جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

خطرات نوشیدن نوشابه‌های گازدار


خطرات نوشیدن نوشابه‌های گازدار
برای آنهایی كه نوشیدن این نوشابه‌ها را دوست داشته و فكر می‌كنند همه چیز را راجع به آنها می‌دانند
برخی افراد نوشیدن نوشابه‌های گازدار و خنك را پس از مصرف غذا دوست دارند . اما حدس بزنید خطر این كار چیست ؟ دمای بدن ما برای عملكرد آنزیم‌های گوارشی ۳۷ درجه است در حالی كه دمای نوشابه‌های گازدار و خنك بسیار كمتر از ۳۷ درجه می‌باشد حتی بعضی اوقات نزدیك صفر درجه است . این كار تأثیر آنزیم‌ها را كم كرده و در سیستم هاضمه استرس به وجود آورده ، غذاهای كمتری هضم می‌شود . در حقیقت غذا هضم نشده می‌ماند . غذاهای هضم نشده نیز سموم و گازهای بدبویی را به وجود می‌آورد كه جذب روده می‌شوند و سپس وارد خون شده و به تمام بدن می‌رسند پخش سموم در بدن می‌تواند باعث پیشروی بیماری‌های گوناگونی شود .
تأثیر نوشابه‌های گازدار در موارد مختلف
۱- اسید سیتریك موجود در نوشابه ، لكه‌ههای ظروف چینی را هم از بین می‌برد .
۲- پاك كردن زنگ‌زدگی روی قشر كرومیومی سپر اتومبیل ، یك آلومینیم فویل را مچاله كرده و به نوشابه آغشته كنید روی سپر بمالید .
۳- تمیز كردن زنگ‌‌زدگی از زوایای باطری ماشین ، یك بطری نوشابه را روی زوایای باطری بریزید تا زنگ‌زدگی‌ها و فرسودگی‌ها را جوشانده و بیرون ریزد .
۴- برطرف كردن زنگ‌زدگی پیچ و مهره ، یك پارچه را در نوشابه آغشته كرده و چند دقیقه روی پیچ و مهره بمالید .
۵- پاك كردن چربی لباس ، یك بطری نوشابه را روی لباس‌های چرب ریخته و مقداری پاك‌كننده هم به آن اضافه كرده و آن را شستشو دهید .
۶- نوشابه‌ها لكه‌های چربی را از بین برده و گرد و غبار را از شیشه اتومبیل پاك می‌كند .
حال چه باید بكنیم ؟ اولین نوشیدنی شیرین (غیرالكلی) در دنیا به شكل یك پاك‌كننده چند منظوره درآمده ، آیا باید آن را پاك كننده چندمنظوره بدانیم كه به عنوان یك نوشیدنی مصرف می‌شود ؟
به علاوه اگر كمی نوشابه را بر یك تكه گوشت خوك بریزیم و كمی صبر كنیم خواهیم دید كه كرم‌ها از درون آن به بیرون می‌لولند و اما حقایق خطرناكی در مورد این نوشیدنی‌های متداول :
PH متوسط نوشیدنی‌های غیرالكلی ۴/۳ است . این محیط اسیدی به قدری قوی است كه می‌تواند دندان و استخوان را حل كند . جالب است كه بدانید رشد استخوان‌ها در بدن انسانی ،‌ از سی‌سالگی به بعد متوقف می‌شود . پس از آن حدود هشت تا هجده درصد استخوان‌ها هرساله از طریق ادرار ، بسته به اسیدیته‌ای كه جذب بدن می‌شود ، تحلیل می‌رود ( اسیدیته به پتاسیم ، كلسیم ، منیزیم و فسفر بستگی دارد نه به طعم غذا) تمام تركیبات كلسیم موجود در سرخرگ بافت‌های پوستی و اعضای بدن متراكم شده بر عملكرد كلیه (در مورد سنگ كلیه) تأثیر می گذارد . نوشیدنی‌های گازدار هیچ ارزش غذایی ( از نظر ویتامین‌ها و موادمعدنی) ندارد . آنها حاوی مقدار زیادی شكر ، اسید و مواد اضافه دیگری نظیر نگهدارنده‌ها و رنگ‌ها هستند .
توصیه مااین است كه پس از این قبل از آنكه نوشابه گازدار بنوشید ، فكر كنید . آیا تا به حال در حال نوشیدن یك نوشیدنی گازدار فكر كرده‌اید چه می‌نوشید ؟ شما در حقیقت ، دی‌اكسید كربن می‌خورید . چیزی كه هیچ انسان عاقلی خوردن آن را صحیح نمی‌داند ، چندماه قبل مسابقه‌ای در دانشگاه دهلی برگزار شد مبنی بر اینكه هركس كه بیشتر نوشابه بنوشد برنده است ، برنده این نوشابه ، هشت بطری نوشابه نوشید اما در دم مرد . چون دی‌اكسید بسیار زیادی به خونش رسیده بود ، در حالی كه اكسیژن كافی در خون او وجود نداشت . پس از آن مسؤولان دانشگاه تمام نوشابه‌های گازدار را در فروشگاه دانشگاه ممنوع كردند .
اگر یك دندان شكسته را در یك بطری نوشابه‌گازدار بیندازید ، پس از ده روز خواهید دید كه دندان حل می‌شود ، دندان و استخوان تنها اعضای بدن هستند كه سال‌ها پس از مرگ انسان به جا می‌مانند . حال فرض كنید كه این نوشابه‌ها چه بر سر روده‌ و معده نرم و ظریف می‌آورند .
آنهایی كه نوشابه‌های گازدار دوست دارند این بار قبل از خوردن این نوشابه‌ها كمی فكر كنند .
منبع : سایت زنان


همچنین مشاهده کنید