جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

دشمنان پوست


دشمنان  پوست
سیگار :
نیكوتین ، جرم توتون و دود ، حجم خون رادر پوست افزایش می‌دهد . این مسأله موجب شل شدن و فقدان انعطاف لازم در پوست می‌شود . علاوه براین كشیدن سیگار موجب از بین رفتن درخشندگی پوست شده و به پوست ظاهری زرد و كدر می‌بخشد . پوست به اكسیژن نیاز دارد زیرا اكسیژن به ساخت كلاژن و الاستین كمك می‌كند و گردش خون را در پوست سریع می‌سازد . ورزش بهتر از هرمحصول آرایشی برای بالابردن میزان اكسیژن پوست عمل می‌كند . روزانه سی‌دقیقه پیاده روی با قدم‌های تند به مراتب مفیدتر از خرید یك محصول آرایشی با قیمت سی‌دلار است . بسیاری از این فرآورده‌های شیمیایی تأثیری بر افزایش میزان اكسیژن پوست ندارند .
الكل :
نوشیدن الكل پوست را « هیدراته» می‌كند ، رگ‌های خونی را گشاد می‌سازد و حتی می‌تواند سرخی بیمارگونه پوست را وخیم‌تر كند .
نورخورشید :
همه می‌دانیم كه نور خورشید تا چه اندازه برای پوست زیان‌آور است . پس چرا اجازه می‌دهید چهره‌تان در برابر نورخورشید مثل یك ماهی‌تابه ، سرخ شود ؟ چرا با قرارگرفتن در برابر نورخورشید چروك‌های ضدآفتاب تا حدی از اثرات زیان‌آور نورخورشید بكاهید . بنابر این روز خود را با مصرف این كرم‌ها آغاز كنید .
رادیكال‌های آزاد :
باكپسول‌های ویتامین E به جنگ رادیكال‌های آزاد بروید . یك كپسول ۱۰۰۰ میلی گرم را با قیچی برش كوچكی بدهید و یا از یك سنجاق تمیز برای سوراخ كردن آن استفاده كنید ، محتویات كپسول را مستقیم روی پوست بمالید و آن را با كمی مرطوب كننده مخلوط كنید .
پرخوری :
پرخوری می‌تواند بدنتان را دچار كمبود مواد مغذی سازد. به دنبال نارسایی مواد مغذی در بدن ، پوست نازك شده و خیلی زود به آسانی آسیب خواهد دید و دیگر طراوت و شفافیت گذشته را نخواهد داشت . علاوه براین چاقی و لاغری‌های متعدد پوست را شل و آویزان می‌كند.
داروها :
برخی از داروها می‌توانند موجب حساسیت پوست نسبت به نور شوند . زمانی كه دارو مصرف می‌كنید به ویژه آنتی بیوتیك ، در باره اثرات جانبی آن از پزشك توضیح بخواهید ، شاید لازم باشد در طول مدت درمان و استفاده از دارو ، پوست خود رادر برابر نورخورشید قرار ندهید .
تلفن :
چطور ممكن است تلفن دشمن سلامتی پوست باشد ؟ آیا شما نیز ترك‌های ریزی در اطراف چانه‌تان می‌بینید ؟ احتمالاً این ترك‌ها به دلیل تكیه دادن گوشی تلفن به چانه‌تان است . این ترك‌ها می‌توانند محل تجمع باكتری‌ها شود . هر روز گوشی تلفن را با الكل پاك كنید و سعی كنید عادت تكیه دادن گوشی تلفن به صورتتان را از بین ببرید .
نرمش ماهیچه‌های صورت :
با این تصور كه ورزش برای ماهیچه‌های بدن مفید است چنین به نظر می‌رسد كه ورزش ماهیچه‌های صورت نیز آنها را تقویت می‌كند اما در واقع این كار عامل تشكیل چروك‌های صورت خواهد بود . زمانی كه ماهیچه‌ای را نرمش می‌دهید ، پوست روی آن چروك می‌شود .
ویتامین A:
با وجود اینكه ویتامین A برای پوست ضروری و مفید است اما مصرف بیش از حد آن موجب آسیب رساندن به پوست می‌شود . اگر هر روز بیش از ۴۵۰ گرم آب میوه با سبزیجات حاوی ویتامین A مصرف كنید ، پوستتان به تدریج شكننده ، نازك و حساس شده و زرد به نظر خواهد رسید .
یـخ :
شاید شما هم شنیده باشید كه چگونه « جوآن كرافورد» و برخی از ستارگان سینما پوست چهره‌شان را با فروبردن صورتشان درون ظرف پر از مكعب‌های یخ سفت و كشیده می‌كنند اما شما به هیچ وجه چنین كاری نكنید ، تنها اثر این كار شكسته شدن مویرگهای چهره‌است .
منبع : سایت زنان


همچنین مشاهده کنید