چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

۵ عادت برای سلامتی


۵ عادت برای سلامتی
همه فرآیند و كارهای مربوط به سلامتی یكسان نیستند. راه های متفاوتی برای بهبود سلامتی وجود دارند كه شما براحتی می توانید از یكی به دیگری روید و آنها را انجام دهید.
مطالعات مختلفی نشان می دهد كه تمركز روی بعضی از عادت ها، مزایای بیشتری برای ما در بر دارد. مطالعه و بررسی روی ۱۵۳ هزار آمریكایی سنین بین ۱۸ تا ۷۴ سال نشان داد كه بهترین عادت و روش برای سلامتی پرهیز از دخانیات بوده است.
۷۶ درصد آنها اصلاً سیگار یا هر گونه مواد مخدری مصرف نمی كردند. ۴۰ درصد آنها همیشه مراقب وزن خود بوده اند و هرگز اجازه نداده اند تا با مشكل چاقی یا اضافه وزن مواجه شوند و ۲۳ درصد آنها نیز روزانه ۴ یا ۵ وعده از میوه و سبزیجات استفاده می كردند و فقط ۲۲ درصد از آنها گفتند ۳۰ دقیقه یا بیشتر در روز یا حداقل ۵ روز در هفته ورزش بدنی انجام داده اند. هر كدام از این كارها باعث سلامتی شما می شود و هر كدام بیشتر از دیگری برای بدن شما مفید است.
پرهیز از سیگار كشیدن، ورزش روزانه، خوردن غذای مناسب، جلوگیری از افزایش وزن و خوردن سبزیجات ۵ عادتی است كه می تواند به سلامتی شما كمك كند و عدم استفاده از مشروبات الكلی هم یكی دیگر از كلیدهای موفقیت شما است.
دانشمندان رژیم های غذایی با فیبر بالا، چربی پایین، استفاده از حبوبات تازه و مقدار كمی شیرین را به ما توصیه می كنند.
خانم هایی كه از این رژیم غذایی استفاده می كنند ۱۵ درصد كمتر از بقیه در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند. استفاده از كربوهیدرات ها، محدودیت در استفاده از گوشت قرمز و چربی و سدیم نیز از راهكارهای سلامتی است.
بنابراین روی این ۵ عادت تمركز كنید تا زندگی طولانی تر همراه با سلامتی داشته باشید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید