چهارشنبه, ۱۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 5 February, 2025
مجله ویستا
روانشناسی اجتماعی: روانشناسی همرنگی با جماعت (نظریهها و کاربردها)
نویسنده : لطفی - حمید
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۱/۰۱/۲۴
رده دیویی : ۳۰۲.
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۶۰۸
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۰۶-۰۹۵۸-۷
در کتاب, نظریات و کاربردهای روانشناسی همرنگی با جماعت یا همنوایی به تفصیل بررسی شده است .در دیباچه کتاب آمده است' :مسئله همرنگی با جماعت که از جمله مباحث مهم روانشناسی اجتماعی است, یکی از پدیدههای نفوذ اجتماعی و همنوا شدن با افراد در گروههای اجتماعی است .اگرچه همرنگی با جماعت فرآیندی است که موجب سهولت زندگی اجتماعی میشود ولی همواره استقلال فکری, ذهنی و عملی خود را مورد تهدید قرار میدهد .در برخی جوامع, همرنگی با جماعت به مثابه محافظهکاری و گاه ساز شکاری با عوامل قدرت تلقی میشود و آن را منفی میبینند .' نگارنده در این کتاب, نفوذ اجتماعی (قلمرو, تقسیمبندی, و اقسام همرنگی) را توصیف و تبیین میکند .در پی آن نحوه اندازهگیری و سنجش نفوذ اجتماعی ـ با استفاده از آزمون همرنگی, مقیاس درجهبندی تراکمی, آزمون قدرت اجتماعی و آزمون بارون ـ و ارزشیابی آن بیان میشود .در انتهای کتاب انواع کاربردهای فردی و اجتماعی نفوذ اجتماعی تشریح شده است .
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست