سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

ناباوران را نادیده انگارید


به‌هنگام آغاز سفر درون و تغییر نگرش به زندگی و شیوه گذاران وقت، شاید از جانب خویشاوندان و دوستانی که هنوز به کشف درون خویش نپرداخته‌اند، هشدارهائی آزارنده بشنوید. اکثر اوقات، سوء نیت ندارند. کافی است لبخندی بزنید و هشدارهایشان را نشنیده بگیرید.
نگذارید این امر برایتان به کاری دشوار بدل شود. خودتان از دگرگونی‌های ذهن و دل و جانتان آگاهید. و هرچند که از همه چند و چون عالم سر در نیاورده باشید، نگذارید کسانی که کوچکترین سررشته‌ئی ندارند پریشانتان کنند. زیرا تنها چیزی که باید پاسخگوی آن باشید، رشد خودتان است.
اگر خود را در اوضاع و شرایطی می‌یابید که دیگران گهگاه به شما نیش می‌زنند، می‌توانید به چند کار بپردازید:
در صورت امکان، از آنها بپرهیزید. یکی از دوستان خوبم عادت داشت وقتش را با زن و شوهری بگذراند. شوهر نمی‌توانست کسی را که در راهی ناآشنا برمی‌داشت، ببیند و دست نیندازد. اگرچه دوستم دریافت که هشدارهای او ناشی از سوء نیت نیست، بسته بودن ذهن آن مرد را محدودکننده یافت. و به تدریج از دیدار آنها کاست.
اگرچه در چنین مواردی کار ساده‌ئی نیست، حس طنز خود را حفظ کنید. برای خنثی کردن نیروی ناخوشایند آنها، سخنی خوشدلانه بر زبان آورید. همچنین می‌‌توانید آنها را نادیده انگارید، یا فقط گوش بسپارید، و توجه کنید تا دریابید که این افراد قرار است کدام نکته را به شما بیاموزند یا گوشزد کنند. وانگهی، مشاور خویشتن باشید. و به یاد آورید که شاید زمانی نه‌ چندان دور، خودتان نیز یکی از همین ناباوران بودید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید