پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

پس از غروب - AFTER THE SUNSET


پس از غروب - AFTER THE SUNSET
سال تولید : ۲۰۰۴
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : بو فلین، جی استرن، تریپ وینسن
کارگردان : برت راتنر
فیلمنامه‌نویس : کریگ رُزنبرگ و پل سبیشفسکی، برمبنای داستانی نوشتهٔ سبیشفسکی
فیلمبردار : دانته اسپینوتی
آهنگساز(موسیقی متن) : لالو شیفرین
هنرپیشگان : پیرس برازنان، سالما هایک، وودی هارلسن، دَن چیدل، نیومی هریس، کریس پن و تروی گاریتی
نوع فیلم : رنگی، ۹۷ دقیقه


̎ماکس بردت̎ (برازنان)، سارق ماهر جواهر، مدتی پیش به کمک هم‌دست و محبوبه‌اش، ̎لولا سیریلو̎ (هایک)، دو قطعه از سه قطعه الماس‌های ̎ناپلئون̎ را ـ که از باارزش‌ترین جواهرات دنیا محسوب می‌شوند ـ ربوده است. ̎استنلی لوید̎ (هارلسن) مأمور FBI، سال‌ها در تعقیب ̎بردت̎ بوده و حالا پس از حادثه‌ای حقارتبار ـ که در آن ̎ماکس̎ جلوی چشم او، یکی از جواهرهای ̎ناپلئون̎ را سرقت کرده ـ عزمش را جزم کرده تا او را به دام بیندازد. اما در حال حاضر ، ظاهراً ̎ماکس̎ و ̎لولا̎ زندگی تبهکارانه‌شان را رها کرده و در جزیره‌ای رؤیائی در باهاماس اقامت گزیده‌اند و در آن‌جا از قِبَلِ دزدی‌های پیشین خود، زندگی خوبی را می‌گذرانند. اما ̎لوید̎ که باور ندارد برای همیشه زندگی تبهکارانه‌شان را رها کرده باشند، وقتی باخبر می‌شود که سومین قطعه الماس ̎ناپلئون̎ در یک کشتی تفریحی در مسیر اقامتگاه ̎ماکس̎ به نمایش گذاشته خواهد شد، از ̎سوفی̎ (هریس) یکی از کارآگاه‌های جزیرهٔ پارادایز کمک می‌گیرد تا ̎ماکس̎ و ̎لولا̎ را در هنگام ارتکاب جرم به دام بیندازد.
● برای نبش قبر جسد پوسیدهٔ ژانر ̎سرقت جواهر̎، دلیل واقعاً قرص و محکمی لازم است که سازنده‌های پس از غروب نتوانسته‌اند چنین چیزی را عرضه کنند. این‌که گذشته از گذراندن تعطیلاتی در جزایر باهاماس، آن‌هم با دست‌مزدی هنگفت، چه عاملی باعث شده استعدادهای دست‌اندرکار جلو و پشت دوربین، به تولید این فیلم پیش‌پاافتاده علاقه نشان دهند، خدا می‌داند. پس از غروب، واریاسیونی است از فیلم موفق ماجرای توماس کراونِ برازنان (جان مک‌تیرنان، ۱۹۹۹)، که خودش یک بازسازی بود (از ساختهٔ نورمن جویسن در ۱۹۶۷) و به خاطر سبک و قالب درست و چرخش‌های اضافی‌اش، قابل توجه. با آن‌که پس از غروب هیچ‌وقت به‌طور کامل کسالتبار نیست و هوشمندانه، به‌طور مختصر و مفید هم تدوین شده، ولی نبضش سریع نمی‌تپد. چهره‌ها، لوکیشن‌ها و لباس‌ها قشنگ و پررنگ و لعاب‌اند ولی راتنر و اسپینوتی فیلمشان را یک گام جلوتر نبرده‌اند تا به آن جذابیتی ببخشند که با بخش‌های بامزه و طنازانهٔ داستان جور دربیاید.


همچنین مشاهده کنید