودن به دلیل دارا بودن رنگ تیره و درهای چوبی ضخیم، آشپزخانه را شلوغ جلوه گر میسازد.
برای رفع این مشكل می‌توانید كابینت‌ها را رنگ روشن زده یا از آنها به عنوان ویترین شیشه‌ای برای نگهداری وسایل شیك و قدیمی استفاده كنید. به رنگ آمیزی آشپزخانه به ویژه هماهنگی بین رنگ دیوار‌ها، كابینت، اجاق گاز و یخچال توجه كنید و بیشتر از رنگ‌های سرد (آبی، سبز) و رنگ های خنثی استفاده كنید. نور كم نیز یكی دیگر از دلایل كوچك نشان دادن آشپزخانه است. بدین منظور از پرده های توری برای پنجره آشپزخانه استفاده كنید. در صورت نداشتن پنجره، از چراغ های سقفی هالوژن به همراه لامپ های معمولی برای بزرگ جلوه كردن آشپزخانه بهره گیرید. در هر حال بدانید آشپزخانه محل هنر نمایی شما است و باید محیطی امن، آرام و فارغ از هرگونه ملزومات اضافی باشد.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید