چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

۶ نسخه‌ی شادی بخش برای شاد زیستن


۱- باور كنید كه شادی یك انتخاب درونی است و نهایتاً این شخص شما هستید كه آن را انتخاب می‌كنید .
۲- هنگامی كه غم و غصه و ماتم شما را فرا گرفت و چاره‌ای جز قبول آن نداشتید غم را بپذیرید و مقابل آن نایستید ! حتی همراه غم راه نروید و از دریچه نگاه غصه به دنیا نگاه نكنید ! خودتان را كنار بكشید و بگذارید كاروان غم وغصه باهم دردهای جان‌كاهی كه به همراه دارد از كنارتان بگذرد .
۳- دل خود را از كینه خالی ساز و همه ( حتی بدترین مردم ) را دوست داشته‌باش و برایشان دعاكن.
۴- شادی انفرادی نیست ، هروقت غمگین شدید چیزی به كسی ببخشید ! گلی برای دوستی بخر و كلامی محبت‌آمیز را به انسانی هدیه كن . شما هرچه بیشتر دل دیگران را با كلام و حركتی مهربانانه شاد سازی هزاران برابر بیشتر شادی و سرور وجود تو را در برمی‌گیرد .
۵- جسم خود را در شادی روحت شریك كن . فراموش نكنید كه روح شما در این جهان در سراسر كالبد شما گسترش یافته و هربخش جسمت ، بخشی از روح توست و حق دارد در شادی و نشاط تو سهیم گردد . بهداشت را رعایت كن ، ورزش كن ، غذای مناسب بخورید ، خوشحالی و شادمانی واقعی و بدون پشیمانی تنها زمانی وجودت را در برمی‌گیرد كه جسم و روحت هر دو همزمان و به یك اندازه در این شادی سهیم باشند .
۶- راضی و شكرگزار باش .
و در آخر به یاد داشته باشید ما در تالار آینه‌ها زندگی می‌كنیم و اطرافمان همه آینه است . در این صورت هزاران تصویر از خودمان به خودمان باز می‌گردد ، پس اگر یك خوبی كنیم چندین خوبی به سوی ما باز می‌گردد .
منبع : سایت زنان


همچنین مشاهده کنید