پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

راز ساده جوان ماندن


راز ساده جوان ماندن
راز جوان ماندن چیست؟ نیازی نیست كتاب های تاریخی را مرور كنید و به كشف بزرگ یك كیمیاگر برسید. برای جوان ماندن روزانه ۸ لیوان آب و ۲۵گرم موادفیبری كافیست. این نكته را تحقیقات ثابت كرده است.
اول آشنایی با موادغنی از فیبر سبزیجات، كنگرفرنگی، لوبیا سبز، سویا، حبوبات و غلات در تركیب خود فیبر فراوان دارند. البته میوه هایی مثل گریپ فرود، شاتوت و تمشك نیز حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند. دكتر اوز می گوید: «شاید شما تاكنون مطالب زیادی درباره خواص انواع نانهای گندم و جود شنیده باشید. اما جالب است بدانید تمامی حبوبات برای بدن شما مفید هستند و باعث كاهش كلسترول و فشارخون می شوند، حتی از بیماریهایی مثل دیابت، سرطان و بیماریهای قلبی نیز جلوگیری می كنند و با برقراری تعادل بین چاقی و كلسترول و تولید یك آنتی اكسیدان قوی به شما كمك می كند تا جوانتر و سالمتر بمانید و حتی عمر طولانی تری نیز داشته باشید.
البته ناگفته نماند جو دوسر به تنهایی نیز بسیار عالی و برای گوارش و هضم غذا مناسب است چرا كه كالری زیادی ندارد و باعث كشش غذا در معده شده و از انباشتگی وبتونه شدن غذا جلوگیری می كند. گرچه باید بدانید كه تمامی فیبرهای غلات «غیرمحلول» هستند و باید همراه با آنها آب زیادی نوشید و به غذاهای دیگری نیز كه همراه با آن می خورید توجه كافی داشته باشید.
غذاهایی مثل چغندر، كشمش، خرما و سویا غنی از منیزیم برای بدن بسیار مفید هستند. این مواد باعث فعالیت معده و روده شما می شوند.
دكتر «اوز» در ادامه می گوید: سه چیز ساده وجود دارد كه مصرف آن باعث كاهش ابتلا به سرطان حتی تا بیش از ۵۰درصد می شود. اول: صرف غذاهای حاوی اسیدفولیك است، چنانچه از مكملهای حاوی این اسید استفاده نمی كنید می توانید از آب پرتقال، اسفناج و دیگر سبزیجاتی كه برگهای سبز رنگ دارند، برای به دست آوردن این اسید استفاده كنید.
دوم:
از ویتامین D استفاده كنید، كه این ویتامین را می توانید در شیرهای كم چرب و آب پرتقال بیابید.
شما می توانید مقداری از ویتامین D موردنیاز خود را از طریق آفتاب به دست آورید و چنانچه ساكن مناطقی هستید كه ویتامین D لازم را كسب نمی كنید، حتماً از مكملهای آن استفاده كنید.
سوم: مصرف روزانه ۲عدد قرص آسپرین بچه. تهیه این قرص خیلی آسان و كم هزینه است. قرص آسپرین فواید زیادی دارد، به پوست شما و سلامتی آن بسیار كمك می كند، البته اگر دچار ناراحتی معده هستید یا معده حساسی دارید، ویتامین D می تواند برای شما خطرآفرین باشد.
باید همواره سعی كنید از احتیاجات بدن خود مطلع باشید و عكس العمل بدن خود نسبت به موادغذایی مختلف را بررسی كنید. سس و رب گوجه فرنگی نیز به دلیل وجود ماده ای به نام «لی كوپین» ضدسرطان هستند، ولی باید به میزان مصرف آن توجه كنید. گوجه فرنگی برای اینكه خاصیت غذایی خود را حفظ كند باید پخته شود، قهوه نیز خطر ابتلا به سرطان كبد را كاهش می دهد و برای بیماریهایی مثل آلزایمر و پاركینسون نیز بسیار مفید است. البته افرادی كه به بیماری سردرد، میگرن و تپش قلب مبتلا هستند، باید از خوردن قهوه اجتناب كنند زیرا عوارض ناخوشایندی برای آنها در برخواهدداشت.
در انتها برای اینكه قلب سالم و سلامتی داشته باشید، از غذاهای غنی از اسیدچرب امگا۳ مثل ماهی آزاد - مغز بادام و فندق استفاده كنید. از فواید سیر و پیاز هم در این زمینه غافل نشوید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید