سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

دریابید برای شفا به چه نیاز دارید


شواهد بسیار نشان می‌دهند که همه ما در سطوح ژرف وجودمان، توانائی شفای خویشتن را داریم.
آرام‌گرفتن و آموختن درون‌نگری، اغلب به ما کمک می‌کند تا به توانائی شفابخشیدن خود پی ببریم. دست‌کم می‌توانیم دریابیم که در پیش‌گرفتن کدام راه باری شفای ما مناسب است.
خودم چند سال پیش، وقتی پشتم به‌هنگام قایقرانی بر روی رودخانه صدمه دید، این تجربه دست اول را کسب کردم. تعداد راه‌حل‌هائی که امروزه برای شفا در اختیار انسان قرار می‌گیرد سرگیجه‌آور است. افراد زیادی روش‌های درمانی گوناگون و متفاوتی را توصیه می‌کردند.
خوشبختانه چند سال اخیر را صرف ساده‌سازی زندگیم گرده بودم، و احتمالاً برای نخستین‌بار در زندگیم گوش سپردن به ندای درونم را جدی گرفته بودم. سرانجام پس از شش‌ماه آزمون و خطا، با استفاده از روش قدیمی طب‌سوزنی، واقعاً در عرض چند هفته پشتم را شفا بخشیدم.
هدف این نیست که روش‌های طب نوین را نادیده بگیرید. زیرا بعضی از آنها می‌‌توانند به‌طرزی اعجارآمیز، ما را از بیماری برهانند. هدف این است که هرگاه می‌‌توانید، به‌خود فرصت گوش سپردن عطا کنید.
همه راه‌ها و چاره‌ها را در نظر بگیرید. اگر بیماری یا جراحتی دارید که بهبود نمی‌یابد، خودتان به شفای خویشتن بپردازید یا به سایر راه‌های شفا و بهبود ـ مثلاً تجسم خلاق ـ رو آورید. به‌ویژه اگر درمان‌های معمول پزشکی مورد استفاده‌تان پاسخگو نبوده‌اند. روش‌های متداول پزشکی معمولاً بر عوارض و بیماری متمرکز می‌شوند، نه بر سلامت و بهبود.
می‌دانم که گوش‌سپردن به ندای درون همواره آسان نیست. خودم شش‌ماه تمام از شدت دردی مداوم به پشت افتاده بودم، و قادر به زندگی عادی نبودم. و در آن شش‌ماه، ظاهراً به هرچه دست می‌زدم کمکی نمی‌کرد.
اگرچه مشکل من مهلک و مرگبار نبود، از این‌که چاره‌ئی برایش نمی‌یافتم بر وحشت و نومیدی‌ام می‌افزود. گاه وسوسه می‌شدم که مسیر فاجعه‌آمیز جراحی را بپیمایم، که در آن لحظه آسان‌ترین راه به‌نظر می‌رسید. در گذشته شاید بسیار آسان تسلیم جراحی می‌شدم. اما این بار صبر کردم و گوش سپردم. و زمانی که موعدش فرا رسید، راه حل مشکل من نیز پدیدار شد.
هر یک از ما دقیقاً می‌دانیم برای شفای خویشتن باید به کدام کار بپردازیم. اگر اوضاع و شرایط مساعد است، قطعاً مدت زمانی را در سکوت خلوت‌گاهتان یا در مراقبه‌ئی آرام بگذارنید تا شهودتان شما را به‌سوی مسیر درست درمان هدایت کند. شاید هم خودتان باید به شفای خویشتن بپردازید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید