جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

تعطیل آخز هفته را در خانه بگذرانید


اگر می‌خواهید روشنائی جانتان استقرار یابد، هیچ‌چیز بیش از یک مرخصی تنها و طولانی نمی‌تواند کمکتان کند. اما اگر هنوز آمادگی‌اش را ندارید که بخواهید روشنائی جان در وجودتان استقرار یابد، یا اکنون مجالش را ندارید، می‌توانید در خانه خودتان به مرخصی دو روزه بروید.
مسلماً اگر مجرد باشید یا همسر و فرزندانتان در خانه نباشند یا اگر این فکر را بپذیرند که تعطیل آخر هفته مدت زمانی را تنها باشید، مرخصی در خانه آسان‌تر خواهد شد.
روش معمول آخر هفته‌تان را کنار بگذارید. سکوت خود را از شب پیش از شروع آخر هفته آغاز کنید. (در ایران از چهارشنبه غروب) و این سکوت را تا پایان آخر هفته (جمعه شب) حفظ کنید. تلفن را از پریز بکشید، و به‌ خویشاوندان و دوستانتان بگوئید که تا شنبه صبح با شما تماس نگیرند. طوری برنامه‌ریزی کنید که لازم نباشد درخانه را باز کنید.
تلویزیون و رادیو و هرگونه وسیله صوتی را خاموش کنید. روزنامه و مجلات را در جائی غیرقابل دسترس بگذارید. اما خود را میان مطالب و کتاب‌های مناسب محاط کنید. ساعت خود را باز کنید تا نگران زمان نباشید. لباس راحت و گشاد بپوشید. از مصرف غذا یا نوشابه یا موادی که سطح انرژی‌تان را پائین می‌آورد خودداری کنید.
هرآن‌چه را که لازم است تا فضایتان دلپذیرتر و آرامش‌بخش شود به انجام برسانید. پنجره‌ها را باز کنید تا هوای اتاق عوض شود. در اتاقتان گل‌های تازه بگذارید. در اتاقتان شمع و عود روشن کنید. هر آن‌چه را که نیاز دارید در دسترس قرار دهید، تا ناگزیر نشوید که برای تهیه آن‌ها از خانه بیرون بروید.
وقتتان را با تجربه سکوت و سکون درون بگذرانید. مراقبه کنید می‌توانید به تمرین‌های یوگا یا ورزش‌های آرام کشش عضلات بپردازید. نفس عمیق را تمرین کنید. در دفتر خاطراتتان بنویسید. (می‌توانید از کتاب من و روزهای من به این منظور استفاده کنید.) عبارت‌های تأکیدی خود را بیافرینید. به تجسم خلاق بنشینید، و برنامه‌ریزی کنید تا درباره آنچه به نظرتان می‌رسد دست به عمل بزنید. به تماشای طلوع و غروب آفتاب بروید. برای تعالی ذهن و جانتان اندکی حمام آفتاب بگیرید. زمانی را در طبیعت بگذرانید. صبح زود یا غروب به پیاده‌روی بروید، به مکانی که از مردم و ترافیک دور باشد. آرام بنشینید و به هیچ‌چیز فکر نکنید. فقط در لحظه رها باشید. هدایت بطلبید و در برابر هر پیامی که از جانب کائنات به شما می‌رسد گشوده باشید.
شب زود بخوابید و صبح به‌هنگام طلوع آفتاب بیدار شوید، یا حتی زودتر. اگر ندرتاً شادمانی تولد روزی تازه را تجربه می‌کنید، اکنون زمان این تجربه فرا رسیده است.
غذایتان را با عشق و آگاهی تهیه کنید. در سکوت غذا بخورید، بدون مطالعه یا سایر چیزهائی که حواس را پرت می‌کنند. بگذارید از هر لقمه‌ئی که به دهان می‌گذارید نهایت لذت را ببرید.
متعهد شوید که در طول این زمان هیچ‌گونه نگرانی یا اندیشه منفی به خود راه ندهید. اگر احساس وحشت و تنهائی کردید، درباره‌اش در دفتر خاطراتتان بنویسید.
این زمان برای احساس وصل با روح و جانتان است. از آن کام بجوئید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید