چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

زندگیتان را ساده کنید


اگر می‌خواهید به روشنائی جان برسید، قطعاً پیشاپیش برای ساده‌ساختن سایر زمینه‌های زندگیتان گام‌هائی برداشته‌اید. اگر هنوز گامی برنداشته‌اید، لابد به این فکر افتاده‌اید که کاستن از پیچیدگی‌های زندگیتان می‌‌تواند به رشد درونتان کمک کند.
وقتی به پس می‌نگریم، می‌بینیم نه فقط صرفه‌جوئی در وقت بلکه کیفیت استفاده از زمان، در اکتشاف‌های درونم تأثیری بسزا داشته است. هم‌چنین می‌بینیم کافی نیست اگر از میزان کارم بکاهم تا آخر هفته را در خلوت و آرامش بگذرانم. ولی در گوشه خلوتم همچنان در فکر خرید خواربار یا نگران قیچی کردن چمن باغچه‌ها یا تهیه شام فردا شب باشم. در این‌صورت، با کاهش کارم، کاری از پیش نبرد‌ه‌ام.
مردم اغلب برای تسکین فشارهای زندگی و یافتن آرام جان به یوگا و مراقبه می‌پردازند. اما اگر در سایر زمینه‌های زندگی‌شان تغییری ایجاد نکرده باشند ـ مانند کاستن از میزان کار یا کاهش قید و بندهای اجتماعی ـ شیوه زندگی‌شان اجازه نمی‌دهد که آرامش درونشان را احساس کنند، یا به کشف‌های درونی بپردازند.
مدتی را صرف کنید تا ببینید چگونه می‌توانید زندگیتان را آسان‌تر و ساده‌تر کنید. این ساده‌سازی کمک می‌کند تا آرامش و ثباتی را که برای ادامه این سفر نیاز دارید به‌وجود آورید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید