پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

گل­آرایی هلالی


گل­آرایی هلالی
معمولاً گل­آرایی هلالی در ظرف­های تخت و كوتاه، بشكل مستطیل، دایره، مربع و بیضی انجام می­شود. این گل­آرایی به شكل هلال ماه درست می­شود. هلال این گل­آرایی می­تواند از همه جهات تزئین شود برای این گل‌آرایی از ساقه­ها انعطاف­پذیر كه بتوان با دست آن‌ها را كمی حالت داد استفاده می‌شود و چنانچه ساقه‌ها انعطاف نداشتند آن‌ها را با سیم پیچیده و حالت می­دهیم.
ساقه­های كشیده‌ی كوتاه و بلند در كار استفاده می‌شوند. بعد از مشخص شدن فرم گل­آرایی، گل‌های اصلی و لیلیوم در مركز طرح تزئین می‌شوند و برای اینكه قسمت وسط هلالی خیلی برجسته نباشد از برگ­های پهن و كوتاه استفاده می­كنیم و ارتفاع گل­آرایی را كوتاه در نظر می­گیریم، و مثل بقیه‌ی گل‌آرایی‌ها هماهنگی رنگ را نیز در نظر داریم.
همچنین از گل‌های رز و ظریف كه ساقه انعطاف­پذیری دارند برای كامل­تر كردن هلال گل‌آرایی استفاده می­كنیم.
در این گل­آرایی می­توانیم از گل زنبق (بنفش) برای هماهنگی در رنگ استفاده كنیم كه با رنگ زرد و لیمویی هارمونی خیلی قشنگی دارد. قبل از بكار بردن زنبق در گل­آرایی بهتر است برگ‌های اضافی انتهای ساقه آن را برداریم زیرا سخت در اسفنج فرو می­روند.
بدلیل ظریف بودن لیلیوم پرهای ریخته شده‌ی آن را با چسب ترمیم می‌كنیم و سپس گل لیلیوم ترمیم شده را در كپسول آب قرار می­دهیم. و چون كپسول فضای زیادی را در اسفنج می‌گیرد ابتدا ساقه گلی را دور كپسول پیچیده و سپس آن را در اسفنج فرو می‌بریم.
برای اینكه هلال گل­آرایی را كامل بكنیم غنچه­های زیادی بكار می­بریم و نیز فضای خالی هلال را با گل‌های آلستومریا پر می­كنیم .
گل‌آرایی هلالی یك گل‌آرایی غیر قرینه و آسان است و بهتر است از گل‌های اركیده، آنتریوم، لیلیوم، صدتومانی و پركننده­هایی مانند آلستومریا و لیسانتیوس استفاده بنماییم. گل‌های كشیده با ساقه‌های نرم در هلال گل قرار می‌گیرند.
این گل­آرایی برای گوشه‌ی میز شام و غذاخوری و یا در قسمت عقب رفتگی پنجره‌ها زیبا و قشنگ است. همچنین این گل­آرایی بر روی ستون فوق­العاده زیبا و قشنگ خواهد بود.
منبع : واحد مرکزی خبر


همچنین مشاهده کنید