سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

شش کلید برای کاهش وزن


شش کلید برای کاهش وزن
محققان پس از چندین سال تحقیق و بررسی بر روی افرادی که با موفقیت توانسته اند وزن خود را کاهش دهند , شش راز بزرگ موفقیت این افراد را اعلام کردند . این بررسی بر روی افرادی انجام شد که توانسته اند حداقل ۳۳ کیلو گرم از وزن را برای حداقل پنج سال حفظ کنند. بر اساس این تحقیق , شش راز موفقیت عبارت اند از :
۱) فعالیت چسمی مداوم داشته باشید: مردان و زنانی که با موفقیت توانسته اند وزن خود را کاهش دهند , گفته اند که هیچ گاه فعالیت جسمی و ورزشی را ترک نکرده اند . این فعالیت های جسمی انواع مختلفی از پیاده روی و دوچرخه سواری ت وزنه برداری و فعالیت های هوازی را شامل می شوند.
۲) از خوردن وعده های غذایی پر کالری و پر چربی بپرهیزید: افرادی که با مو فقیت توانسته اند خود را از چاقی برهانند , به طور متوسط در شبانه روز ۱۳۸۱ مالری مصرف کرده اند که فقط ۲۴ درصد این وعده های غذایی , چربی بوده است. این افراد در هفته به طور متوسط ۲/۵ وعده غذایی مصرف و به طور متوسط کمتر ازیکبار درهفته از غذاهای رستورانی که معمولا پر از روغن و چربی هستند استفاده می کرده اند.
۳) صبحانه از دست ندهید, بیش از سه چهارم افرادی که توانسته اند وزن خود را به مقدار قابل توجه کاهش دهند,گفته اند که هر روز صبحانه میل می کردند و فقط چهار درصد بوده اند که هیچ گاه صبحانه نخورده اند. یک صبحانه مناسب در دوره رژیم لاغری , میوه یا تغذیه های غله ای است. به گفته محققان خوردن صبحانه ساز و کار بدن راافزایش می دهد و باعث می شود که بدن در طول روز کالری بیشتری مصرف کند. همچنین باعث می شود که فرد چاق در طول روز از خوردن غذای اضافی خودداری کند.
۴) هر روز خود را وزن کنید : چهار درصد افرادی که توانسته اند با موفقیت اضافه وزن خود را کاهش دهند هر روز خود را وزن می کرده اند.
همچنین ۳۱ درصد نیز یکبار در هفته وزن خود را می سنجیدند. به گفته محققان کنترل دایمی باعث افزایش انگیزه و امید شما به ادامه مبارزه خود با وزن اضافی بدنتان است.
۵) الگوی تغذیه خود را تغییر ندهید: اکثر افراد موفق در امر کاهش وزن , تا پایان دوره رژیم لاغری فقط از یک شیوه الگوی تغذیه استفاده می کنند و هیچ گاه آن را تغییر نمی دهند . محققان دریافته اند افرادی که به الگوی تغذیه و رژیم خود پایبندترند , اراده محکمتری نیز در کاهش وزن دارند.
۶) جلوی لغزش ها را بگیرید: هنگامی که در رژیم لاغری به سر می برید , به هر حال مواقعی پیش می آید که بر خلاف رژیم و الگوی تغذیه ای خود اقدام به خوردن غذاهای پر کالری و پر چربی می کنید. تا انجا که می توانید جلوی این گونه مواقع را بگیرید , چرا که بر اساس بررسی های محققان فقط ده درصد این گونه افراد توانسته اندبا موفقیت وزن خود را کاهش دهند.
منبع : سایت تکخال


همچنین مشاهده کنید