سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

در فواید عسل درمانی


در فواید عسل درمانی
اگر به دنبال فهرست غذایی سالم در رژیم غذایی تان هستید، عسل را به آن اضافه كنید. هر روز بر تعداد مقالاتی كه در باب فواید عسل ارائه می شود و شهرت آن به عنوان یك شیرینی فاسد شونده از بین می برد، افزوده می شود.یكی از این تحقیقات كه در دانشگاه كالیفرنیا و به رهبری دكتر گراس انجام شد، نشان می دهد، افرادی كه روزانه چند قاشق سوپ خوری عسل می خورند، از سطح آنتی اكسیدان بالایی در بدنشان برخوردارند كه همین سبب افزایش میزان مقاومت بدن در برابر سلول های سرطانی می شود.
متخصصان معتقدند، آنتی اكسیدان ها انواع خاص صدمات سلولی ایجاد شده توسط مولكول هایی به نام رادیكال های آزاد را متوقف می كنند.
غذاهای غنی از آنتی اكسیدان نظیر عسل باعث تخریب رادیكال ها شده و بروز بیماری هایی نظیر سرطان و تصلب شرایین را كاهش می دهد. این مطالعه همچنین نشان می دهد، افرادی كه به مدت یك ماه بین ۴ تا ۷ قاشق سوپ خوری می خورند نه تنها اضافه وزن پیدا نمی كنند بلكه میزان اشتهای شان نیز كاهش می یابد. به نظر می رسد، عسل معده را برای مدت طولانی پر نگه می دارد و تمایل زیاد افراد به محصولات شیرین را فرو می نشاند. در رابطه با افزایش حفرات دندانی نیز باید گفت، كه عسل با اینكه چسبنده و شیرین است ولی هیچ نقشی در بروز پوسیدگی دندان ایفا نمی كند.
با توجه به موارد فوق، بد نیست عقیده تان را نسبت به مصرف عسل تغییر دهید و این غذای سالم را جایگزین بسیاری تنقلات و مواد فاقد ارزش غذایی كنید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید