پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

نسل سوخته


نسل سوخته
سال تولید : ۱۳۷۸
کارگردان : رسول ملاقلي پور
فیلمبردار : حسين جعفريان
هنرپیشگان : نيکي کريمي، آتيلا پسياني، سعيد پورصميمي، فرهاد قائميان، عبدالرضا زهره کرماني، حبيب دهقان نسب، فاطمه نقوي، سيامک انصاري، نگار آذربايجاني، امير حسين صديق

نوع فیلم : اجتماعي / سياسي
تدوین : حسن حسندوست
موسیقی : رامين بهنا
عکاس : امير عابدي
طراح صحنه و لباس : ملک جهان خزاعي
طراح چهره‌پردازی : محسن موسوي
صدا : بهمن اردلان
مدت فیلم : ۱۲۲ دقيقه


1 - پرستاری به نام ستاره برای نگهداری از یک جوان افلیج وارد خانه مرموزی می شود. عاشق شدن در این خانه مجازات وحشتناکی دارد. عشق جوان افلیج به پرستار در نهایت باعث از دست دادن چشم هایش می شود.
2 - راننده تاکسی که یکبار به خاطر نگاه کردن به یک دختر باعث مرگ یک مرد شده شب هنگام پرستار را که برای معالجه دخترش به پول نیاز دارد از مرکز شهر به مقصد میدان آزادی سوار می کند. ستاره پولهای زیادی را که مرد در داشبورد گذاشته تا به عنوان دیه بپردازد می بیند. او سعی می کند به وسیله تیغی که در کیف دارد راننده تاکسی را تهدید کرده و پولها را از او بگیرد. درگیری بین ستاره و راننده بر سر پولها بالا می گیرد تا اینکه ستاره شرح می دهد که پولها را برای چه می خواهد. هنگامی که راننده می پذیرد ستاره از او بدبخت تر است و راضی می شود پولها را به او بدهد ستاره غیبش می زند. فردا صبح ستاره در یک تصادف هولناک کشته شده و جسم بیجانش کنا رجاده افتاده است .
3 - ساعاتی قبل از تظاهرات دانشجویی چهار پسر و یک دختر به یک طلا فروشی دستبرد می زنند. تظاهرات آغاز شده و در یک درگیری جوانان سارق همگی کشته می شوند. جنازه ها به یک قرارگاه نظامی وسط یک باغ که دانشجویان آن را محاصره کرده اند منتقل می شود. فرمانده که مخالف این کشت و کشتار است متوجه زنده بودن دختر می شود. دختر تعریف می کند که مادر و دایی اش او را تنها گذاشته اند. در یک سری فلاش بک متوجه میشویم که این دختر، فرزند ستاره است و در شبی که از دست ماموران فرار می کرده با همان راننده تاکسی آشنا می شود و با او رابطه دوستی برقرار می کند، اما بعد ها راننده تاکسی دختر را - که راننده را دایی خطاب می کرده - تنها می گذارد.


همچنین مشاهده کنید